Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gewone tweevleugel.
Slakken zijn inderdaad overal maar heb er mee leren leven...Hier dit jaar ongelooflijk veel slakken, maar ook al meer sabelsprinkhanen gezien dan anders.
Ja, maar dat zijn die kleinere soorten, ik dacht dat zo'n grote sabelsprinkhanen meer in de bomen leven.Slakken zijn inderdaad overal maar heb er mee leren leven...
Ik dacht dat ik ook zoveel sprinkhanen had door minder te maaien, heb je misschien ook Maai Mei niet gedaan?
Eet die ook honden?![]()
De enige vleesetende plant die in België voorkomt, recht in m'n achtertuin![]()
Als ze heel lang blijven stil staan.Eet die ook honden?
Wat je hier ziet is bandvorming, fasciation in het Engels genoemd.Ik zie dit jaar iets raars met mijn datura's (eigenlijk Brugmansia want hangende bloemen): bij 1 van mijn potten lijken 5-6 stammen samengesmolten, en ipv een ronde stam is het nu een +/- 5 cm brede platte stam. Ook de bovenkant van die samengesmolten stammen ziet er raar uit. De andere stammen van dezelfde plant zijn wel normaal. De vorige jaren was diezelfde plant, in diezelfde pot wel normaal.
Iemand enig idee hoe dit komt?
![]()
![]()
En de bovenkant van deze stam:
![]()
Maar voor de rest wel mooie bloemen:
![]()
De bloemen krijgen dit jaar wel heel snel bruine randen door de overvloedige regen.
Is vrij random, gevolg van een groeistoornis, schade aangebracht door dieren, vorstschade,...Ok, bedankt, Ugar. Ik heb al zo'n 15 of zelfs 20 jaar potten met brugmansia, maar nog nooit gezien. Enig idee wat zoiets veroorzaakt?
graag gedaanPS @ugar : aan de hand van je reacties en suggesties hier, lijkt jij superveel te weten over bloemen en planten... ik bewonder je kennis, en ook hoe je die kennis hier gebruikt om ons te helpen... bedankt daarvoor.
Ik vermoed dat dat het laatste is (het weer dus). Ik zou niet panikeren en de winter afwachten.Mijn vaantjesboom (Davidia Involucrata) verliest al enige tijd bladeren. Het boompje werd pas dit voorjaar geplant en deed het aanvankelijk erg goed, vlotte groeie, mooie jonge kruin ontwikkeld etc. De laatste weken verliest hij bladeren (eerst verkleuren ze van groen naar donkerrood/paars) startend vanaf het einde van de takken en zo stilaan naar de stam toe. Ik heb eens een aantal takken doorgeknipt en deze zien er nog zeer gezond en levend uit.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Is het boompje stervende (ik hoop van niet) of een ziekte of dergelijke door het vele natte weer?
Update:Bij deze mijn tuin. Gelieve de jaloerse opmerkingen achterwege te laten.
![]()