Tuinboord/plantenbak aanleggen

Weet dat het officieel met vergunning moet, maar verneem dat dat effectief zeer weinig aangevraagd wordt. Wordt ook vaak afgekeurd.
Ja omdat het telt als verharding zit je snel boven de limiet van verharding. In onze stad controleren ze hier weldegelijk op.

Hoe doen ze dat dan voor uw achtertuin? Las artikels dat dat bij de voortuin al amper gebeurd. Woon je mss in Gent?
Neen ik woon in een kleine stad in West-Vlaanderen.
Wij zijn in januari nog naar het stadhuis moeten gaan voor een gesprek met stedenbouw. Daar toonden ze luchtfoto's van ons huis en tuin. Ze hebben opgemerkt dat we een terrasoverkapping hebben die niet vergund is, binnenkort krijgen we nog een aangetekende hiervoor.

Wij zijn in januari nog naar het stadhuis moeten gaan voor een gesprek met stedenbouw. Daar toonden ze luchtfoto's van ons huis en tuin. Ze hebben opgemerkt dat we een terrasoverkapping hebben die niet vergund is, binnenkort krijgen we nog een aangetekende hiervoor.
Ja, kunstgras zullen ze natuurlijk niet zien met hun drone. Mijn veranda renoveer ik ook binnenkort en daar zal ik wel vergunning voor vragen.

Ja, kunstgras zullen ze natuurlijk niet zien met hun drone. Mijn veranda renoveer ik ook binnenkort en daar zal ik wel vergunning voor vragen.
ik denk dat dit met software net een van de gemakkelijkste zaken is om te detecteren, wegens de complete gelijkmatigheid van kleur/structuur. Dat is voor die software niet meer of minder dan bebouwing, die vaak ook uit volledig gelijke vlakken bestaat, gewoon dan niet-groen.

ik denk dat dit met software net een van de gemakkelijkste zaken is om te detecteren, wegens de complete gelijkmatigheid van kleur/structuur. Dat is voor die software niet meer of minder dan bebouwing, die vaak ook uit volledig gelijke vlakken bestaat, gewoon dan niet-groen.
Nja, ik ga er toch nog eens over moeten nadenken. Ik wil namelijk ook veranda renoveren. Daar is al eens een vergunning voor aangevraagd door vorige eigenaar. Die werd goedgekeurd met als voorwaarde dat verharding (steentjes) in voortuin werd vervangen door beplanting en dat er een infiltratieput wordt voorzien. Zou dus wel risico zijn dat kunstgras, als ze komen controleren voor de veranda.

Zeker als je in hoogzomer erover gaat, alles gazon is geel behalve die :D

In die wijk waar jij woont zijn ze er wel berucht voor ondertussen. Vrienden van ons zijn ook al naar het stadhuis mogen gaan :D

de truck is gewoon uw honden binnenhouden als het regent en uw gazon bemesten en bekalken 2 keer per jaar. mijn honden hadden 500 m² tuin op een paar maand tijd volledig kapot gelopn tot een modderpoel/ maanlandschap. sinds ik 3 dagen per week thuis werk en wat meer moeite steek in het onderhouden staat het er elk jaar mooier en mooier bij. na 2 jaar tijd is het zelf voor 90% groen de winter uitgekomen behalve op een paar plekjes waar veel water staat. En ik heb echt geen kleine rustige honden. 2 hyper actieve border collies die tegen 100 per uur er over racen.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan