Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Duidelijk ja.“De bouw van het nieuwe kwartier is slechts een eerste stap. Andere grootschalige projecten zullen nog volgen in het hele land. Beveiligingssystemen, bekledingen, infrastructuur: het gaat om grote contracten voor Defensie. We zullen honderden miljoenen euro’s investeren, met een aanzienlijke economische impact”, verklaarde de minister van Defensie.
zegt volgend over uw vrt artikelNu tot 2026
- F-35-leveringen zijn begonnen (eerste jets in 2025).
- Anti-drone systemen en antidrones zijn operationeel of onderweg.
- Helikopters worden gefaseerd geleverd.
2026–2030
- Air-defence eerstelijns systemen (NASAMS) komen actief naar voren.
- Transportvliegtuigenbesprekingen / beslissingen verder.
- Eerste nieuwe ASW-fregatten rond 2030–2031.
- Mijnenbestrijdingscapaciteit voltooit zich.
2031–2035
- F-35-vloot grotendeels operationeel tegen 2031.
- Derde fregat na 2032.
- Grotere air-defense/long-range systemen ingebouwd.
Dat wij nog altijd aan het sukkelen zijn, is een ander verhaal. De F35's zijn een hele goeie zaak, het feit dat er meer in Defensie geïnvesteerd wordt ook, het feit dat het dat onnozel Frans CaMo project blijft is ronduit ridicuul en dat we blijven weigeren om te investeren in een extra fregat en rupsen ook.Zijn daar cijfers feitelijk van die immense inhaalbeweging? Want als we naar Belgie kijken buiten het nieuw hoofdkantoor in evere weet ik nu niet of de industrie zo aant bewegen is. Dat kantoor is wel tof en zal energiezuinig zijn, Arab zal ook wel tot in de puntjes in orde zijn. Het milieueffect rapport zal ook wel positief zijn maar dat geeft nog altijd geen kogels en wapens aan militairen.
Zou ik ook een goede maatregel vinden, maar dat gaan ze gewoon nooit doenGewoon WK voetbal boycotten!
En als hem dan nog verder doet de OS in 2028
Dat Macron blijft hameren op een strategische autonomie, nl. Europa moet zijn eigen veiligheid kunnen waarborgen zonder volledige afhankelijkheid van externe machten gaat nog profetisch zijn denk ik. In dat opzicht is het CAMO project (ongeacht de budgetoverschrijding) mss niet zo slecht.Dat wij nog altijd aan het sukkelen zijn, is een ander verhaal. De F35's zijn een hele goeie zaak, het feit dat er meer in Defensie geïnvesteerd wordt ook, het feit dat het dat onnozel Frans CaMo project blijft is ronduit ridicuul en dat we blijven weigeren om te investeren in een extra fregat en rupsen ook.
Mssn eens kijken op diezelfde website die je linkt van Defensie?
Of anders:
![]()
Nieuwe regering gaat voor grootste investering in defensie sinds het einde van de Koude Oorlog | VRT NWS Nieuws
Zoals verwacht gaat de regering-De Wever fors meer investeren in defensie. Volgens het regeerakkoord is het de bedoeling dat tegen 2029 2 procent van het bruto binnenlands product (bbp) naar defensie gaat, zoals de NAVO vraagt. Tegen 2034 moet dat 2,5 procent worden. Het accent wordt daarbij...www.vrt.be
Allez dat heb ik toch gevonden als ik 2 seconden google. Nochtans niet moeilijk hoor.
ps: je vraagt voor het minste zaken aan ChatGPT. Die gaat hier ook wel antwoord op geven.
dat artikel is al achterhaald, tijdens de navo top vorig jaar is beslist om het budget toen al naar 2% vh bbp op te trekkenZielige cijfers, amai. 2% tegen 2029 en 2,5% tegen 2034, what the hell gasten. Kunt ge evengoed gewoon niks doen.

