Trump wil Canada en Groenland annexeren

De beweegredenen komen wel naar boven. Die golden dome wat best ook wel dystopisch is om een land een nucleaire detterent te hebben zodat het MAD principe niet meer van toepassing is.. Kweet niet of de wereld daar zit op te wachten.

De beweegredenen komen wel naar boven. Die golden dome wat best ook wel dystopisch is om een land een nucleaire detterent te hebben zodat het MAD principe niet meer van toepassing is.. Kweet niet of de wereld daar zit op te wachten.
De VS kan dat project uitvoeren binnen de overeenkomst die ze nu al hebben met Denemarken, en zeker binnen het kader van de NAVO.

wat houdt hem tegen om de overeenkomst die ze nu hebben met groenland niet te gebruiken? Beweegredenen my ass, gewoon zijn eigen ego.

Op Reddit las ik dat technobazen graag datacentra willen bouwen op Groenland. Misschien zijn het Musk en co die in Trump zijn oor aan het fluisteren zijn?

Op Reddit las ik dat technobazen graag datacentra willen bouwen op Groenland. Misschien zijn het Musk en co die in Trump zijn oor aan het fluisteren zijn?
En opnieuw, ook dit kunnen ze nu ook al. Dat zijn allemaal dingen die je prima kan doen zonder dat de VS de boel overneemt (het kan procedures natuurlijk wel makkelijker maken; we weten allemaal dat Trump en zijn kronies niet wakker liggen van een "beetje" milieu- of klimaatschade of wat de lokale bevolking wil, of de arbeiders die in die barre omstandigheden moeten werken, ... en dat ligt natuurlijk wel anders in Europa).

Op defensief vlak houdt de overname van Groenland alleen maar steek, als de VS sowieso van plan zijn om uit de NAVO te gaan.

Maar laat ons echt wel wezen, de voornaamste reden is dat Trump er gewoon zijn zinnen op heeft gezet en geschiedenis wil schrijven.

De VS kan dat project uitvoeren binnen de overeenkomst die ze nu al hebben met Denemarken, en zeker binnen het kader van de NAVO.
Ja maar dat neemt niet weg dat de US dan ongestoord een nuke kan laten droppen zonder repercussies. Dat heeft wel wat implicaties naar de wereldorde.

Een zeldzaam tafereel, want zelfs op de meest conservatieve subreddits lijken de oogkleppen heel even te schuiven. Hij schendt niet alleen zijn eigen akkoord met Europa van juli maar het hele “defensie”-verhaal implodeert volledig omdat hij Europa nu economisch gaat aanvallen omdat het Groenland beter wil verdedigen. Laat ons hopen dat hij zich hier stevig op verslikt.

Hij trekt ze nog voor 1 februari weer in, gegarandeerd. Met het verzinsel dat hierdoor “great progress” is gemaakt. Hoe vaak hebben we dit nu al niet gezien?

Een zeldzaam tafereel, want zelfs op de meest conservatieve subreddits lijken de oogkleppen heel even te schuiven. Hij schendt niet alleen zijn eigen akkoord met Europa van juli maar het hele “defensie”-verhaal implodeert volledig omdat hij Europa nu economisch gaat aanvallen omdat het Groenland beter wil verdedigen. Laat ons hopen dat hij zich hier stevig op verslikt.
Als ze natuurlijk geloven dat Europa door migratie in 2050 - 2075 geen betrouwbare partner meer is geeft ook wel een ander perspectief op de amerikaanse denkwijze.

https://www.theguardian.com/politic...ance-uk-first-islamist-country-nuclear-weapon

Hopelijk reageren verschillende EU landen EN andere landen buiten de EU met de boodschap dat ze ook militairen (al is het er maar 1) sturen naar Groenland.
De oprichting van een werkgroep waarover men sprak na de meeting Denemarken/Groenland & USA kan ook direct de prullenmand in. Hij wacht geen resultaten af, hij reageert nu al. Met die kerel is geen deal te sluiten. Nadien keert hij toch zijn kar, omdat hij zijn zin niet voor de volle 100% krijgt.

Denemarken kan als tegenreactie weigeren Ozempic te leveren aan de VS of er enorme tarrifs op heffen... :oi22:

Laatst bewerkt:
Ben ik nu verkeerd als ik zeg dat heffingen heffen op een paar EU landen zinloos is? :LOL:

Als een bedrijf uit bijvoorbeeld Nederland alles richting de VS verstuurd via tussenstation Luxemburg dan is de heffing er plots niet (meer). Of mis ik iets?

Ben ik nu verkeerd als ik zeg dat heffingen heffen op een paar EU landen zinloos is? :LOL:

Als een bedrijf uit bijvoorbeeld Nederland alles richting de VS verstuurd via tussenstation Luxemburg dan is de heffing er plots niet (meer). Of mis ik iets?

Heffingen enkel op de landen die hij in zijn tweet noemt, zijn niet mogelijk omdat handel met EU-lidstaten collectief via de EU wordt geregeld.

Als ze natuurlijk geloven dat Europa door migratie in 2050 - 2075 geen betrouwbare partner meer is geeft ook wel een ander perspectief op de amerikaanse denkwijze.

https://www.theguardian.com/politic...ance-uk-first-islamist-country-nuclear-weapon
Ah, geloof die onzin toch niet. Het zijn niet de moslims die hier een band en bondgenootschap van zowat een eeuw op sneltempo aan het afbreken zijn. De schuldigen zitten in het Witte Huis. De enige partner die volstrekt onbetrouwbaar is gebleken de laatste 10 jaar al is de VS onder Trump.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan