JorisBlack
Well-known member
Uiteraard. Eddy werkt daar al langer dan dat er inclusiviteitswaarden gestipuleerd staan.
Mensen moeten ook eens leren om dit als een evolutie beschouwen en stoppen met eisen dat van vandaag op morgen alle boomers plots doordrongen moeten zijn van alles wat met LGBT-enzovoort te maken heeft.
Het is toch logisch dat uw opa van 85 jaar niet plots een transgender compleet normaal vindt? So be it. Wees blij dat het nu wel normaal begint te worden en wacht geduldig de evolutie af.
Hetzelfde met quota voor vrouwen in raden van bestuur etc. Vrouwen gaan steeds vaker studeren en zijn zelfs nu al gemiddeld hoger opgeleid dan mannen. Dat zal automatisch doorvloeien naar de maatschappij. Stop met dat te forceren, dat wekt alleen weerstand op. Time is on your side.
Hier ben ik het grotendeels wel mee akkoord, en die lijn kunt ge doortrekken naar andere vormen van discriminatie (huidskleur, geslacht etc.).
MAAR, het enige vervelende is dat er ook een (meestal vrij extreme) tegenbeweging is. Goed voorbeeld is Orban met zijn anti-lgbtq propaganda wet, maar het hoeft ook niet zo ver van huis te zijn (en Hongarije is zelfs niet zo heel ver).
Je kan hopen dat dat soort zaken zal uitdoven, omdat het een soort tegenreactie is omdat het voor sommige mensen te snel aan het veranderen is, maar momenteel ziet het er niet naar uit dat dat gaat gebeuren. In tegendeel, het neemt op veel plaatsen nog toe...
Terzijde: mijn opa en zelfs mijn pa verrassen mij soms nog met redelijk racistische uitspraken. Dat is inderdaad een grote generatiekloof, en volgens mij krijgt ge dat er ook niet meer uit op latere leeftijd. Die mensen zijn opgegroeid in een totaal andere wereld dan ik.
Of is het enkel als het gaat om lgbt?