Transferthread 2026-2027 (Buitenland)

Belachelijk gedoe natuurlijk daar, en die voetballers 'lopen daar in' - ik blijf het daar toch lastig mee hebben, die verdienen al sloten geld en nog willen ze maal 2,3,4

En neen, ik zou, oprecht, voor het dubbele of driedubbele zelfs niet in Brussel willen gaan werken (liever kwartiertje met de fiets naar een job dat ik met plezier doe).
Meh, ik snap het. We spreken hier niet over "je gaat een porsche kopen ipv een bmw binnen tien jaar" maar "jij hebt nooit financiële zorgen vs uw achterkleinkinderen hebben nooit financiële zorgen" om drie jaar daar te gaan spelen..

Idem met Trossard bv. Die gaat op 2 à 3 jaar evenveel verdienen als in de 11-12 jaar ervoor. Good for him zeg ik dan.

Meh, ik snap het. We spreken hier niet over "je gaat een porsche kopen ipv een bmw binnen tien jaar" maar "jij hebt nooit financiële zorgen vs uw achterkleinkinderen hebben nooit financiële zorgen" om drie jaar daar te gaan spelen..

Idem met Trossard bv. Die gaat op 2 à 3 jaar evenveel verdienen als in de 11-12 jaar ervoor. Good for him zeg ik dan.
Jah ok, dat is zeker waar en snap ik wel, maar het gaat hier toch over spelers die 'elders' ook wel sloten geld verdienen toch?

Je gooit nog altijd je sportieve ambities overboord en gaat voor het geld naast de 3 huizen ofzo dat je nu al hebt hé.
En we hebben het niet over pakweg Jorne Spileers die een voldoende heeft in België maar wrs niet zo veel hoger zal geraken (hopelijk voor hem wel...), neen sorry kan ik geen begrip voor opbrengen.

Sommigen blijven onderschatten hoeveel geld voetballers uitgeven, en hoeveel geld mensen uitgeven die er niet voor moeten werken. Dit is echt niet "uw achterkleinkinderen hebben nooit financiele zorgen", 't is niet alsof die mannen na hun voetbalcarriere plots gaan stoppen met dure etentjes, dure auto's, dure reizen, dure lifestyle, etc. Die gaan niet plots naar de Lidl shoppen en met de caravan een weekje naar zee.
Die gaan trouwens ook zelf leven tot hun 80e in principe, laten we nu niet gaan doen alsof die hun kleinkinderen plots niet gewoon een normale job gaan moeten zoeken. Die zullen een veel luxueuzere jeugd hebben, die zullen naar de betere scholen kunnen gaan, maar daarna zullen die ook gewoon moeten gaan werken. We spreken over 60-75 miljoen, geen 5 miljard.

Sommigen blijven onderschatten hoeveel geld voetballers uitgeven, en hoeveel geld mensen uitgeven die er niet voor moeten werken. Dit is echt niet "uw achterkleinkinderen hebben nooit financiele zorgen", 't is niet alsof die mannen na hun voetbalcarriere plots gaan stoppen met dure etentjes, dure auto's, dure reizen, dure lifestyle, etc. Die gaan niet plots naar de Lidl shoppen en met de caravan een weekje naar zee.
Die gaan trouwens ook zelf leven tot hun 80e in principe, laten we nu niet gaan doen alsof die hun kleinkinderen plots niet gewoon een normale job gaan moeten zoeken. Die zullen een veel luxueuzere jeugd hebben, die zullen naar de betere scholen kunnen gaan, maar daarna zullen die ook gewoon moeten gaan werken. We spreken over 60-75 miljoen, geen 5 miljard.
Aan 60 - 75 miljoen kunnen ze er anderhalf à twee miljoen doorknallen op een jaar aan het rendement dat je krijgt op een spaarboekje..

Trossard zit nu na belastingen op vierenhalf miljoen per jaar bij Arsenal en zou naar verluidt een zeven miljoen net gaan krijgen bij Besiktas.

Ik kan me niet voorstellen dat die een levensstijl heeft van tien miljoen per jaar.. die gaat comfortabel kunnen leven van zijn opbrengst en nog een dikke pot achterlaten voor zijn kinderen. Die kunnen het uiteraard verbrassen (het zouden niet de eerste zijn), maar normaal zijn die ook wel set for life ze.

Soit, ge hebt er verstandige, ge hebt er die er alles gaan doorblazen.. Maar ik kan in elk geval snappen dat ge voor een dikke cheque naar Turkije/de zandbak/whatever trekt, hoe jammer wij het soms ook vinden
🤷‍♂️

Terug
Bovenaan