Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maak je geen zorgen, nog eventjes geduld ;-)Zonet eens op inspectie door de tuin gegaan en de Astilbe en Persicaria zitten vol met bladluizen, nochtans zit de tuin vol met lieveheersbeest larven, meer dan ik er ooit gezien heb maar bizar genoeg zitten ze nergens bij de bladluizen![]()
Tuin moet volgend week-end 'klaar' zijn, en ik dacht dat ik niet alles gedaan ging krijgen.
Maar gisteren en vandaag even een tandje bijgestoken. Ik zal morgenavond helemaal rond zijn.![]()
Ongeveer 200 man. Maar dit jaar is het een lang week-end...Hoeveel volk passeert er eigenlijk tijdens zo'n weekend?

Wij hebben een hogedrukreiniger gekocht met terrasreiniger (zo'n ronde borstelkop) van Nilfisk. In de handleiding staat echter dat je een tussenstuk moet gebruiken dat de waterdruk tot 10 bar beperkt (zie foto hieronder uit de handleiding).
Meer details worden niet gegeven. Dit tussenstuk zat niet bijgeleverd, dus we weten niet echt wat we precies moeten kopen. We zijn gisteren naar de Hubo geweest, maar ook hier verkochten ze dit niet ( enkel een dat de waterdruk net verhoogt).
Is dit effectief noodzakelijk om dit te gebruiken? We willen natuurlijk onze hogedrukreiniger en/of terras niet naar de vaantjes helpen
![]()

Dikke merci voor je duidelijk antwoord!Dat is niet om de waterdruk te beperken. Maw, geen drukregelaar. Ik weet niet hoeveel druk er op een waterleiding zit, maar ik denk dat dat eerder 2 bar is ofzo. Van 10 is geen sprake hoor. Je gaat je HD niet uiteen laten barsten door de leiding
Dat is een terugslagklep. Om er voor te zorgen dat er geen verontreinigd/vuil water terug in het leiding netwerk terecht komt. Je zou, in zeer uitzonderlijke situatie, kunnen voorhebben dat er zeep terug vloeit naar de leiding. Maar ik vermoed die kans zodanig klein in dat je dat in de praktijk niet tegenkomt. Heb nog niemand dat weten gebruiken tbh.
Maar je vraag: nee, kan absoluut geen kwaad voor je HD om die te gebruiken zonder die klep

Mijn Purple Sensations waren gene vette, ze zijn zelfs al uitgebloemd.
Hangt een beetje af van je tuin. Op de ene plek doen ze het heel goed, of worden ze zelfs 'onkruid', op een ander deemsteren ze gewoon weg.
De grote onweersbui en stevige regenbui is voor 1, 2 of 3 juni.
hebde de lottocijfers ook toevallig ?96 , 458 , 326 , 323, 1254 en 1000001.hebde de lottocijfers ook toevallig ?
Ik heb een tweetal weken geleden drie zieke/dode bomen moeten uitdoen, en ter compensatie moet ik nu 3 nieuwe "inheemse hoogstambomen, hoogte A, stamomtrek 18cm+" planten voor 30 april 2023. Het is hier een zwarte Kempense zandgrond, dus iets als een wilg ga ik hier al niet moeten zetten, maar iemand een suggestie wat wel kan?
Ik was sowieso aan het denken om een wintereik (Quercus petraea) te plaatsen, aangezien deze biologisch zeer waardevol is. Maar voor de rest?

(Hoe) moet ik vorig jaar geplante zomereik snoeien?
Ik zou graag een mooi ‘boomeffect’ krijgen, dus stam met kruin. Nu is het eerder een tak met blaadjes.![]()