Ultralopen / Trailrunning

Guillaume Deneffe eerste Belg op 22u11min, wat een tijd ook zeg :eek:

Door het onweer hebben ze het parcours wat ingekort waardoor ze +/-45 minuten minder bezig zouden zijn. (Mocht je vergelijken met tijden van vorig jaar)
Ik vind uitdoen al sterk van den eersten tot de laatsten.

Maar ik denk dat het wel een pittige editie was met de nachtelijke storm (maar moeilijk te bepalen van thuis)
Maar als ze al het parcours inkorten en dan onderstaand filmpje erbij.

Maxime Monfort toch ook verrassing van formaat te noemen! Die heeft overduidelijk niet stilgezeten nadat hij z'n fiets aan de haak gehangen heeft.

Door het onweer hebben ze het parcours wat ingekort waardoor ze +/-45 minuten minder bezig zouden zijn. (Mocht je vergelijken met tijden van vorig jaar)
Ik vind uitdoen al sterk van den eersten tot de laatsten.

Maar ik denk dat het wel een pittige editie was met de nachtelijke storm (maar moeilijk te bepalen van thuis)
Maar als ze al het parcours inkorten en dan onderstaand filmpje erbij.

Ik ben de TMB momenteel aan het stappen en het was tijdens nacht 1 verschrikkelijk slecht weer. Op 2000 meter was het dan nog eens aan het sneeuwen.

Ik heb de lopers 's avonds zien passeren en dat was toch indrukwekkend, zo'n tempo in die omstandigheden op dat parcours... Dag erna de trail wel spekglad door de modder van 2000 runners, interessante situatie. :unsure:

Vraag me altijd af waarom ze dat soort wedstrijden niet organiseren met etappes en tijdsopnames, zoals in marathon des sables of tour de france. Lijkt me leuker voor zowel de allerbesten (die dan niet 's nachts moeten lopen zonder iets te zien) als de mindere goden (die aan dezelfde wedstrijd kunnen meedoen).

Vraag me altijd af waarom ze dat soort wedstrijden niet organiseren met etappes en tijdsopnames, zoals in marathon des sables of tour de france. Lijkt me leuker voor zowel de allerbesten (die dan niet 's nachts moeten lopen zonder iets te zien) als de mindere goden (die aan dezelfde wedstrijd kunnen meedoen).

Niet dat het niet interessant zou kunnen zijn maar het is wel een heel andere type wedstrijd dan alles in één keer natuurlijk.

de toppers hebben het zeker overdag al allemaal eens gezien, zeker over de jaren heen. (Trainen/verkennen).

Het wordt dan een heel ander type wedstrijd en ook minder zwaar. Omdat er nu geen/weinig recuperatie momenten zijn is dit een pak moeilijker om uit te lopen dan MDS.

Inschrijvingen voor nieuwe Epic Trail - Baraque Fraiture op 11 april 2026 zijn open! (www.trailrun.be)

bibi alvast ingeschreven voor de 101k :p (kan ik al eens oefenen voor die finish op de skipiste van Ovifat 1 maand later met GTLC)

Inschrijvingen voor nieuwe Epic Trail - Baraque Fraiture op 11 april 2026 zijn open! (www.trailrun.be)

bibi alvast ingeschreven voor de 101k :p (kan ik al eens oefenen voor die finish op de skipiste van Ovifat 1 maand later met GTLC)

Netjes! Het is nog ver, maar als je de avond ervoor in de buurt wil logeren, laat het mij weten. Is op 15 à 20min van mijn huis in de Ardennen.

Netjes! Het is nog ver, maar als je de avond ervoor in de buurt wil logeren, laat het mij weten. Is op 15 à 20min van mijn huis in de Ardennen.
ok merci, moet nog eens zien in hoeverre mijn madam mee wil komen of ik er alleen voor sta die dag

reglement is wel pretty funny: (we gaan een beetje onze stokken weggooien :eek: )... ze bedoelen vermoedelijk: geen stokken in de drop bag en je mag je stokken niet aan je supporters geven

Stokken zijn toegestaan voor alle afstanden, maar we vragen je wel uit te kijken voor andere deelnemers. Als je ervoor kiest om stokken te dragen, moet je dat gedurende de hele race doen. Het is verboden om zonder stokken te starten en ze vervolgens weer op te pakken, of om met stokken te starten en ze onderweg weg te gooien.

WK Backyard Ultra in Tennessee gaat morgen van start!

Geen Frank de Tank maar de Belgische backyard legendes Merijn en Ivo tekenen present.

Ultra's winnen duidelijk aan populariteit -> Grizzly 100k van volgend weekend -> vorig jaar 300 deelnemers, nu 460 ... +50% dus.

wel eens benieuwd hoe fel dat voor opstoppingen gaat zorgen op die smalle trail paadjes -> wordt dus een dilemma, want ik start graag vanachter kwestie mij kalm te houden de eerste 20 km, maar wil nu ook weer geen 10 minuten stilstaan in het begin, en na zo'n 3km is er een heel smalle passage, dus vrees er wat voor met zo'n bende, zeker in het donker op moeilijk terrein.

Terug
Bovenaan