Tuin topic: Bloemen, struiken, bomen en groenten..

"leven en laten leven" als het gaat over illegale rotzooi dat alles doodt te gebruiken. Oh the irony :rofl:

Met "leven en laten leven" kan je gewoon een hoop zaken die objectief fout zijn onder de mat vegen. Er is wat objectief, bewezen, wettelijk fout is en er is subjectieve onzin zoals "hypocrisie vind ik erger dan si of la naargelang het uitkomt".

Als jij verboden zaken spuit is dat verboden, of een ander dan ook iets verkeerd doet als hij dat zegt (in dit geval lieveheersbeestjes 100 m verplaatsen) is een mentaliteit voor het kleuteronderwijs. Vooral om daarmee enkele weken later af te komen omdat hij ooit eens (met rede) tegen jouw kar is gereden.:sarcastic: Maar goed, door erop in te gaan heb ik deze thread ook meer vervuild dan ik zelf wil, carry on.
Dus als het in jouw straatje past is het wel oké om de wet te overtreden, maar als het niet in jouw straatje past niet? Belachelijke redenering, maar dat snap je zelf ook wel. Als je zelf de regels niet volgt, moet je ook niet op anderen liggen mekkeren als ze dat niet doen. Dat hij aanmoedigt om illegale zaken te doen kan mij niet veel schelen, maar wel het feit dat hij de dikke hypocriet uithangt. ;)

"leven en laten leven" als het gaat over illegale rotzooi dat alles doodt te gebruiken. Oh the irony :rofl:

Alles doodt? :rofl: Enkel onkruid ... En daar ging het zelfs niet over, het ging over de lieveheersbeestjes illegaal vangen en de hypocrisie van meneer Ugar.

Maar idd, het is hier fameus offtopic aan het gaan. Aangezien alles wettelijk moet zijn van meneer Ugar, wou ik gewoon even melden dat meneer Ugar zich hier zelf ook hoort aan te houden.

Gedraag u toch niet gelijk een kleuter man :'-)

En het ging ook niet over die lieveheersbeestjes, het ging over dat 'jij van het principe bent leven en laten leven'

En ja lol. Met glyfosaat laat je bomen het loodje leggen als je wil. Of zowat álles wat in het water leeft. Of uw kinderen wat blaaskanker op langetermijn laten oplopen.. leven en laten leven dus :niceone:

Gedraag u toch niet gelijk een kleuter man :'-)

En het ging ook niet over die lieveheersbeestjes, het ging over dat 'jij van het principe bent leven en laten leven'

En ja lol. Met glyfosaat laat je bomen het loodje leggen als je wil. Of zowat álles wat in het water leeft. Of uw kinderen wat blaaskanker op langetermijn laten oplopen.. leven en laten leven dus :thumb:
Wie is hier de kleuter? Jij blijft doordrammen over iets wat er totaal niet toe doet. Het ging enkel over de hypocrisie van Ugar en daar wou ik hem effe op wijzen. Zelf wel belachelijk de leermeester en heilige paus uithangen (net als jou trouwens), maar zelf wel illegale dingen aanraden... Die zever over Glyfosaat, daar reageer ik zelfs niet meer op.

giphy.gif

Dus als het in jouw straatje past is het wel oké om de wet te overtreden, maar als het niet in jouw straatje past niet? Belachelijke redenering, maar dat snap je zelf ook wel. Als je zelf de regels niet volgt, moet je ook niet op anderen liggen mekkeren als ze dat niet doen. Dat hij aanmoedigt om illegale zaken te doen kan mij niet veel schelen, maar wel het feit dat hij de dikke hypocriet uithangt. ;)
Neen, klopt perfect, ik ben een tijde geleden geflitst, dus als er hier op straat iemand zijn vrouw afranselt wandel ik rustig verder, want leven en laten leven, ik wil toch geen hypocriet zijn zeker!

Wie is hier de kleuter? Jij blijft doordrammen over iets wat er totaal niet toe doet. Het ging enkel over de hypocrisie van Ugar en daar wou ik hem effe op wijzen. Zelf wel belachelijk de leermeester en heilige paus uithangen (net als jou trouwens), maar zelf wel illegale dingen aanraden... Die zever over Glyfosaat, daar reageer ik zelfs niet meer op.
Zoals al gezegd, ik was NIET op de hoogte van de bescherming van alle lieveheersbeestjes. Ik hem mijn advies al aangepast.
Jij bent PERFECT op de hoogte van de regels en je gaat die BEWUST overtreden.

Dat is een wereld van een verschil. Er is hier één hyprociete kleuter en dat ben jij.

Nogmaals, weet dat er een wetenschappelijke link is tussen blaaskanker en selectieve onkruidverdelger die je illegaal toepast op je gazon, en tussen de ziekte van Parkinson en je gebruik van glyfosaat.

Gewoon nogmaals herinneren, zodat je later je geweten niet kan sussen.

Anderhalf jaar geleden hebben wij na het kappen van heel wat dode sparren een nieuwe generatie bomen en struiken aangeplant. Nu we 18+ maanden verder zijn begint zo wat duidelijk te worden wie wel en wie niet op een goede plaats staat. Nu vraag ik me af of het aangewezen is om bij boompjes, zoals het eikje hieronder, een vorm van versteviging of mechanische bescherming (stokje, etc...) aan te brengen, om ze te beschermen tegen stormweer enzo.

