Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan zie ik niet in waarom je veel zou moeten ingrijpen, behalve alle dood plantenmateriaal te verwijderen
Pas zaaien ten vroegste in april hoor.
Dat zou wel moeten lukken. Ik zou sowieso nog niet zaaien, wacht nog effe zou ik zo zeggen ;-)
Dat hangt af van wat voor zaad je hebt. Als dat inheemse planten zijn kan dat zeker geen kwaad (en zelfs goed), maar ik zou nu geen zinnia of cosmos inzaaienZijn er dan nadelen verbonden aan zaaien in het najaar? Ik lees toch frequent dat het kan tussen augustus - half oktober.
Het zou een volledig inheemse mix moeten zijnDat hangt af van wat voor zaad je hebt. Als dat inheemse planten zijn kan dat zeker geen kwaad (en zelfs goed), maar ik zou nu geen zinnia of cosmos inzaaien
Bloemenweides of bloemenakkers?Zaaien in april..
Heb echt al letterlijk hectaren bloemenweides gezaaid in totaal. Geeft veruit het beste resultaat.
Dat valt op termijn wel mee hoor. Hier staat de bloemenweide ondertussen al meerdere jaren, wordt alleen gemaaid en zo dus 'verarmd'. De éénjarigen beginnen wel te verdwijnen nu, maar er zijn voldoende vaste planten die dat het overnemen.Doe dit bij een klant of 4 en ook voor mezelf (en een effectieve weide van onszelf die we ook de helft inzaaien). Zonder bijzaaien neemt het resultaat imo te snel af
Niemand ?Aangezien we een robotmaaier hebben is mij gezegd 2x te verticuteren per jaar.
Dat zou dus nu september/oktober mogen gebeuren. Nu merk ik ook wel dat er veel klaver in het gazon staat.
Wat is nu de juiste volgorde? Eerst iets doen aan die klaver of eerst verticuteren?
En dan terug meststoffen en doorzaaien indien nodig zeker?
Ik zou denken dat die klavers weg zijn na verticuterenNiemand ?
Zou dat nu nog kunnen of is dat te laat?Ik zou denken dat die klavers weg zijn na verticuteren
Zou zelf denken van wel, ze geven wat regen en als de bodemtemperatuur nog niet teveel zakt moet gras nog wel uitkomen nee? Nu heb je ook minder last van onkruid dat komt aanvliegen.Zou dat nu nog kunnen of is dat te laat?
Kan ook wachten tot het voorjaar met verticuteren en nu gewoon bemesten en eventueel kalk

), dacht die te verplanten naar stukje waar (buiten 3 planten boerenjasmijn) nog niets staat (nou ja stonden vlambloemen maar die zijn niet uitgekomen na de winter) maar omgeven is door klinkers/huis dat het binnen de perken blijft. Maar best pas in voorjaar zeker (dat ik die eerst kan snoeien)Zolang de gemiddelde temperaturen rond de 15 graden liggen en er geen nachtvorst is zou verticuteren en bijzaaien geen probleem mogen zijn. Heb je een bodemstaal genomen om te weten of je moet kalken of die je dit gewoon op goed gevoel? Want dat is niet altijd nodig en zorgt ook dat uw gras moeilijker voedingsstoffen opneemt bij te hoge ph.Zou dat nu nog kunnen of is dat te laat?
Kan ook wachten tot het voorjaar met verticuteren en nu gewoon bemesten en eventueel kalk
Dat mag. Weet wel dat ze dan nog wat sneller groeien.Mijn herfstanemonen beginnen beetje te ver uit te groeien (staat al bij de buren), dacht die te verplanten naar stukje waar (buiten 3 planten boerenjasmijn) nog niets staat (nou ja stonden vlambloemen maar die zijn niet uitgekomen na de winter) maar omgeven is door klinkers/huis dat het binnen de perken blijft. Maar best pas in voorjaar zeker (dat ik die eerst kan snoeien)
Die mogen toch in volle zon staan he?
Maar mag ik ze nu al snoeien ook voor ik ze verplant?Dat mag. Weet wel dat ze dan nog wat sneller groeien.
En dat verplanten , dat gaat lukken en falen.
Je gaat nieuwe planten hebben op je nieuwe plek, je mag dat zowel nu als in het voorjaar doen
Volgend jaar gaan er terug anemonen opkomen op de plek waar je ze hebt weggehaald. Ik heb hier de grond tot 50 cm diep weggegraven en gezeefd, en die anemonen zijn er nog steeds, ook na twee jaar systematisch wieden komen er nog altijd plantjes naar boven