Tuin topic: Bloemen, struiken, bomen en groenten..

Gewone pomp + controller is prima. Moet geen vat aan.

Als je met elektronische kleppen werkt heb je wel een drukvat nodig in het circuit. Die waterslag kan te groot zijn en dan barst je leiding. Die slag moet je kunnen bufferen in een vat.

Voor gewone kranen etc niet van toepassing.

Sinds maandag eindelijk een serre gekocht 😍
Het uit elkaar halen was wat gepuzzel. Nu nog een vlakke plaats maken in de tuin om te installeren. Enkel een foto van de binnenkant genomen, maar het gaat om deze serre.

Wel wat schoon te maken en de kleur is een beetje vervaagd, maar voor €75 neem ik dat er bij

Bijlagen

• f45d23dd-6b5d-4ce6-b50a-b961346cc481.jpeg
    f45d23dd-6b5d-4ce6-b50a-b961346cc481.jpeg
    501,4 KB · Weergaven: 17
Goedemorgen.

Gemeente wilt een ruilgrond en op de kosten van de gemeente willen ze nieuwe omheining plaatsen en mijn huidige haagplanten verplanten naar de nieuwe perceelgrens.

De gemeente stelt voor: omheiningspanelen van 2m met een horizontale buis .
Ben gisteren naar mijn tuinaannemer langsgeweest voor hun mening.
Ze raden me die panelen af want de omheiningsdraden zijn van mindere kwaliteit dan mijn huidige omheining.

Ik heb momenteel deze omheiningspanelen: (wat de tuinaannemer me aanraadt want die gaan zeker 20j mee en zijn veel steviger)

Omdat er een fietspad naast mijn perceel komt, wil ik privacy.

Hier stelt de tuinaannemer van die latten die erin schuift.
Fensoplate, composite

Iemand ervaringen met die latten? Is er genoeg privacy?
Onze haag is momenteel ongeveer 2 jaar, moesten deze 2m hoog gaan, zal dit de openingen van die fensoplate, wel bedekken, maar k twijfel.

Een doek vind ik niet mooi.
Op de bekaert panelen die de gemeente voorstelt, zou ik vlechten kunnen plaatsen maar mijn tuinaannemer raadt me dat ik dezelfde omheiningspanelen neem die ik momenteel heb

Goedemorgen.

Gemeente wilt een ruilgrond en op de kosten van de gemeente willen ze nieuwe omheining plaatsen en mijn huidige haagplanten verplanten naar de nieuwe perceelgrens.

De gemeente stelt voor: omheiningspanelen van 2m met een horizontale buis .
Ben gisteren naar mijn tuinaannemer langsgeweest voor hun mening.
Ze raden me die panelen af want de omheiningsdraden zijn van mindere kwaliteit dan mijn huidige omheining.

Ik heb momenteel deze omheiningspanelen: (wat de tuinaannemer me aanraadt want die gaan zeker 20j mee en zijn veel steviger)

Omdat er een fietspad naast mijn perceel komt, wil ik privacy.

Hier stelt de tuinaannemer van die latten die erin schuift.
Fensoplate, composite

Iemand ervaringen met die latten? Is er genoeg privacy?
Onze haag is momenteel ongeveer 2 jaar, moesten deze 2m hoog gaan, zal dit de openingen van die fensoplate, wel bedekken, maar k twijfel.

Een doek vind ik niet mooi.
Op de bekaert panelen die de gemeente voorstelt, zou ik vlechten kunnen plaatsen maar mijn tuinaannemer raadt me dat ik dezelfde omheiningspanelen neem die ik momenteel heb

Wij hebben Betafence palen met van dees "flappen" door

Daar moet je al echt met uw neus tegen gaan staan om er tussen door te kunnen kijken en ook wel stevig eigenlijk

Dit weekend wat Scabiosa, Armeria en Salvia geplant in een smalle strook tussen de tegels en houten panelen in onze tuin. Redelijk wat stabilisé van de vorige eigenaars nog moeten uithalen ook, verklaart wel waarom onze siergrassen daar uiteindelijk allemaal kapot gegaan zijn.

Ondertussen voel ik wel al 2 dagen mijn billen niet meer omdat ik precies 1000 Squats gedaan heb, niks meer gewoon :biglaugh:

Voor de rest het terras en dergelijke ook wat opgevrolijkt met nieuwe planten en bloemen. Altijd wel een leuke periode als alles wat meer kleur en volume krijgt in de tuin.

