Uitstulpingen en verkleuring plafond

Hollow

New member
Recent zijn volgende uitstulpingen/bulten (zie link) en verkleuring opgedoken op twee plaatsen op het plafond, in de buurt van elkaar. De eerste foto is in de keuken, de tweede foto een meter verderop aan de kant van de living. Beide plekken op ongeveer een halve meter van een venster (buitenmuur dus). Op de eerste plek had ik eerder een kleine uitstulping die er al was toen ik het appartement vijf jaar geleden kocht. Daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan. Recent, het is mij pas deze week echt opgevallen, zijn die uitstulpingen uitgebreid en verscheen er aan de livingkant ook een verkleuring. Eerst dacht ik dat de verkleuring misschien schimmel was, maar ik krijg het niet weggekuist.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb schrik dat dit misschien betonrot is. Ik heb al buren horen klagen over vochtproblemen aan die kant van de gevel, maar tot nog toe had ik daar geen last van. Ik heb ook geen idee welk materiaal gebruikt is voor het plafond. Het gebouw is sowieso oud, bouwjaar 1970. Is het een goed idee een expert betonherstellingen te contacteren?

Foto's:

kan je dat indrukken? Is het niet gewoon de verf die loslaat van het plafond? Ik heb dit ook eens gehad in de badkamer. Telkens als ik uitgebreid aan het douchen was dan vulde zich dat soort blazen met vochtige lucht. Trok dan weer wel weg na de ruimte te ventileren.

Terug
Bovenaan