Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vergeet niet dat Milan zich van de top 8 verzekert als het wint, Zagreb gaat volgens mij daar gewoon niks tegen rapen.PSG gaat zeker niet van in het begin speculeren op een punt tegen Stuttgart, maar als Club bv. 2-0 achterstaat tegen City aan de rust en het is lang 1-1 in Stuttgart gaat PSG natuurlijk ook geen risico nemen om te verliezen en er zelf uit te liggen. Een scenario waarin een salonremise gaande weg "common sense" wordt voor beide teams is gewoon heel aannemelijk tenzij PSG snel afstand neemt van Stuttgart (of omgekeerd) of Club lang City in bedwang kan houden.
Juve gaat uiteraard gewoon voor winst tegen Benfica (want niets te verliezen), maar wint gewoon heel moeilijk en speelt net vaak gelijk... Ze wonnen ook niet van Club dus gaan ook niet zomaar winnen van Benfica die spelen voor hun leven.
Sporting wint normaal wel thuis van Bologna (of minstens gelijk).
Laten we maar niet denken aan een Zagreb doelsaldo scenario. Ik geloof niet dat Zagreb Milan ruim opzij zet.
Tja, het ramp scenario is gewoon een heel realistisch scenario. Denk dat het van een hopelijk veel te sterk PSG zal moeten komen om Club te redden...

Juve is ongeslagen in de competitie maar staat wel pas 5de. 9/10 dat die gelijk gaan spelen tegen Benfica.De stand op basis van gecreëerde xG doet ook niet het beste vermoeden:
City (7) - Club (15) = winst City aannemelijk op basis van xG in vorige matchen
Juve (26) - Benfica (10) = winst Benfica
Zagreb (32) - Milan (17) = winst Milan
Sporting (22) - Bologna (25) = gelijkspel
Stuttgart (8) - PSG (5!) = gelijkspel
Club eruit in een dergelijk scenario.
Opvallend, Juve krijgt dus amper kansen (hetgeen we gezien hebben in de match tegen Club).
Ik ben efkes niet mee en zelf niet de tijd om het te bekijken, mede users hier zeker wel.. Maar werd er gisteren niet verteld door de commentaroren en de sporza site dat als City won van PSG (niet gebeurd) of Arsenal won met veel goals (wel gebeurd en club had al +3 extra) de kwalificatie in orde was?De stand op basis van xG (voor en tegen) doet ook niet het beste vermoeden:
City (7) - Club (15) = winst City aannemelijk op basis van xG in vorige matchen
Juve (26) - Benfica (10) = winst Benfica
Zagreb (32) - Milan (17) = winst Milan
Sporting (22) - Bologna (25) = gelijkspel
Stuttgart (8) - PSG (5!) = gelijkspel
Club eruit in een dergelijk scenario.
Opvallend, Juve krijgt dus amper kansen (hetgeen we gezien hebben in de match tegen Club). Club verdient dus wel door de gaan obv xG...
Enige nadeel is dat er te weinig wordt gescoord. 6 doelpunten gemaakt waarvan 1 cadeau via owngoal en 1 cadeau penalty. Dat maakt zelf maar 4 veldgoals. En op basis van dat cijfer zou het toch ongelofelijk zijn om daarmee door te gaan. Maar het zou zomaar kunnenach ja, heeft weinig zin nog veel te speculeren -> als we met 11 punten het niet halen dan kunnen we alleen maar vaststellen dat we het ontzettend goed hebben gedaan, zowel qua spelniveau als qua behaalde punten.
en dan please hopen dat we Jashari niet kwijt zijn in de zomer![]()
Als City won van PSG was de kwalificatie (quasi-)zeker ja. Reden is dat Stuttgart-PSG een slotmatch is en slechts een van beide dan kon doorgaan (bij verlies/gelijkspel zou PSG dan immers uitgeschakeld zijn).Ik ben efkes niet mee en zelf niet de tijd om het te bekijken, mede users hier zeker wel.. Maar werd er gisteren niet verteld door de commentaroren en de sporza site dat als City won van PSG (niet gebeurd) of Arsenal won met veel goals (wel gebeurd en club had al +3 extra) de kwalificatie in orde was?
thx, dus eigenlijk is de slotconclusie dat die percentages en nabespreking toch op niets slaan aangezien de uitslagen uiteindelijk niet zo verrassend zijn?Als City won van PSG was de kwalificatie (quasi-)zeker ja. Reden is dat Stuttgart-PSG een slotmatch is en slechts een van beide dan kon doorgaan (bij verlies/gelijkspel zou PSG dan immers uitgeschakeld zijn).
