Under Volting

jee

Member
Crowdfunder FE
hoi hoi,

zijn hier mensen die ervaring hebben met under volting? ik heb namelijk wat vragen.

grtz

Hey, sorry had berichten niet gezien. Bedankt voor de reacties, maar het ging over de cpu (had ik niet vermeld)
Ik had problemen met mijn 9900k, en het was me ondertussen wat gelukt.

Maar ik draai de 9900k op een fuma2 die dat toch zou moeten kunnen trekken.
Uiteindelijk toch 10 graden kunnen lager draaien, maar ik was nog niet overtuigd.
Bleek bij mij mijn slechte airflow case te zijn. Nieuwe Lian li case besteld en wauw! wat een topper in aiflow! echte aanrader.
En alles draait nu zoals het hoort! zelf zonder undervolt.

Maar idd van de gpu heb ik dat ook al gezien dat ze daar op de undervolt doen, heeft dat bij mij nut? ik heb maar een 1660ti en kaart draait maar 63 graden ik weet niet of het dan nog de moeite is om te doen?

Maar idd van de gpu heb ik dat ook al gezien dat ze daar op de undervolt doen, heeft dat bij mij nut? ik heb maar een 1660ti en kaart draait maar 63 graden ik weet niet of het dan nog de moeite is om te doen?
Nee, dat is niet de moeite imo.

Bij de 3000 rtx reeks wordt dit gebruikt om thermothrottle tegen te gaan.

Maar als je wilt dat hij (een beetje) stiller en koeler is kan dit natuurlijk wel.

Nee, dat is niet de moeite imo.

Bij de 3000 rtx reeks wordt dit gebruikt om thermothrottle tegen te gaan.

Maar als je wilt dat hij (een beetje) stiller en koeler is kan dit natuurlijk wel.
nee heb van geluid geen last. draait door case nu pak cooler.
Toch bedankt voor de info

Hey, sorry had berichten niet gezien. Bedankt voor de reacties, maar het ging over de cpu (had ik niet vermeld)
Ik had problemen met mijn 9900k, en het was me ondertussen wat gelukt.

Maar ik draai de 9900k op een fuma2 die dat toch zou moeten kunnen trekken.
Uiteindelijk toch 10 graden kunnen lager draaien, maar ik was nog niet overtuigd.
Bleek bij mij mijn slechte airflow case te zijn. Nieuwe Lian li case besteld en wauw! wat een topper in aiflow! echte aanrader.
En alles draait nu zoals het hoort! zelf zonder undervolt.

Jee,

zeker dat je 'het' probleem gevonden hebt?
Ik draai diezelfde 9900K in een Thermal take core V21 gekoeld met een Dark Rock 4.
Lichte overclock, 4 latjes 8gb ram en een 2080Ti, geloof me, die kast zit vol met gaatjes maar airflow is er niet bijster veel.
En nog nooit problemen gehad met die CPU.
Tijdens gamen (simracen), CPU gemiddeld 65C en de GPU rond de 70°C.
Fan profiel staat nu op een 65%, in de zomer staan deze op 100%.

Misschien dat je door de hardware in een andere case te plaatsen een ander (verborgen) probleem hebt opgelost?

Jee,

zeker dat je 'het' probleem gevonden hebt?
Ik draai diezelfde 9900K in een Thermal take core V21 gekoeld met een Dark Rock 4.
Lichte overclock, 4 latjes 8gb ram en een 2080Ti, geloof me, die kast zit vol met gaatjes maar airflow is er niet bijster veel.
En nog nooit problemen gehad met die CPU.
Tijdens gamen (simracen), CPU gemiddeld 65C en de GPU rond de 70°C.
Fan profiel staat nu op een 65%, in de zomer staan deze op 100%.

Misschien dat je door de hardware in een andere case te plaatsen een ander (verborgen) probleem hebt opgelost?
Ik had echt een heel slecht airflow case. deze: https://aerocool.io/product/cylon/

Voor mij madam met haar 10600k is deze ideaal met een 1070 bij. maar daar draait die toch ook iets te warm (relatief in dit geval)

ik heb nu de https://www.alternate.be/html/produ...MB6lTKH_GBQIlHMTK6M7N_45lYerCXdsaAhX1EALw_wcB

en draai bf2042 9900k met 1660ti en nu gaan mijn temps niet hoger dan 60 cpu en 62 gpu. Er is hardwarematig ook niks veranderd buiten de case.

Terug
Bovenaan