Trophy Platinum Club

100% Night Springs en The Lake House (de twee Alan Wake 2 expansions)

Tja, kort maar goed zeker? Ik vond persoonlijk deze twee expansions hun geld niet waard vanwege de korte speelduur.

79L4545be.png

89L59d2dc.png

1Lf207be.png

God of War: Ascension • PS3
Platinum #21

Terwijl de PS5 Pro tegenwoordig de aandacht opeist heb ik besloten om terug te grijpen naar mijn PS3.
Mijn eerste platinum voor een God of War game, hopelijk niet de laatste.
1L6f9e0a.png

God of War III • PS3
Platinum #22

Effectief de daad bij het woord voegen.
Titan mode afgewerkt zonder gebruik te maken van glitches.
Na 14 jaar en 8 maanden dan eindelijk platinum gehaald.

1L1b6735.png

Dragon quest 3 2D-HD remake
Platinum #'43

Een fantastische remake die al mijn verwachtingen heeft ingelost als fan van de oude game(en zijn ports naar GBC en android/iOS). Op de gewone moeilijkheidsgraad komt er redelijk wat grind bijkijken, maar in dit soort games hou ik er gewoon van om de verschillende jobs te grinden om alle skills vrij te spelen.

Grootste pijnpunten: De snelste battle-speed is juist snel genoeg. Elke andere tragere battle speed is veel te traag in een game waarin je random encounters hebt om. Ik kan me niet inbeelden dat ook maar één persoon anno 2024 aan die traagste battle speed door de game gaat. Er mocht nog wat meer voice-over zijn en qua moeilijkheids graad...Normal mode is doenbaar maar af en toe een dikke difficultyspike en de lagere moeilijkheidsgraad maakt je letterlijk onsterfelijk,... moet je nooit grinden, maar dan is ook alle uitdaging weg.

1L998675.png

#115 - Stellar Blade + DLC (PS5)

Na wat uitstel dan toch eens voor het laatste einde gegaan en de NG+ DLC trophies.
Blijft toch een tof spelleke ze, enkel het zo veel niet kunnen skippen van cutscenes in NG+ stak wat tegen soms.

Blijft toch een tof spelleke ze, enkel het zo veel niet kunnen skippen van cutscenes in NG+ stak wat tegen soms.
Ik haat NG+ trophies, en dan vooral als ze worden toegevoegd nadat ge de game al uit hebt en platinum. Deze ga ik niet opnieuw doen voor die extra trophies. Bij Dead Island 2 ook al... :mad: Die devs mogen zich nekeer goed snijden aan een scherp stuk papier die zo'n trophies durven toe te voegen. Nah :cool:

Ik haat NG+ trophies, en dan vooral als ze worden toegevoegd nadat ge de game al uit hebt en platinum. Deze ga ik niet opnieuw doen voor die extra trophies. Bij Dead Island 2 ook al... :mad: Die devs mogen zich nekeer goed snijden aan een scherp stuk papier die zo'n trophies durven toe te voegen. Nah :cool:
Ben er ook geen fan van, maar je moest voor plat toch minstens 2 runs doen, ik had de plat ook nog niet dus NG+ en de plat was in ene trok samen.

1Lb5406d.png

#116 - Road 96 (PS5)

Dit spel maakt toch wel al zijn beloftes waar. Enorm verrast hoe goed uitgewerkt deze ervaring is. Voor fans van games zoals Life is Strange maar die toch graag wat meer diepgang en invloed willen hebben in het verhaal. Hier bepaal je effectief zelf mee hoe het globale verhaal loopt en uit draait en je hebt ook effectief het lot van elke personage in je eigen handen. Ook hoe per run/episode het verhaal verder gaat en je telkens terug refereert naar alles en dit invloed heeft op je nieuwe runs is fenomenaal. Je leer ook alles en iedereen zo goed kennen stukje per stukje en alles valt gewoon op zen plaats in het globale verhaal ook, zonder echt saai te worden. Dit spel verdient echt meer lof en aandacht, solid 8/10.

1L617665.png

God of War • PS3
Platinum #23

Challenge of the Gods viel even tegen omdat je die 10 challenges in 1 keer volledig moet afwerken.
Ik was er nogal laat op de avond aan begonnen en zat vast op de laatste challenge.
PS3 laat blijkbaar niet toe om die power save settings aan te passen zonder het spel af te sluiten, dus het old school laten aanstaan van de console gedurende de nacht was geen optie. Gelukkig de dag erna vlotjes de eerste 9 challenges afgewerkt om dan toch de juiste techniek beet te hebben voor de laatste challenge.

Rest me nu enkel nog God of War II om het Griekse hoofdstuk af te werken.
Eventueel kijken of ik de remasters van de PSP games nog ga aanschaffen en/of de PS4 remaster van God of War III er nog aan toe voeg om de trophyreeks echt compleet te maken.

1L3440aa.png

God of War II • PS3
Platinum #24

Challenge 6 van Challenge of the Titans was het grootste obstakel.
Voor de rest had ik geen moeilijke trophies openstaan, maar ik moest wel terug van begin tot einde spelen om ze te kunnen behalen.
Tot nu toe was dit het spel waarvan ik het minste onthouden had, dus het was leuk om dit deel van het verhaal nog eens te beleven.
Ondertussen ook de God of War Collection Volume II gekocht. Ik ben Kratos en deze stijl voorlopig nog niet beu, dus ik denk dat ik ineens ook aan de PSP remasters begin.

Terug
Bovenaan