Uitspraken Demarez: ongelukkige toogpraat of beschamende homofobie?

Stel de verschillende posities eerlijk voor aub
O

Ongepast vinden <> aan banden leggen.
Opnieuw, niemand spreekt over verbieden, toch wordt dat altijd aangehaald.
Opnieuw, niet grappig vinden <> beledigen en kwetsen.
Niet aan banden leggen?
Als ge lacht met een homo wordt er al gedreigd met ontslag.

Amai zeg die man heeft precies een gevoelige snaar geraakt bij jou, hoeveelste keer is dat nu dat je dat aanhaalt?
Hoe dan ook, dat zijn reportages men een humoristische insteek. En dan nog heel braaf ook. De vergelijking met niet voor uitzending bedoelde groffe praat gaat helemaal niet op.
Het tot op het bot analyseren van alle uitspraken om aan te tonen dat het niet veel voorstelde, gaat ook voorbij aan het problematische ervan, nl. de algemeen botte, onbeleefde, negatieve, objectiverende manier van spreken in een context waar dat totaal niet gepast is. Dat zou tegenover wie dan ook niet door de beugel kunnen
En die mensen die hij te kakken zet zijn daar ook van op de hoogte?
Karl die dit geweldig vindt maar ondertussen overal duidelijk maken dat hij zich distantiëert van Eddy zijn minuutje mantalk ja dat is gewoon :puke:

Ik ga hier helemaal niets bepalen, men zei hier dat lachen met minderheden de enige vorm van humor is en dat is gewoon niet waar. Ik zeg ook gewoon maar dat ik zulke platvloerse humor niet grappig vind. Dat anderen daar anders over denken is duidelijk.

Wat een schrijnende vertoning hier zeg.

We gaan stilaan naar het punt dat ik liever niet luidop zeg dat ik lid ben van dit forum en dat ik me stilaan afvraag waarom ik er mijn tijd in steek.

Staat er een limiet op de ignore lijst want die is hier serieus de hoogte in gegaan?

Ik ga hier helemaal niets bepalen, men zei gewoon dat lachen met minderheden de enige vorm van humor is en dat is gewoon niet waar. Ik zeg ook gewoon maar dat ik zulke platvloerse humor niet grappig vind. Dat anderen daar anders over denken is duidelijk.
Er wordt ook niet alleen gelachen met minderheden hé. Maar het zijn wel zij die dadelijk gepikeerd reageren.
Zoals urbanus ooit zei; ‘die mensen hebben evenveel recht om uitgelachen te worden dan u en ik’

M
Er wordt ook niet alleen gelachen met minderheden hé. Maar het zijn wel zij die dadelijk gepikeerd reageren.
Zoals urbanus ooit zei; ‘die mensen hebben evenveel recht om uitgelachen te worden dan u en ik’
Maar het gebeurt hen 10000x meer dan "u en ik" (hoewel wij niet genoeg gemeen hebben om ons over dezelfde kam te scheren)
Nogal logisch dat dat tot irritatie leidt.

Nope. Not what happened
Als ge dit leest krijgt ge al geen zin meer om met iets te lachen

Belgian Cats vragen ontslag van Eddy Demarez en Unia onderzoekt juridische stappen. Kan het echt zover komen? Welke sancties zijn mogelijk? En komt er een rechtszaak?

Als ge dit leest krijgt ge al geen zin meer om met iets te lachen

Belgian Cats vragen ontslag van Eddy Demarez en Unia onderzoekt juridische stappen. Kan het echt zover komen? Welke sancties zijn mogelijk? En komt er een rechtszaak?

Lach dan met iets wat grappig is. Zonder iemand te kwetsen. Of doe het als je niet in opdracht van je werkgever bent.

Over?
Blondjes, dikke mensen, vegetariërs… er is altijd wel iemand die zich gekwetst gaat voelen.
Als je persoonlijke grappen maakt, maak dan die grappen met iemand die persoonlijk dicht bij u staat in 't leven. Dat is een heel andere context dan lukraak iemand gaan beginnen belediging die je niet kent. adhv zijn/haar uiterlijk.

Is gewoon spijtig dat de micro nog aanstond. Hierdoor komt Eddy in de problemen. Ze zouden beter zoeken naar degene die verantwoordelijk is voor de micro.

Wat een schrijnende vertoning hier zeg.

We gaan stilaan naar het punt dat ik liever niet luidop zeg dat ik lid ben van dit forum en dat ik me stilaan afvraag waarom ik er mijn tijd in steek.

Staat er een limiet op de ignore lijst want die is hier serieus de hoogte in gegaan?
Dit.

Echt hallucinant wat sommigen hier proberen goedpraten of zich in allerlei bochten wringen onder het mom van "maar we mogen met niets meer lachen!", "maar tis toch maar toogpraat!"

Op basis waarvan?
Die Eddy is een publiek persoon om het zo maar te zeggen.
Ik vind het altijd jammer dat zo een mensen hun daden altijd met een vergrootglas beoordeeld moeten worden.
Als bvb een lid van K3 zat in de goot ligt na een avondje stappen, zouden mensen er ook aanstoot aan nemen

Terug
Bovenaan