UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Wat is het verschil tussen 2x raken in het uitglijden of 1x naar doel tikken en vanop 6m binnen rammen (ook 2x raken)
Ge zou gewoon kunnen zeggen dat als den bal nog vertrekt vanop de stip dat die hernomen mag worden. Want idd, dan is het tijd dat ze bij een keeper die te vroeg weg is ook gewoon de penaly toekennen ipv die te laten hernemen.

Courtois die nu even gaat zeggen dat hij "al het geween" van anderen beu is :unsure:

Je speelt voor een ploeg die (onterecht) persbericht na persbericht de wereld instuurde over de arbitrage, al een gans seizoen (veel langer zelfs) drama maakt over niks. En dan ben je, Courtois zijnde, individueel ook al een bleiter. Die mens leeft toch ook wel in zijn eigen wereldje.

Euhm, naast het feit dat letterlijk niemand dat zag live, noch op tv, zie je dat verschil zelf toch wel. Het moest maar met anderlecht zelf gebeuren 😅

Mja het gaat er toch nie om of je het live ziet of niet? De regel is dat je bal geen 2x achter elkaar mag raken dus neen er is geen verschil tussen die 2 situaties

Ik heb toch meerdere herhalingen moeten bekijken om te zien dat de bal afwijkt en veel voordeel halen ze er ook niet uit, die penalty ging sowieso binnen. Jammer om genekt te worden door zo een regel, voelt altijd ferm onrechtvaardig

Terecht afgekeurd. Mitrovic heeft bij Fulham ook een penalty afgekeurd gezien omdat hij de bal tegen zijn steunbeen schopte en die zo binnen vloog. Penalty werd niet hernomen en onrechtstreekse vrije trap, zoals Silence al eerder opmerkte. Reglement is reglement.

Terecht afgekeurd maar je voelt toch dat de regel wat in vraag wordt gesteld... Mag gerust aangepast worden.

Soit, tegen Arsenal zullen we allicht een leukere pot voetbal te zien krijgen dan het gedrocht tegen Atleti. Dat wist je al na 30 seconden dat het een k*tmatch zou worden waarbij Atleti alles vastzet en op de counter probeert en Ancelotti daar niks tegenin kon brengen.

Terecht afgekeurd maar je voelt toch dat de regel wat in vraag wordt gesteld... Mag gerust aangepast worden.

En naar wat gaan we de regel dan aanpassen?
Enkel hernemen als hij binnen gaat? Of ook herkansing als de keeper hem pakt/langs gaat?

Nu is er eens een regel die echt gewoon heel duidelijk zwart/wit is 😊

En naar wat gaan we de regel dan aanpassen?
Enkel hernemen als hij binnen gaat? Of ook herkansing als de keeper hem pakt/langs gaat?

Nu is er eens een regel die echt gewoon heel duidelijk zwart/wit is 😊
Euhm, een regel die mooi zwart/wit is maar enorm veel commentaar genereert is denk ik niet echt optimaal... Het feit dat ze "duidelijk" is, doet er dan niet toe.

Als we morgen beslissen om alle linkshandigen of ambidexters op een vuurstapel te gooien is dat ook netjes zwart/wit afgelijnd, betekent niet dat het "fair" is.

Naar wat ik het zou veranderen, geen idee, ik werk niet voor de FIFA, ik bepaal geen regels en heb er ook geen ervaring mee. Ik kan dus alleen vaststellen dat er veel rond te doen is => Moet misschien is bekeken worden.

Maar een regel à la schuif je bij het nemen van de penalty uit, dan MOET deze opnieuw genomen te worden lijkt me niet zo moeilijk. Ook netjes zwart-wit en lost de penalty van gisteren alvast op.

Euhm, een regel die mooi zwart/wit is maar enorm veel commentaar genereert is denk ik niet echt optimaal... Het feit dat ze "duidelijk" is, doet er dan niet toe.

Als we morgen beslissen om alle linkshandigen of ambidexters op een vuurstapel te gooien is dat ook netjes zwart/wit afgelijnd, betekent niet dat het "fair" is.

Naar wat ik het zou veranderen, geen idee, ik werk niet voor de FIFA, ik bepaal geen regels en heb er ook geen ervaring mee. Ik kan dus alleen vaststellen dat er veel rond te doen is => Moet misschien is bekeken worden.