We willen ons terras laten heraanleggen, we hebben nu een offerte ontvangen van 6500 euro.
Kwou is ff checken of dit een normale of prijzige offerte is.

Offerte

Iemand ervaring met het leggen van druppelslangen en deze aan te sluiten op een buitenkraan (voor Portugese laurier haag - +100m)?
Mogelijks probleem met te weinig druk?

De kraan wordt voorzien via dikke socarex kabel.
Gazonbesproeiing met slang van 19mm binnendiameter en klepelsproeier lukt, maar is natuurlijk geen druppelslang van +100 meter.

Iemand ervaring met het leggen van druppelslangen en deze aan te sluiten op een buitenkraan (voor Portugese laurier haag - +100m)?

Gazonbesproeiing met slang van 19mm binnendiameter en klepelsproeier lukt, maar is natuurlijk geen druppelslang van +100 meter.
Zie niet direct een reden om Portugese laurier extra te gaan bewateren tbh. Tenzij de eerste paar jaar bvb.

Is geen antwoord op uw vraag natuurlijk, maar just saying :)

We willen ons terras laten heraanleggen, we hebben nu een offerte ontvangen van 6500 euro.
Kwou is ff checken of dit een normale of prijzige offerte is.

Offerte

Is aan de dure kant.
En los daar van, inderdaad wel héél plat opgesteld. Komt bij mij toch zeer amateuristisch over. Zou ik zo niet durven aanbieden :p

Zou moeten lukken. Wel geen al te groot debiet nemen, rond de 2 liter /u.

Is aan de dure kant.
En los daar van, inderdaad wel héél plat opgesteld. Komt bij mij toch zeer amateuristisch over. Zou ik zo niet durven aanbieden :p
Thx, morgenavond komt er een 2e aannemer en volgende week woensdag een 3e.
Ik heb hem ook ff gebeld om de offerte te verduidelijken en hij zet het op deze manier, vooral voor zijn eigen zodat hij niets vergeet.

Blijkbaar is hij wel gekend in de omgeving voor heel goed werk te leveren.
Wij hadden zelf +-4.000 euro in ons hoofd voor deze werken, maar we kennen ook niets van de prijzen :unsure:

Onze vaste tuinman werkt nu in onderaanneming dus die kan enkel op zaterdag voor zijn eigen klanten iets doen + hij heeft nu een huis gekocht waar hij ook de hele tijd in bezig is. Vandaar dat we een andere moeten zoeken, spijtig genoeg, want de vaste is wel vrij goedkoop en levert ook degelijk werk af.

Zie niet direct een reden om Portugese laurier extra te gaan bewateren tbh. Tenzij de eerste paar jaar bvb.

Is geen antwoord op uw vraag natuurlijk, maar just saying :)
Eerste jaren, en merk tragere groei bij bepaalde stukken.

Dit waarschijnlijk vanwege vlakbij, afstand 2-5 meter, dichtere bebossing (bomen) die heel veel water uit de grond trekken natuurlijk.

Ca. 800 m2 gazon laten heraanleggen (nivelleren, grond verbeteren, ...). Wat kost dat zowat? Grasmatten geeft meteen mooi resultaat maar is wel duur.

10k? 20k?

Ca. 800 m2 gazon laten heraanleggen (nivelleren, grond verbeteren, ...). Wat kost dat zowat? Grasmatten geeft meteen mooi resultaat maar is wel duur.

10k? 20k?
Wij hebben net offerte gekregen, 10k +- maar daarbij zit 130 ton aangevoerde grond (werf die proper getrokken moet worden).
Da's al +- helft van de prijs. Als het gewoon wat effen trekken is zal dat dus een heel pak lager liggen.
Perceel is ook een 850m2

Wij hebben net offerte gekregen, 10k +- maar daarbij zit 130 ton aangevoerde grond (werf die proper getrokken moet worden).
Da's al +- helft van de prijs. Als het gewoon wat effen trekken is zal dat dus een heel pak lager liggen.
Perceel is ook een 850m2
De niveauverschillen krijg ik zelf niet handmatig rechtgetrokken en ik ken niets van die machinerie én 800m2 is heel wat, dus dat wordt sowieso uitbesteden.

Dan hebben we meteen een goede basis om van daaruit verder te bouwen aan een mooie tuin.

Terug
Bovenaan