TV uitzendingen

De zinderende finale 3x3 basket mochten we een interview met Jan Vertonghen zien.

....en dan verbaasd zijn dat onze jeugd nauwelijks sport. Of dat politici niet willen investeren.
3x3 basketbal boeit toch ook helemaal ni. Was even populair toen de Belgen het goed deden maar terug naar de achtergrond waar het thuishoort. Straatsporten als 3x3, breakdance, skateboarden mogen ze voor mijn part terug afvoeren. Dat zijn nu olympische sporten omdat het hip is bij de jeugd maar buiten de mensen die een van die sporten uitoefenen is er toch geen kat in geïnteresseerd

3x3 basketbal boeit toch ook helemaal ni. Was even populair toen de Belgen het goed deden maar terug naar de achtergrond waar het thuishoort. Straatsporten als 3x3, breakdance, skateboarden mogen ze voor mijn part terug afvoeren. Dat zijn nu olympische sporten omdat het hip is bij de jeugd maar buiten de mensen die een van die sporten uitoefenen is er toch geen kat in geïnteresseerd
Skateboarden vind ik wel nog leuk om zien , 3x3 en break mag idd weer naar af.

Vandegoor is echt zo'n verschrikkelijke commentator :lol: denkt te pas en te onpas wat 'coole' baskettermen erin te gooien, maar gebruikt die dan én verkeerd én spreekt ze dan nog vaak ook fout uit 🤣🤣
Of spelersnamen als Tilikina of Jannis
die moeten ze op staande voet ontslaan. Echt waar. Geen commentaar is beter dan die mens.

al die coole termen ook nog vertalen naar Nederlands om dan dom te gebruiken.
Niets kennen van basket.

Vandaag Belgie Spanje.
Belgie stond 14 punten voor met 4 min te gaan: ZE GAAN HET TOCH NI SPANNEN DMAKEN HE. KOMAAN HE.
Dude, plis dit is fake comeback.

....en dan verbaasd zijn dat onze jeugd nauwelijks sport. Of dat politici niet willen investeren.
de jeugd vindt heus wel zijn weg naar buiten om te pleintjesbasketballen (wat 3x3 is), daarvoor dienen ze het niet uit te zenden en een olympische sport van te maken toch. Al wat je nodig hebt om de jeugd te stimuleren om 'echte' sporten te doen die hier moeilijk van de grond raken is een lokaal succesverhaal, en dan volgt de accomodatie, professionalisering etc quasi automatisch. Een Lotte Kopecky die het vrouwenwielrennen een boost geeft, een nieuwe Kim Clijsters, een topzwemmer, een Nina Derwael.

Het moet toch de bedoeling zijn om de jeugd in de traditionele sporten te krijgen lijkt mij. Anders maar een 'Urban sports games' organiseren met 3x3, padel, straatvoetbal, breakdance, skateboarden, bmx, parkour, etc.

de jeugd vindt heus wel zijn weg naar buiten om te pleintjesbasketballen (wat 3x3 is), daarvoor dienen ze het niet uit te zenden en een olympische sport van te maken toch. ;;;;
Man man man wat conservatief gedacht.

Alsof onze tv nooit verder kan komen dan een fiets, een voetbal of tennisracket...

Al wat je nodig hebt om de jeugd te stimuleren om 'echte' sporten te doen die hier moeilijk van de grond raken is een lokaal succesverhaal, en dan volgt de accomodatie, professionalisering etc quasi automatisch.

Vandaar dat België nu een eerste schaatsbaan heeft na de gouden medailles van Bart Swings?

Oh wacht!

Ale, ondertussen dikke technische problemen bij de VRT en Sporza..... Gelukkig heb ik HBO Max om naar de Belgian Rockets te zien...

Ale, ondertussen dikke technische problemen bij de VRT en Sporza..... Gelukkig heb ik HBO Max om naar de Belgian Rockets te zien...
Ik zat gisteren ook aan mijn PC de hockey te volgen en de stream viel om de paar minuten uit en ik moest altijd aan refreshen. Ik weet niet wat ze uitgespookt hebben maar 't is tegenwoordig echt een ramp.
Dat los van de problemen die er nu zijn, want nu is er helemaal geen beeld precies, ook niet op TV.

Het is meer dan alleen de VRT. Elektriciteitspanne ergens volgens RTBF, begreep niet direct waar.
De hoogspring stream is al terug beschikbaar.

Ik zat gisteren ook aan mijn PC de hockey te volgen en de stream viel om de paar minuten uit en ik moest altijd aan refreshen. Ik weet niet wat ze uitgespookt hebben maar 't is tegenwoordig echt een ramp.
Dat los van de problemen die er nu zijn, want nu is er helemaal geen beeld precies, ook niet op TV.
Had ik ook gisteren. Foutboodschap was telkens dat de DRM niet kon ververst worden.

De commentaar op Sporza is soms echt om van te huilen. Karl zijn fake moment bij Remco zijn overwinning. David Naert zijn begrafenisstemming bij de medailles van Nafi en Noor. Vandegoor die echt slecht voorbereid was op de basketfinale bij de mannen. Hij wist amper iets over die spelers… Ligt het aan mij dat ik me daar zo erg aan stoor?

Gastcommentatoren zijn soms wel een succes. Co-commentatoren als Eline Berings en die turner (naam ontglipt me) zijn wel een uitstekende keuze.

De commentaar op Sporza is soms echt om van te huilen. Karl zijn fake moment bij Remco zijn overwinning. David Naert zijn begrafenisstemming bij de medailles van Nafi en Noor. Vandegoor die echt slecht voorbereid was op de basketfinale bij de mannen. Hij wist amper iets over die spelers… Ligt het aan mij dat ik me daar zo erg aan stoor?
Ik stoor me al heel veel commentators. Nu ja storen, ze zijn gewoon niet goed.
Op de Hollandse tv, op eurosport of of de RTBF is het beter, afhankelijk van de sport.

Gastcommentatoren zijn soms wel een succes. Co-commentatoren als Eline Berings en die turner (naam ontglipt me) zijn wel een uitstekende keuze.
Dennis Goossens, zelf deelnemer Rio 2016, was co-commentator bij het turnen en deed dat inderdaad goed.
Ook de co-commentator bij jumping, Frederik De Backer, vond ik zeer goed. Heel enthousiast én met de nodige kennis.

Atletiek was ok op Sporza, eerder aan de zakelijke kant. Bij RTBF zat er met Frédéric Xhonneux en de hoofdcommentator iets meer leven in. Die twee hebben duidelijk een betere onderlinge chemie. Wel reclame onderbrekingen.

Verder valt het wel op dat sommige commentatoren (klimmen, kayak, judo,...) zich een paar weken in die sport hebben verdiept en dan maar uitpakken met hun pas geleerde kennis, vaak tot vervelens toe.

Evelien Bouilliart bij het skaten was voor mij ook zeker geslaagd als co-commentator. Aanstekelijk enthousiasme en een goede wisselwerking met Gil Meulemans die niet deed alsof hij alles van de sport af weet.

Terug
Bovenaan