Tuin topic: Bloemen, struiken, bomen en groenten..

Bladeren zouden niet mogen afhangen (zeker niet morgenvroeg), ik zou er nog wat weghalen.
Wat je ook nog kan doen is de kroon "inpakken" met plastiek, dan kunnen de bladeren geen of amper water verdampen. ik gebruik daar GFT zakken voor .
Ach, dan strip ik nog wat bladeren. Ik denk dat hij wel wat afgezien heeft gezien ze er vrijdag al aan gehaperd moeten hebben met een kraan, enkele takken waren serieus gehavend en heb ik maar weggeknipt .

@ugar wat zijn zo de echt kwalitatieve manuele heggenscharen? Ik heb vaak dat ik zo wat wil snoeien maar dan is het laat op de avond.. en heb momenteel enkel een stihl op brandstof..

Of je neemt gewoon stekjes van planten, gaat zo snel en is zo eenvoudig.
Dat kan ook inderdaad. Maar de gedachte om planten te redden is wel leuker :D

@ugar wat zijn zo de echt kwalitatieve manuele heggenscharen? Ik heb vaak dat ik zo wat wil snoeien maar dan is het laat op de avond.. en heb momenteel enkel een stihl op brandstof..

Ik heb materiaal van Okatsune waaronder een heggenschaar en ik ben daar tevreden van.

Ja, maar dat blijft toch echt veel werk, en voor grote hagen onbegonnen werk, ik gebruik ze niet meer hier.
Ik gebruik een heggenschaar van Stihl met accu. Dat maakt wel wat lawaai, maar dat valt best mee

Ja, maar dat blijft toch echt veel werk, en voor grote hagen onbegonnen werk, ik gebruik ze niet meer hier.
Ik gebruik een heggenschaar van Stihl met accu. Dat maakt wel wat lawaai, maar dat valt best mee
Ja het plan is om wel eens op accu over te schakelen.. het is dat die op benzine nog perfect werkt, is niet kapot te krijgen.

Is ook maar eerder om wat grassen etc terug te snoeien als ik wat in de tuin ben aan het ronddolen ‘s avonds, de strokrozen en andere uitbloeide planten.. nu ik erover nadenk moet ik daar niet teveel geld aan gaan spenderen dus.

@Mienod merci ik ga die hun producten eens bekijken.

Ik heb zo'n doos bloembollen gekocht die ik wat in mijn gazon wil plaatsen.
Is het best eerst dat ik het gras weghaal in het deel waar ik die ga planten of maakt dat niet echt uit?

Ik heb in de hubo een bollenplanter met steel gekocht tijdens actie. Een Schop maar vanonder een bollenplanter ding. En met een hendeltje bovenaan om het stukje grond opnieuw te droppen.

30 euro, goeie deal

50 bollen in een half uurke. !

Ik heb in de hubo een bollenplanter met steel gekocht tijdens actie. Een Schop maar vanonder een bollenplanter ding. En met een hendeltje bovenaan om het stukje grond opnieuw te droppen.

30 euro, goeie deal

50 bollen in een half uurke. !
Tsja, ik zou je die bollenplanter hier eens willen zien gebruiken (op zware leemgrond). Is eerder voor zandleem of zanderige grond. Op klei en zware leem werkt dat niet zo heel erg goed.

Vandaag mijn gras afgereden. Dat was op enkele paadjes na de eerste keer dit jaar. Over één of twee weken nog eens.

Dit weekend voor de allereerste keer een Aziatische hoornaar gezien in de tuin, verontrustend. Op mijn werk kijk ik uit op een andere bedrijfscampus, met daar in de top van een boom een groot nest, lijkt wel op een papieren zak. Ook prijs vermoed ik, maar hoe moet je dat nu melden, is me niet eens duidelijk wie eigenaar is van die boom.

Dit weekend voor de allereerste keer een Aziatische hoornaar gezien in de tuin, verontrustend. Op mijn werk kijk ik uit op een andere bedrijfscampus, met daar in de top van een boom een groot nest, lijkt wel op een papieren zak. Ook prijs vermoed ik, maar hoe moet je dat nu melden, is me niet eens duidelijk wie eigenaar is van die boom.

Ja, maar ik bedoel dus: ik ben de eigenaar niet, dat is een boom in het midden van een hoop gebouwtjes die eigenaar kunnen zijn van verschillende bedrijven + het is in Brussel. Ik zie die boom vanop het 8ste verdiep waar ik werk.
Ik vermoed dat zij wel zullen uitzoeken op wiens terrein die boom staat. Moest ik dat hier ergens langs de weg zien, zou ik me niet afvragen op wiens land dit ligt alvast.
Brussel is toch de hoofdstad van Vlaanderen, dus waarom zou je dat dan niet mogen melden op een Vlaamse website? :unsure:

Tsja, ik zou je die bollenplanter hier eens willen zien gebruiken (op zware leemgrond). Is eerder voor zandleem of zanderige grond. Op klei en zware leem werkt dat niet zo heel erg goed.

In de pelouse, wat zachter is dan de vorige grond. 450 bollen geplant in 1h10 :D

Om even terug te komen op die tulpenboom. Blijkbaar heb ik er al eentje staan in mijn tuin. Pas deze week is me opgevallen dat de boom in de tuin wel heel erg veel weg had van de internetfoto’s.
Het tuinplan er eens bijgenomen en inderdaad, het is exact die soort. Voor de duidelijkheid, we hebben het huis met aangelegde tuin, maar toch wel een redelijke facepalm. 😅
Hij moet weliswaar nog veel groeien.

Een tweede ga ik dus niet meer kopen.

In de pelouse, wat zachter is dan de vorige grond. 450 bollen geplant in 1h10 :D
Da’s dus die schop erin, uittrekken, bol erin leggen, en dan terug schop erin en de grond terug laten uitvallen met het hendeltje? Ga het hier eventueel ook wel eens halen. Best zachte zandgrond hier.

En aanraders van bollenpaketten ofzo? Zou het zo gevarieerd mogelijk willen zien.

Da’s dus die schop erin, uittrekken, bol erin leggen, en dan terug schop erin en de grond terug laten uitvallen met het hendeltje? Ga het hier eventueel ook wel eens halen. Best zachte zandgrond hier.

En aanraders van bollenpaketten ofzo? Zou het zo gevarieerd mogelijk willen zien.

Yep. Hoodie met buikzak met 20 bollen in en hop hop hop. Rinse and repeat.

Heb narcis en krokus mengeling erin gedaan. En nog wat zakken tulpen gekregen van mijn moeder. Geen idee wat het is :laugh:

Koop ecologisch geteelde bollen aub (bvb via natural bulbs).

Bollen uit de klassieke bollenteelt zijn een absoluut drama voor de omgeving. Er worden veel meer pesticiden gebruikt voor bloembollenteelt dan voor eender welke voedselteelt
velt heeft deze lente nog een test gedaan met aangekochte bloembollen, en zelfs in die bollen zitten heel wat pesticiden.

Het kostprijsverschil is trouwens niet zo groot.

In gazon is Crocus aan te raden, en de meeste Narcissen en botanische tulpjes komen ook jaar na jaar enthousiast terug hier

Terug
Bovenaan