UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Allez, waarom gebeurt dit weer juist tegen Real. Kan ik morgen weer schuimbekkende reacties lezen van mensen die de regels niet kennen.

Zuur voor Alvarez wel natuurlijk.

Afschuwelijke pot voetbal, maar toch weer heerlijk dat Atletico voor de zoveelste keer hun tanden stuk bijt op Real in de CL.

Gewoon 100% terecht. Duidelijk te zien dat hij hem 2x raakt. Mag gewoon niet.

Wist wel niet dat die dan niet gewoon opnieuw getrapt moest worden, maar ergens is dat ook logisch.
Denk dat dat deze regel is?

Als, nadat de strafschop is genomen:
• de strafschopnemer de bal opnieuw raakt voordat deze is geraakt door een andere speler:
- wordt een indirecte vrije schop toegekend aan de tegenpartij

Maar mits het penaltyreeks is kan een indirecte vrije trap natuurlijk niet, maar dus ook niet hernemen

Hoezo? Dat is gewoon de regel.

Regels regels. Zo een lucky goal moet gewoon kunnen. Dan moeten ze ne keeper ook maar bestraffen die te vroeg van zijn lijn vertrekt en bal pakt -.-

Dat lijkt me ook ne leuke regel om in te voeren.

Uiteindelijk wast ook gewoon een idiote fase dat die goal achteraf werd afgekeurd waardoor het leuke aan strafschoppen een rare smaak kreeg.

Laatst bewerkt:
Sloeg gewoon helemaal nergens op. De VAR heeft voetbal opnieuw verneukt. Ik wist niet dat het nog kon, maar toch nog mij kunnen verrassen. Wa maakt het in fokking godsnaam ook uit da je die 2x raakt als je uitglijdt. Laat dan op z'n minst hernemen in een penaltyreeks. Maar nee, meteen afkeuren.

Moest ik atlético fan zijn en int stadion zijn, ik word gewoonweg wit van woede denk ik

Sloeg gewoon helemaal nergens op. De VAR heeft voetbal opnieuw verneukt. Ik wist niet dat het nog kon, maar toch nog mij kunnen verrassen. Wa maakt het in fokking godsnaam ook uit da je die 2x raakt als je uitglijdt. Laat dan op z'n minst hernemen in een penaltyreeks. Maar nee, meteen afkeuren.

Wat is het verschil tussen 2x raken in het uitglijden of 1x naar doel tikken en vanop 6m binnen rammen (ook 2x raken)

Feit dat real absoluut niks klaarmaakte is niet hetzelfde dat atlético alleen verdedigde hé @Pinkman .
8 vs 3 shots on target en
7 shots off target vs 4 van real. Maar soit, is compleet overbodig bij deze absolute onrechtvaardige kutbeslissing.

Is atlético hun goed recht om verdedigend te spelen hé, ook al hadden ze veel meer shots on goal da real.

Wat is het verschil tussen 2x raken in het uitglijden of 1x naar doel tikken en vanop 6m binnen rammen (ook 2x raken)
Euhm, naast het feit dat letterlijk niemand dat zag live, noch op tv, zie je dat verschil zelf toch wel. Het moest maar met anderlecht zelf gebeuren 😅

Moest ik Atletico fan zijn en die winnen gisteren dan zou ik ook schaamrood op mijn wangen vertonen. Wat een abominabele vertoning, 0,0 voetbal.

Is ook gewoon terecht geannuleerd. Je ziet het zelfs aan de zwiep die de bal meekrijgt na het schot.

Dat de VAR hierdoor het voetbal verpest, vind ik bullshit. Zonder de VAR wordt hier een penalty onterecht goedgekeurd. Voor dingen als dit is de VAR juist een fantastisch middel. Hetzelfde met die discussies over nipt buitenspel, zoals de goal van Lukaku afgelopen EK. Buitenspel is buitenspel, ook al is het 1 mm. Mensen vergeten ook dat zonder VAR, de lijnrechter geen wait and see gaat toepassen, en in 50% van de gevallen ook de goal had afgekeurd. En dat zou dan nog terecht geweest zijn ook.

Beetje off-topic dat laatste, maar goed.

Terug
Bovenaan