Wat zeggen de experts?

rk1AyZH.jpg[

Anderhalf jaar geleden hebben wij na het kappen van heel wat dode sparren een nieuwe generatie bomen en struiken aangeplant. Nu we 18+ maanden verder zijn begint zo wat duidelijk te worden wie wel en wie niet op een goede plaats staat. Nu vraag ik me af of het aangewezen is om bij boompjes, zoals het eikje hieronder, een vorm van versteviging of mechanische bescherming (stokje, etc...) aan te brengen, om ze te beschermen tegen stormweer enzo.

Wat zeggen de experts?

rk1AyZH.jpg[
Normaal gaat zo'n boom uit zichzelf wel mooi omhoog groeien. Boomkwekers zetten wel een bamboestok tegen jonge zaailingen om een kaarsrechte stam te hebben, maar dat is niet nodig.
Zelfs de steunpa(a)l(en) die men zet bij een pas geplande boom worden ook in vraag gesteld. Het beste is wortelkluitverankering.

p2610577875-6.jpg

Met de komst van warmer weer is alles nu wel heel snel aan 't groeien. Op dit ogenblik staat de Valeriaan ook in bloei - heerlijke geur.

Mijn Persicaria is zeer bescheiden in bloei vind ik, is serieus vermeerderd tegenover vorig jaar maar amper bloem.

Aan de kenners: ik heb hier nog een spie van 2x3m die onbenut is. Heeft volle zon van ‘s ochtends tot namiddag (foto getrokken vanuit het noorden, dus huis geeft schaduw vanaf loop van de namiddag).

Hebben jullie suggesties wat ik hier zoal zou kunnen zetten? Ik denk aan kleinere struik, groen, met wat kleur/bloemen.
Tussenin werk ik dan vermoedelijk toe met gronddoek en schors, tenzij er andere voorstellen zijn.
Dank!

70E208C0-00F2-4F48-B0E0-BDBCCBF9BCA8.jpeg

Aan de kenners: ik heb hier nog een spie van 2x3m die onbenut is. Heeft volle zon van ‘s ochtends tot namiddag (foto getrokken vanuit het noorden, dus huis geeft schaduw vanaf loop van de namiddag).

Hebben jullie suggesties wat ik hier zoal zou kunnen zetten? Ik denk aan kleinere struik, groen, met wat kleur/bloemen.
Tussenin werk ik dan vermoedelijk toe met gronddoek en schors, tenzij er andere voorstellen zijn.
Dank!

Bekijk bijlage 2230
Ik geef je enkele opties met weinig werk
Nepeta Walker’s Low
Salvia Officinalis
Persicaria ‘Fat domino’
Geranium ‘Dreamland’
Allemaal bodem bedekkende planten die niet veel werk vragen.
Alternatief: je hebt daar voldoende zon om er een kruidentuintje aan te leggen, altijd verse kruiden in de tuin . De planten/kruiden die ik hieronder opnoem zijn allemaal overblijvend, die komen dus elk jaar terug.
Lavandula (lavendel)
Lavandula (lavendel)
Hyssop
Oreganum (oregano)
Salvia officinalis ( Salie)
Thymus (tijm)
Rosemarinus (Rozemarijn)
Allium schoenoprasum (bieslook)

ik ga er van uit dat dit een normaal stuk tuin is dat niet heel vochtig is de helft van het jaar.

Ik geef je enkele opties met weinig werk
Nepeta Walker’s Low
Salvia Officinalis
Persicaria ‘Fat domino’
Geranium ‘Dreamland’
Allemaal bodem bedekkende planten die niet veel werk vragen.
Alternatief: je hebt daar voldoende zon om er een kruidentuintje aan te leggen, altijd verse kruiden in de tuin . De planten/kruiden die ik hieronder opnoem zijn allemaal overblijvend, die komen dus elk jaar terug.
Lavandula (lavendel)
Lavandula (lavendel)
Hyssop
Oreganum (oregano)
Salvia officinalis ( Salie)
Thymus (tijm)
Rosemarinus (Rozemarijn)
Allium schoenoprasum (bieslook)

ik ga er van uit dat dit een normaal stuk tuin is dat niet heel vochtig is de helft van het jaar.
Thanks! Die vier planten zal ik alleszins al eens opzoeken.
Kruiden heb ik reeds in de bak die je op de achtergrond ziet:

902D5705-DD38-4B82-8E37-D7C7B6B6594F.jpeg

Thanks! Die vier planten zal ik alleszins al eens opzoeken.
Je gaat drie van de vier planten niet direct vinden. Ik weet niet waar je woont, maar kan op basis van je woonplaats wel een adres opgeven

Ik heb deze specifieke planten opgegeven omdat ze ofwel beter en steviger groeien dan andere rassen (Walker's Low), langer bloeien dan andere rassen (Dreamland) of omdat ze net wat minder woekeren dan andere planten uit hetzelfde geslacht (Persicaria Fat Domino)

Ligt het aan mij of is dit jaar alles vrij snel uitgebloeid, vorige jaar bloeiden mijn aliums, thalictrium of dicentra veel langer.

Ik heb gelijkaardige geraniums! Iets kleiner want ze zijn nieuw sinds dit seizoen!

Ik ging gisteren onkruid uit de voortuin verwijderen, had toch al een goeie halve vierkante meter gedaan toen mijne frank viel dat het allemaal Verbena zaailingen waren :lol:

Terug
Bovenaan