Maar een regel à la schuif je bij het nemen van de penalty uit, dan MOET deze opnieuw genomen te worden lijkt me niet zo moeilijk. Ook netjes zwart-wit en lost de penalty van gisteren alvast op.
Waarom zou je uw penalty mogen hernemen? Gewoon omdat je wat lomp bent?
Op de voeten blijven staan is toch ook een kunst?

Waarom zou je uw penalty mogen hernemen? Gewoon omdat je wat lomp bent?
Op de voeten blijven staan is toch ook een kunst?
Als je tijdens je aanloop stopt en dan alsnog trapt, mag je de penalty ook hernemen, dat is ook lomp... Waarom zou het dan per sé anders moeten als je uitglijdt?

Als je tijdens je aanloop stopt en dan alsnog trapt, mag je de penalty ook hernemen, dat is ook lomp... Waarom zou het dan per sé anders moeten als je uitglijdt?
Nee

wanneer een speler doet alsof hij de bal gaat trappen, nadat de aanloop beëindigd is (zijn aanloop onderbreken mag wel); de scheidsrechter moet de strafschopnemer een waarschuwing geven.
-> zal het spel gestopt worden en hernomen worden met indirecte vrije schop, ongeacht of de bal al dan niet in doel gaat

Nee

wanneer een speler doet alsof hij de bal gaat trappen, nadat de aanloop beëindigd is (zijn aanloop onderbreken mag wel); de scheidsrechter moet de strafschopnemer een waarschuwing geven.
-> zal het spel gestopt worden en hernomen worden met indirecte vrije schop, ongeacht of de bal al dan niet in doel gaat
Dus een waarschuwing geven en ineens een indirecte vrije trap? Wat is die waarschuwing dan waard als er toch wordt overgegaan naar een indirecte vrije trap?

Dat moet er ook uit, dat onnozel stoppen.
Tijd dat de essentie terug naar het voetbal keert, want tijdwinnen/komedie spelen en al die onnozele randzaken verzieken het nochtans zo mooie spelletje.

Ondertussen heeft UEFA al dus laten weten dat ze hoogstwaarschijnlijk de regel gaan aanpassen. Als ze de bal 2 keer raken en duidelijk onbedoeld is, dan telt de penalty.

Voilà.

Courtois die nu even gaat zeggen dat hij "al het geween" van anderen beu is :unsure:

Je speelt voor een ploeg die (onterecht) persbericht na persbericht de wereld instuurde over de arbitrage, al een gans seizoen (veel langer zelfs) drama maakt over niks. En dan ben je, Courtois zijnde, individueel ook al een bleiter. Die mens leeft toch ook wel in zijn eigen wereldje.
Ba wah. Courtois is gewoon op dat vlak ne ***** eerste klas he. Zo kennen we hem wel.

Wat hij doet is toch gewoon bewust de Atletico fans provoceren? Hij beseft dat goed. Sterker nog: Hij geniet daar gewoon van en lacht ze gewoon vierkant uit.
Zie bijvoorbeeld ook die video waarbij hij naar de coulissen wandelt en nog even extra olie op het vuur stookt.

Ondertussen heeft UEFA al dus laten weten dat ze hoogstwaarschijnlijk de regel gaan aanpassen. Als ze de bal 2 keer raken en duidelijk onbedoeld is, dan telt de penalty.

Voilà.
Hertrappen lijkt mij toch logischer nee? :unsure:

Ba wah. Courtois is gewoon op dat vlak ne ***** eerste klas he. Zo kennen we hem wel.

Wat hij doet is toch gewoon bewust de Atletico fans provoceren? Hij beseft dat goed. Sterker nog: Hij geniet daar gewoon van en lacht ze gewoon vierkant uit.
Zie bijvoorbeeld ook die video waarbij hij naar de coulissen wandelt en nog even extra olie op het vuur stookt.
Als je de ganse wedstrijd wordt uitgefloten en letterlijk uitgespuwd mag je wat mij betreft wel gewoon reageren hoor. Als je kan uitdelen moet je ook kunnen incasseren vind ik.

Terug
Bovenaan