Trophy Platinum Club

#134 Chernobylite

Laatste plat nr 31 van 2021 t'was een goe jaar voor gaming :sleep2:

Verrassend goed kruising van Metro en Stalker maar dan een light versie :laugh: , wees wel op je hoede spel heeft 25 ingame dagen en vanaf dag 20 kan het (een crash) wel eens voorkomen. Backup/manuel saves zijn een must.

1L68de76.png

#134 Chernobylite

Laatste plat nr 31 van 2021 t'was een goe jaar voor gaming :sleep2:

Verrassend goed kruising van Metro en Stalker maar dan een light versie :laugh: , wees wel op je hoede spel heeft 25 ingame dagen en vanaf dag 20 kan het (een crash) wel eens voorkomen. Backup/manuel saves zijn een must.

1L68de76.png
Veel wodka gedronken om uw stress te vergeten? :laugh:

Efkes een general "trophy hunting" vraagje. Complete gunder vaak games snel met nen guide, just for the sake of completing it and de easy snelle plat? Mijn voorbeeld: Maquette, spel gratis gekregen met PS+ en is een easy fast plat. Tis te zeggen, als ge nen video guide volgt toch.

Als ge het blind speelt, dan gaje er wrs eerst paar uur in steken om het legit te spelen en dan mss nog overgaan op die guides. Mijn ding is nu, ik heb eigenlijk geen zin om da spel legit te spelen, is gewoon niet zo mijn ding, maar tis wel een free game en extra plat... Maar om dan gewoon instant nen guide te volgen om ne snelle free plat te krijgen voelt ook maar wa voos tho. Kheb dan het spel eigenlijk niet gespeeld, maar sta dan wel te pronken met de plat... Zijn er die dit vaak doen, of wa vind gunder? Ik weet effe niet wat ik er mee wil doen tbh. heb het vroeger wel al eens gedaan, maar bij deze is het wat extreem. Kunt gewoon het spel niet volgen als ge de guide volt en het ontgaat u volledig.

Geprofiteerd van deze week verlof om de laatste platinums voor 2021 binnen te rijven :-)

#53 Bloodshore
1L36c713.png

Ben wel fan van die interactieve films en ook de setting sprak me wel aan (battle royale-stijl).

#54 FIFA 22
1L51a884.png

Eerste keer dat ik een platinum haal op een FIFA

#55 Ratchet and Clank
1L78e2ce.png

Had mezelf voorgenomen eerst het spel van 2016 uit te spelen alvorens ik aan de nieuwe zou beginnen en halverwege beslist om toch maar voor de platinum te gaan ;-)

Efkes een general "trophy hunting" vraagje. Complete gunder vaak games snel met nen guide, just for the sake of completing it and de easy snelle plat? Mijn voorbeeld: Maquette, spel gratis gekregen met PS+ en is een easy fast plat. Tis te zeggen, als ge nen video guide volgt toch.

Als ge het blind speelt, dan gaje er wrs eerst paar uur in steken om het legit te spelen en dan mss nog overgaan op die guides. Mijn ding is nu, ik heb eigenlijk geen zin om da spel legit te spelen, is gewoon niet zo mijn ding, maar tis wel een free game en extra plat... Maar om dan gewoon instant nen guide te volgen om ne snelle free plat te krijgen voelt ook maar wa voos tho. Kheb dan het spel eigenlijk niet gespeeld, maar sta dan wel te pronken met de plat... Zijn er die dit vaak doen, of wa vind gunder? Ik weet effe niet wat ik er mee wil doen tbh. heb het vroeger wel al eens gedaan, maar bij deze is het wat extreem. Kunt gewoon het spel niet volgen als ge de guide volt en het ontgaat u volledig.

Ik gebruik regelmatig de guides. (ook als het een volledige videoguide is) Die spreken dan over x aantal stappen.

Da probeer ik da wa te volgen. Ik hou wel rekening met het feit of er chapter select is of niet. Dat kan veel bepalen over hoe je het spel wil starten natuurlijk.

Meestal voor ik een game start, bekijk ik de review vanuit trophy hunting perspectief. dat bepaalt ook hoe snel ik aan een 'snelle plat' haal of opt gemak speel.

Ik bekijk ook op voorhand in hoeverre het een haalbare Platinum voor mezelf is. Lukt alles in 1 playthrough of zijn er meerdere nodig, is er een chapter select, moet je enorm veel grinden of collectibles verzamelen, ...
Als het een haalbare Platinum is, dan bekijk ik zeker ook of er Missables zijn. Met deze in het achterhoofd speel ik dan meestal voor de rest alles 'blind'.