Het is ook voortdurend schipperen tussen de NAVO in levend houden (waardoor je blijft inzetten op Amerikaanse samenwerking en ook technologie) en autonoom worden en dat hele NAVO-gedoe opblazen. Francken is daar nog het grootste voorbeeld van, die lag ook jarenlang te roepen dat iedereen die waarschuwde over Trump een paniekerig wijf was.Dat Macron blijft hameren op een strategische autonomie, nl. Europa moet zijn eigen veiligheid kunnen waarborgen zonder volledige afhankelijkheid van externe machten gaat nog profetisch zijn denk ik. In dat opzicht is het CAMO project (ongeacht de budgetoverschrijding) mss niet zo slecht.
Trump liet in een brief aan Noorwegen weten dat hij Groenland wilt pakken omdat hij de Nobelprijs niet gekregen heeft. Hij heeft geen zin meer om te denken aan vredesdeals.
Een klein kind dat zijn goesting niet krijgt dus, zonder enige normale ratio. Dat maakt hem eigenlijk zo gevaarlijk, hij redeneert niet rationeel. Pakweg Poetin doet dat dus wel. Die kan je beter voorspellen.
Compleet achterlijk. De Nobelprijs is toch geen staatsaangelegenheid? Dit is nu eens puur om zijn eigen ego te strelen.Trump liet in een brief aan Noorwegen weten dat hij Groenland wilt pakken omdat hij de Nobelprijs niet gekregen heeft. Hij heeft geen zin meer om te denken aan vredesdeals.
Een klein kind dat zijn goesting niet krijgt dus, zonder enige normale ratio. Dat maakt hem eigenlijk zo gevaarlijk, hij redeneert niet rationeel. Pakweg Poetin doet dat dus wel. Die kan je beter voorspellen.
Start van de oorlog? Achteraf bekeken hadden we al moeten wakker schieten na de annexatie van de Krim. Niet in de mate zoals het nu moet gebeuren, maar er had toch al een deftige basis gelegd kunnen worden om na 2021 op verder te bouwen.
Francken is toch ook lang pro-Trump geweest? Nu begint hij wel de ernst van de situatie in te zien denk ik.Het is ook voortdurend schipperen tussen de NAVO in levend houden (waardoor je blijft inzetten op Amerikaanse samenwerking en ook technologie) en autonoom worden en dat hele NAVO-gedoe opblazen. Francken is daar nog het grootste voorbeeld van, die lag ook jarenlang te roepen dat iedereen die waarschuwde over Trump een paniekerig wijf was.
Nu geeft hij toch toe dat het ernstig is, en (en ik dat vond ik hoopvol) dat er in Europa een plan-B is/ontstaat in geval van het exploderen van de NAVO.
In de hoop dat de president na Trump geen Trump ideologie heeft..Francken is toch ook lang pro-Trump geweest? Nu begint hij wel de ernst van de situatie in te zien denk ik.
De NAVO volledig opblazen heeft ook gevolgen na Trump, ik denk dat men vooral de NAVO wilt in leven houden voor wanneer er weer een normale US president komt.
Trump liet in een brief aan Noorwegen weten dat hij Groenland wilt pakken omdat hij de Nobelprijs niet gekregen heeft. Hij heeft geen zin meer om te denken aan vredesdeals.
Ik snap niet dat andere staatshoofden hier dan zo licht over blijven gaan. Als NAVO moet ge die dan toch gewoon op het matje roepen en aankaarten dat "geen nobelprijs winnen" geen enkele defensie-aangelegenheid is. Onbegrijpelijk ook dat er nog steeds geen impeachment is.Trump liet in een brief aan Noorwegen weten dat hij Groenland wilt pakken omdat hij de Nobelprijs niet gekregen heeft. Hij heeft geen zin meer om te denken aan vredesdeals.
Er is dan ook geen enkele reden of aanleiding voor een impeachement... Alé werd dan toch gezegd in een andere thread.Ik snap niet dat andere staatshoofden hier dan zo licht over blijven gaan. Als NAVO moet ge die dan toch gewoon op het matje roepen en aankaarten dat "geen nobelprijs winnen" geen enkele defensie-aangelegenheid is. Onbegrijpelijk ook dat er nog steeds geen impeachment is.