Door winst van PSG gisteren, is nu een gelijkspel in die match wellicht dodelijk voor Club.
Arsenal die met veel goals winnen van Zagreb was wel goed ja. Zagreb kan nu pas voorbij Club als ze zelf (hard) winnen thuis tegen Milan en Club (hard) verliest tegen City. Probleem is dat enkel voor Zagreb blijven niet genoeg is, door de zeges gisteren van o.a. PSG, Feyenoord en Celtic.
Er moet één van deze ploegen verliezen op de slotdag om Club te redden (als Club zelf verliest): Stuttgart-PSG, Benfica (op Juve die voor niets meer spelen buiten eer) of Sporting (thuis tegen Bologna).
Hebben vooral veel kansen gemist tegen Dortmund, Milan en Celtic.Enige nadeel is dat er te weinig wordt gescoord. 6 doelpunten gemaakt waarvan 1 cadeau via owngoal en 1 cadeau penalty. Dat maakt zelf maar 4 veldgoals. En op basis van dat cijfer zou het toch ongelofelijk zijn om daarmee door te gaan. Maar het zou zomaar kunnen
Die werden precies ook opgemaakt met wat ze dachten dat er in die andere matchen zouden gebeuren, buiten Arsenal zijn alle andere uitslagen niet gelopen zoals verwacht.thx, dus eigenlijk is de slotconclusie dat die percentages en nabespreking toch op niets slaan aangezien de uitslagen uiteindelijk niet zo verrassend zijn?
Maar allé, veel zotter moet het nu toch niet worden?Hebben vooral veel kansen gemist tegen Dortmund, Milan en Celtic.
Dan was het doelsaldo ook beter geweest.
Als ze niet doorgaan, is het gebrek aan eigen efficiëntie wel een oorzaak.
Uiteraard is het een prachtig parcours en sowieso al bijzonder indrukwekkend dat ze elke match (grote) delen van de match de betere ploeg waren (ja ook tegen Milan en Dortmund). Ik vind dat echt onverwacht en zeer straf.Maar allé, veel zotter moet het nu toch niet worden?
We hebben met ons beperkt budget tov de concurrentie toch een fantastische prestatie neergezet in de CL dit jaar???
3 win - 2 draw - 2 lost
Man City: 1290 mln
Juventus: 616 mln
Aston Villa: 605 mln
AC Milan: 533 mln
Sporting CP: 479 mln
Dortmund: 445 mln
Club Brugge: 150 mln
Celtic: 133 mln
Sturm Graz: 65 mln
Maw qua marktwaardes: 1 must win, 1 gelijkaardig team dat we op verplaatsing kregen en 6 onhaalbare kaarten waar we in een niet zover verleden gewoon telkens een pandoering van zouden gekregen hebben.
Winnen tegen Sporting CP en Aston Villa is gewoon een stunt, het is alsof Kortrijk tegen Club wint hé, niet onmogelijk maar wel onverwacht op zijn minst.
same here: zowel uit als thuis spelen tegen dezelfde ploeg is minder aantrekkelijk dan dit format waarbij je gewoon 8 verschillende tegenstanders hebt.Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik enorm uitkijk naar het volgen vanavond. Op voorhand was ik wat sceptisch voor het nieuwe concept, maar qua spanning is het echt wel top. Elke speeldag wel wat leuke affiches met ditto verrassingen, geen groepen die op speeldag 4 al in hun definitieve plooi liggen en dus onvoorspelbaarheid troef.
Ik ben fan in elk geval!