Als ik Rashford was had ik zelf al een degout gekregen van Barcelona tbh. In essentie spelen ze met Rashford zijn toekomst als speler van Barça voor een luttele 13 miljoen pond, terwijl de vooraf bedongen prijs sowieso al extreem laag was voor een speler van zijn kaliber. En dan een absoluut fortuin betalen voor Gordon én een bod doen op Alvarez. Dat is zo onrespectvol tegenover élke andere betrokken partij.
Gij zijt toch een Unitedfan, dacht ik, pak Rashford maar terug hoor! Graag! Goed voor een seizoentje een plaats op te vullen met Raphinha zijn blessures, maar niet meer dan dat, hebben we gezien tegen Atletico in de kwartfinale CL. De afgesproken prijs voor een vaste, maar nog steeds volledig optionele, overgang is ie niet waard, dan moet die toch ook niet betaald worden als Barcelona dat niet wil? Wel eventueel geïnteresseerd tegen een lagere prijs blijkbaar, dus dat wordt gepolst. Indien niet gewenst, terug naar United en United mag iemand anders zoeken die wel dat bedrag voor hun topspeler wil geven. En opgeruimd staat netjes, heeft geen plaats bij Barcelona in mijn ogen eens die uit de financiële put zijn. Vind ik nu precies toch niet zo moeilijk? Als ik iets dat zogezegd 30 euro waard is kan proberen bij Bol en ik ben niet echt tevreden, stuur ik dat ook terug naar Bol en zal wel eens kijken of ik het tegen 15 kan krijgen, en anders mogen ze het houden, hun probleem.
Langs Unitedkant is dat inderdaad wel minder want die zitten plots terug met hun ongewenste "topspeler", die daar zelf precies ook niet eens wil zijn. Ik zou daar beginnen kijken naar het onrespectvolle en hoe dat verlopen is de laatste jaren van beide kanten toen er van Barcelona nog geen sprake was ... niet bepaald een mooi verhaal na een kanonstart van zijn carrière, toch?
Gordon naar Barça is ondertussen ook officieel blijkbaar, vreemde transfers toch tegenwoordig hoor

Ik kan daar niets zinnig over zeggen als speler, of over die transfersom. Zelfs niet als ik even probeer na te denken, ik heb die nog nooit zien spelen denk ik. Het enige dat ik zie, is dat die gast Spaans geleerd heeft omdat die ooit bij Barcelona wou spelen en altijd grote fan is geweest van de club. Dat is al genoeg voor mij, zo iemand gaat, in tegenstelling tot de topspeler Rashford, zich wel de longen uit het lijf lopen voor de ploeg. Die mentaliteit en liefde voor de ploeg, in combinatie met de spelers en coach rondom hem, kunnen dit een succes maken. 80 miljoen is een belachelijke prijs op dit moment, dat wel. Beetje Raphinha-achtige overgang zou ik zeggen.
Alleen: MSN komt niet meer terug, dat was uniek. We moeten maar naar Madrid kijken hoe moeilijk het is om grote namen in te passen in een geheel als er al wereldspelers in een ploeg staan die de bal en eer verwachten. Of naar PSG voor de andere zijde van die medaille. Voor topploegen die al een spelersfundering en een coach met een visie hebben, lijken dit soort spelers even waardevol als de echte vedettes tegenwoordig.