Treat Yo’Self Tuesday: Jurassic sneakers

Heeft u mijn traktaat van vorige week gezien? En heeft u het boek aangeschaft of bent u een beetje té in depth op onderzoek geweest naar het onderwerp in kwestie? Dan heeft u misschien een sprintje moeten inzetten om de schoen / het soepbord van een irate partner te ontwijken. Dan dacht u misschien ook ‘tiens, dat sprintje kan eigenlijk wel beter’. Laat ik nou net hebben gevonden wat de gelegenheid vraagt!

Nee, voor de echte sportfanaat zijn deze misschien niet maar voor wie modieus is en/of een beetje dino-fan / helemaal dino-gek (óf wie effectief eens moet op de loop gaan maar niet super enthousiast) kan zijn meug wel eens vinden in de nieuwe Reebok collectie van Jurassic Park: Dominion. De film kreeg in het begin bakken kritiek over zich heen, ik heb hem zelf niet uitgekeken dus ik kan weinig meer meegeven dan dat ik het zelf maar ‘meh’ vond, maar ondertussen heeft hij wel zijn publiek wat gevonden en lijkt er toch een positieve fan-ervaring naar buiten te komen. Sneakers of kicks zijn als categorie ook al decennia het object van menig obsessie, met ellenlange wachtrijen of verbluffende prijskaartjes tot gevolg. We herinneren ons allemaal nog de eerste keer dat Yeezys op de markt kwamen, hoe spannend het was dat er mogelijk echte Back To The Future ‘zelf sluitende’ schoenen zouden komen. Duizenden paren komen er elk jaar bij, van elk thema tot elk materiaal en vorm. Een tie-in met film of tv zit daar ook vaak bij (Space Jam van Jordan bijvoorbeeld) en voor JP: Dominion is in zee gegaan met Reebok.

Het merk Reebok is oorspronkelijk Brits en had tot midden de jaren tachtig ook een Union Jack in het logo. In de vroege twintigste eeuw, werd het originele bedrijfje J.W. Foster bekend onder sportlui voor pionierend design zoals bijvoorbeeld spikes. In 1982 werd door - het tegen dan genaamde - Reebok de eerste atletische schoen voor vrouwen uitgebracht (ja, 1982, rijkelijk laat) en het merk werd een zodanige bestseller dat Adidas Group de concurrentie enkel wou aangaan door een overname in te zetten. Sindsdien is het merk alleen maar sterker geworden, met verschillende grote namen die eigen collecties konden ontwerpen (denk Ariana Grande, ScarJo, zelfs Kung Fu Panda).

Vanaf 25 augustus kan je via Reebok en Amazon de collectie van Jurassic Park: Dominion aanschaffen. Deze bestaat uit zeven verschillende (unisex) sneakers en sportkleding. In tegenstelling tot voorgaande collecties rond het Jurassic thema, zijn de ontwerpen dit keer qua kleur en vorm uitermate relaxed en draagbaar. De dino-details zijn er, een raptor klauw, de bekende mug-uit-amber, het Park logo of de vermelding classified. Allemaal leuke details die niettemin vrij discreet blijven. Elk paar zit in een speciale ‘amber effect’ doos in een knipoog naar hoe het allemaal begon. Qua modellen hebben we de klassieke Reebok Ripple in grijs- en blauwtinten, de sportievere LX 2200 in overwegend zwart met dino-skin details, de als uit de Giganotosaurus zelf gesneden DMX basketters, de clean-maar-cool Club C Revenge, de op de Atrociraptor gebaseerde Kinetica loopschoenen, de Nano X2 Adventure compleet met kompas en de sorry-maar-ik-snap-niet-wie-hierin-gezien-wil-worden Beatnik slides. Prijzen variëren tussen de €100 en de €200. Voor wie graag een Jurassic toets aan zijn of haar garderobe wil geven en het ondertussen met t-shirts wel gehad heeft.

Vanaf 25 augustus hier te koop!

13A70A5A-B6E9-4BEA-AF58-A2CB807BD4A0.jpeg
 
Terug
Bovenaan