Ik kijk alleen of er missable's zijn. Ik haat het als ik een hele game opnieuw moet spelen omdat ik ergens eentje zou vergeten zijn. Ik speel ook alleen maar tot de platinum, niet tot de 100% omdat ik vaak de DLC's te duur vindt voor wat ze zijn.
Video guide gebruik is soms wel eens (bv. bij games zonder chapter select of waar je niet meer terug kan in het vorige stuk), maar meestal gewoon een guide van psnprofiles die op men gsm openstaat zou ik iets willen opzoeken.

Ik bekijk ook op voorhand in hoeverre het een haalbare Platinum voor mezelf is. Lukt alles in 1 playthrough of zijn er meerdere nodig, is er een chapter select, moet je enorm veel grinden of collectibles verzamelen, ...
Als het een haalbare Platinum is, dan bekijk ik zeker ook of er Missables zijn. Met deze in het achterhoofd speel ik dan meestal voor de rest alles 'blind'.
Dit inderdaad.

Zeker ook of er en vereiste is om het op de hoogste moeilijkheidsgraad uit te spelen.
Dan geef ik de platinum ook op :-)

Een spel spelen enkel voor de platinum met een stap-voor-stap guide zie ik mezelf wel niet doen.

Een paar roze platina om het jaar mee af te sluiten 😂

Platinum #101 | Tales of Arise
1L165189.png

Een goeie 60u. M'n tweede Tales of game dat ik daadwerkelijk uitgespeeld heb. (Vesperia was eerste)
Als er nog goeie Tales of zijn, laat het maar weten! ;)

Platinum #102 | Guardians of the Galaxy
1Lae4173.png

Toch wel mijn surprise-hit van 2021. Had geen hoge verwachtingen maar toch had ik pure fun en een top soundtrack!

Platinum #103 | Persona 5: Dancing in Starlight
1L2083de.png

Opgepikt op de Januari-sales. 12 uurtje dikke buttonsmashingfun met grote Persona 5-hits.

Als ik zo kijk op TrueTrophies was dit toch het minste jaar qua trophies.
Komt allemaal door AC:Valhalla en One Piece: Pirate Warriors 3 haha veel te lang mee bezig geweest.

2014: 1048 trophies (4plat)
2015: 1313 trophies (14plat)
2016: 882 trophies (8plat)
2017: 852 trophies (14plat)
2018: 1013 trophies (18plat)
2019: 930 trophies (17plat)
2020: 949 trophies (11plat)
2021: 713 trophies (12plat)

2022 goals:

- alle AC: Valhalla DLC (al gestart, zie ik daar weer die f* Standing Stones?!)
- Platinum Outriders
- Platinum Kingdom Hearts Melody of Memory
- alle Immortals DLC
- Platinum Overcooked
- Scarlet Nexus
- Persona 5: Strikers
- Mass Effect 3 Remastered
- God of Wars op PS3
- Bugsnax

Hopelijk wat bovenstaande backlog^ minderen en niet teveel nieuwe dingen kopen ... 😶

PS; hou van lijstjes

Platinum #101 | Tales of Arise

Een goeie 60u. M'n tweede Tales of game dat ik daadwerkelijk uitgespeeld heb. (Vesperia was eerste)
Als er nog goeie Tales of zijn, laat het maar weten! ;)

Tales of Berseria vind ik zeker de moeite qua sfeer en personages. De gevechten vind ik bij momenten eentonig, dat wel.

Geen plats maar 2 100%.

56L611217.png

Watch Dogs 2 - It's the Final Showd0wn - Na véél bootspogingen eindelijk nog eens een poging gedaan gisteren en eindelijk gelukt.

66L36d2fe.png

Assassin's Creed Origins - Sting in the Tale

#56 Ratchet & Clank: Rift Apart
1L5e6600.png

Aangezien Ratchet & Clank (2016) de laatste platinum van 2021 was, leek het mij niet meer dan normaal om van Rift Apart de eerste van 2022 te maken. Zalig spel en zeer makkelijke plat!

mn eerste voor 2022 😎

khad niet verwacht dat deze simulator zo "eenvoudig" zo zijn kwa management . PC simulator vorig jaar die was pittiger uw klanten konden daar reclameren :LOL:

#135 Car Mechanic Simulator 2021

1L621730.png

Terug
Bovenaan