UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Wat een overtuigende campagne van Club, zeg. Spelen zo ontzettend volwassen en waren in elke match grote delen van de match de betere ploeg (gisteren was nog een van de mindere matchen eerlijk gezegd, vooral de eerste helft hadden ze het wel echt lastig, maar al bij al de beste kansen waren voor Club). Wat meeval tegen Villa, Celtic en gisteren met de lucky goals. Wat tegenzitten tegen Milan en Dortmund (en eigenlijk ook Celtic) door veel goeie kansen te missen.

Balen dat je met 10 punten nog een goede kans hebt om eruit te gaan als Club nu 0/6 haalt (al kan als alles meezit zeker wel een puntje, of zelfs winst, tegen Juve).

Zal van Zagreb moet komen denk ik. Benfica, Atleti, Milan, Real, Celtic, City, PSV, Juve, PSG en Feyenoord halen normaal nog wel minstens 10 punten over 2/3 matchen kijkende naar hun programma. Dus dan sta je 24e (de laatste goede plek) als Zagreb max. 1/6 (of 2/6 als Club's doelsaldo beter blijft) pakt in Arsenal en thuis tegen Milan. En dan moet je nog hopen dat Stuttgart niet plots 6/6 haalt tegen Bern en Bratislava want dan kan je met een slechter doelsaldo zomaar 25e zijn...

Perskoppen weer veel te voorbarig...

Laatst bewerkt:
Waarom gaan de meesten er van uit dat tegen Juve en City per definitie niets gehaald wordt, Dat is weer typisch Belgische (misplaatste) underdog mentaliteit. Die ploegen hun spel is toch ook niet altijd om blown away van te zijn...

Kan idd. nog alle kanten uit maar het ziet er wel goed uit dat mag je durven zeggen toch.

Waarom gaan de meesten er van uit dat tegen Juve en City per definitie niets gehaald wordt, Dat is weer typisch Belgische (misplaatste) underdog mentaliteit. Die ploegen hun spel is toch ook niet altijd om blown away van te zijn...

Kan idd. nog alle kanten uit maar het ziet er wel goed uit dat mag je durven zeggen toch.
Juventus is iets mogelijk maar op city vrees ik ervoor.

Ik ga daar ook niet van uit. Maar het moet wel meezitten tegen zo een ploegen. Kijk naar de matchen tegen Milan en Dortmund, waar je voor een groot stuk duidelijk de betere was, maar toch uiteindelijk met duidelijke cijfers verliest (een van de redenen overigens waarom nu 10 punten mogelijks niet genoeg gaan zijn omdat je voorlopig het slechtste doelsaldo hebt van alle ploegen met 10 punten, incl. de ploegen die vanavond op 10 punten kunnen komen).

Verder klaag ik vooral de overdreven optimistische krantenkoppen aan. Alsof het nog amper kan mislopen, zeg... Vooraf leek dit zo ja (statisch gezien had je blijkbaar 9 punten nodig). Maar door het grote middenveld in de ranking is het nu overduidelijk dat 10 punten met een slecht doelgemiddelde enorm kantje boordje gaat zijn. Dus om dan al te schrijven dat kwalificatie quasi-binnen is, met de 2 moeilijkste matchen nog te gaan (waarin je best nog iets kan rapen), is simpelweg onjuist. Een kwartiertje duurde het om even die stand en komende matchen van de concurrenten te checken.

Je bent nu eenmaal de logische underdog. City en Juve hun ploeg is op elk vlak op een ander niveau. Als die een gemiddelde dag hebben halen die u gewoon door de mangel tenzij ge 90 minuten kan overleven als blok. Je weet dat op voorhand, niets mis mee. je probeert steeds je best.

Als we nu nog zelf een normaal schema in de JPL hadden hadden we een kleine joker maar helaas spelen we hier elk seizoen belachelijk veel wedstrijden dus ook bij ons zijn de benen moe en is er goede kans op blessures.

Op papier kan je daar 9/10 ook niets tegen rapen, dat zijn gewoon de verhoudingen. Dat heeft niets te maken met mentaliteit.

Vergelijk het met de campagne van 2022. Die eerste drie potten een combo van tegenstander die hen onderschat en zelf gewoon op topniveau zitten. 3x winst tegen topploegen. Met Hoefkens, complete nitwit, aan het roer en slechte resultaten in de JPL.

Maar na die drie potten ging het bergaf en was er uiteindelijk de logische en complete afslachting door eerst Porto en erna nog eens Benfica. Met alle respect maar Club werd daar genadeloos aangerand. Compleet normaal ook als je de opstellingen bekijkt.

Vergelijk het met de campagne van 2022. Die eerste drie potten een combo van tegenstander die hen onderschat en zelf gewoon op topniveau zitten. 3x winst tegen topploegen. Met Hoefkens, complete nitwit, aan het roer en slechte resultaten in de JPL.

Maar na die drie potten ging het bergaf en was er uiteindelijk de logische en complete afslachting door eerst Porto en erna nog eens Benfica. Met alle respect maar Club werd daar genadeloos aangerand. Compleet normaal ook als je de opstellingen bekijkt.
tja, gisteren werden we in de eerste helft ook van het kastje naar de muur gespeeld vind ik, onbegrijpelijk dat Sporting CP dat niet beter uitgespeeld heeft want vooral Seys was echt aan het zwemmen bij momenten op zijn flank.

Juventus - City op Vtm, daar zit ik precies ook niet op te wachten.
Dortmund - Barca lijkt me dan leuker, hopelijk ben ik mis.

Dortmund - Barça voorlopig leuke match waar beide ploegen toch laten zien dat ze ferm willen aanvallen....

Op papier kan je daar 9/10 ook niets tegen rapen, dat zijn gewoon de verhoudingen. Dat heeft niets te maken met mentaliteit.
City ben ik volledig mee akkoord.

Maar Juventus thuis? Daar is toch echt wel wat mogelijk. Die zijn ondertussen toch ook al een aantal jaar wat minder en staan vooralsnog slechts 6e in de Serie A. Blinken dit seizoen voornamelijk uit in gelijke spelen en laat nu net een puntje hetgeen zijn dat je zeker nodig hebt om zeker te zijn van de top 24.

City ben ik volledig mee akkoord.

Maar Juventus thuis? Daar is toch echt wel wat mogelijk. Die zijn ondertussen toch ook al een aantal jaar wat minder en staan vooralsnog slechts 6e in de Serie A. Blinken dit seizoen voornamelijk uit in gelijke spelen en laat nu net een puntje hetgeen zijn dat je zeker nodig hebt om zeker te zijn van de top 24.
Dat gaf ik zelf ook aan hé.

Feyenoord al 3-0 tegen sparta Praag niet zo goed voor ons (doelsaldo)
Er gaan gewoon veel ploegen met 10 pnt eindigen denk , pers is weer veel te voorbarig.

Dortmund - Barça goed begonnen meer na een klein half uur in slaap gewiegd en niemand meer wakker geworden...

Terug
Bovenaan