derp
Well-known member
Ge beseft dat niet elke vorm van seksueel grensoverschrijdend gedrag sporen nalaat?Maar ja, je hebt als slachtoffer wél enige verantwoordelijkheid om daders te signaleren aan gerecht en ordediensten. Ik wil gerust nog enig begrip opbrengen voor trauma op korte termijn, hoewel dan voor rape kits kostbaar bewijs verloren gaat...
Ge beseft dat er nog steeds grote maatschappelijke stigma's rusten op het hele onderwerp?
Ge beseft dat die schrik voor vrouwen om niet geloofd te worden ook nog steeds bestaat en dat gij ze hier bestendigt?
Als ge zoiets hebt meegemaakt zijt ge waarschijnlijk in de eerste plaats - ik weet het niet he - in de war? Misschien zijt ge gedrogeerd geweest? Ge hebt schrik voor de consequenties? Schrik dat ze misschien zullen zeggen dat ge het zelf hebt gezocht? Omdat de persoon in kwestie een ontzettend rijke eikel is die eindeloos geld kan smijten naar dure advocaten in een land waarbij justitie sowieso al veel meer draait om wie het meeste geld heeft? Ik kan persoonlijk 1000 redenen bedenken waarom een vrouw niet meteen na de feiten naar de politie gaat om een verklaring te doen, ook gewoon omdat een heel groot deel van de verkrachtingen gebeurt in een grijze zone. Zaak Julie van Espen waarbij een of andere zot u van de de fiets sleurt is een kleine minderheid van de verkrachtingszaken. Meestal gebeurt het door iemand die ge kent, of zelfs iemand uit de familie.
Ge hebt wel gelijk, het is geen victim blaming wat ge hier doet, het is de zaken volledig omdraaien en ook nog eens de slachtoffers van seksueel geweld een schuldgevoel aanpraten omdat ze de 'moed' niet hadden om er mee naar buiten te stappen op het moment zelf en het mogelijke leed dat daaruit volgt ook nog eens op hun schouders leggen. Echt gast.
Het is niet omdat er geen DNA is of dat er geen videobeelden van zijn dat ge daarom moet defaulten naar 'we zullen hem dan maar vrijlaten want vrouwen kunnen ook liegen'. Allez dat kan uw visie zijn maar dan moet ge ook wel gewoon beseffen dat ge de slachtoffers van seksueel geweld extra de dieperik induwt. Beats me waarom ge dat zou willen.
Laatst bewerkt:
Maar ik had het vooral over niet vies zijn van vrouwen, rekening houdende met het tijdperk van waaruit Trump komt. In de jaren '70, '80, '90 waren er meer zaken mogelijk (of toch vanuit zekere zin sociaal meer aanvaard, zelfs door vrouwen zelf) die nu snel onder de noemer #MeToo zouden vallen. En ik kan me voorstellen dat een bekende én steenrijke man zoals Trump, die in zijn manier van doen bovendien enorm dominant is, in het verleden op dat vlak nogal weinig grenzen kende en dacht dat elke vrouw die nog maar naar hem keek wel into a quick shag in the fitting room was. Maar bon, dat is niet iets wat alleen bij Trump naar boven komt eh. Zelfs bij hedendaagse voetballers zoals Ronaldo komen zo'n verhalen naar boven (weliswaar zonder 'succes' tot nog toe voor de vermeende slachtoffers).