Transferthread 2026 - 2027 (Binnenland)

Hij verdiende tussen de 3 en de 3,5 miljoen euro per jaar bij Inter. Zelfs als dat gehalveerd wordt, is dat nog altijd een kost van om en bij de 5 miljoen euro over 3 seizoenen gespreidt (incl tekenbonus). Minstens, dus.
Heeft sinds corona slechts 11 matchen gemist wegens blessures. Dus op dat vlak kan hij wel even mee, al weet je nooit. Maar een Neuer is er 40 en staat er ook nog op vandaag (waarmee ik geen niveau wil vergelijken, enkel perspectief van de leeftijd).

Mignolet was ook al de grootverdiener in onze competitie. Verhaeghe zal het wegvallen van dat loon gewoon doortrekken met een nieuwe ervaren keeper. Goed voor coaching van de verdediging, ervaring op allerhoogste niveau. Het is altijd een gok maar ze kunnen het zich permitteren.

En voor de jeugd in de wachtkamer net beter lijkt me. Geen druk en je weet dat hij zal verdwijnen binnen enkele jaren.

Akkoord dat 3 jaar veel is.

Karetsas en Dortmund bijna in orde.
Uiteraard niet voor het geld dat verhoopt werd, maar lijkt er wel op dat met redelijk haalbare bonussen het op 35 miljoen uit kan komen.

En wat dan nog. We zijn kampioen geworden met de combinatie Mignolet-Jackers-Vandenheuvel.

Alsof je geen kampioen kan worden met Jackers en Argus VDD.
Ik twijfel of je met Jackers kampioen speelt hoor. Het is merkbaar hoe veel slechter een ploeg speelt als er geen betrouwbare keeper in doel staat. Er is veel meer twijfel bij de verdediging.

Ik ben ook geen fan van Jackers als eerste doelman, maar we moeten wel de feiten benoemen. Club speelde al 2x kampioen waar Jackers een serieus of belangrijk deel onder de lat heeft gestaan (PO 24 en afgelopen seizoen ook 25-tal matchen onder de lat waaronder ook PO+CL).

ik denk dat de flater van Lammens toch wel benadrukt hoe cruciaal de doelman kan zijn dus vind het niet onlogisch om sterk in te zetten op deze posiitie. Jackers is voor mij niet vh niveau dat we eigenlijk wel kunnen betalen.

Op welk bedrag had je dan gehoopt? 35 miljoen voor Karetsas is toch waanzinnig veel geld zeg.

Correcte vraag: Op welk bedrag had Genk dan gehoopt. En dat is algemeen bekend wat Genk voor Karetsas wilde vangen.

Maar ja, dit is weer een "inherent talent" vs "wat heeft de ploeg waar hij in gespeeld bewezen" discussie. Ik denk dat talentgewijs Karetsas echt niet minder geld zou mogen kosten dan een Tzolis. En ik denk dat een Tzolis zelf dit ook zal vinden gezien hun band, maar dat is naast de kwestie. Maar jammer genoeg gaat ge nu eenmaal altijd minder vangen voor een speler die één van de weinige lichtpunten was in een zwaar onderpresterend geheel en die ge dit seizoen niet veel te bieden hebt voor wanneer een transfer niet lukt.

Het gaat overigens geen 35 miljoen zijn. Het KAN mits bonussen op 35 miljoen uitkomen maar blijkbaar gaat het basisbedrag zelfs net geen 30 miljoen halen.

Mja, Tzolis is wel nog een stuk beter/belangrijker imo maar Tzolis is ook al 24 terwijl Karetsas 19 wordt, toch ook niet te onderschatten.
30 miljoen + bonussen wel een mooi bedrag toch?

Precies wel veel smaakmakers die uit onze competitie gaan verdwijnen.

Mja, Tzolis is wel nog een stuk beter/belangrijker imo maar Tzolis is ook al 24 terwijl Karetsas 19 wordt, toch ook niet te onderschatten.
30 miljoen + bonussen wel een mooi bedrag toch?

Precies wel veel smaakmakers die uit onze competitie gaan verdwijnen.

Nogmaals: "Wat Genk verwacht had". Genk ging voor 40 miljoen :) Ikzelf kan perfect leven met wat er aan het gebeuren is.

Qua kwaliteitsverschil Tzolis/Karetsas denk ik wel dat we moeten kijken naar het kwaliteitsverschil Club/Genk. Zet Karetsas in Brugge en die wordt veel hoger ingeschat. Als Karetsas niet uitvalt, spelen we volgens mij ook gewoon Europees komend seizoen. Die was echt ENORM belangrijk voor ons en had dit seizoen echt enorme stappen gezet. Ook op verdedigend vlak. Kerel is echt geschift. Gewoon jammer voor hem dat Genk als club zo slecht was dit seizoen.

Nogmaals: "Wat Genk verwacht had". Genk ging voor 40 miljoen :) Ikzelf kan perfect leven met wat er aan het gebeuren is.

Qua kwaliteitsverschil Tzolis/Karetsas denk ik wel dat we moeten kijken naar het kwaliteitsverschil Club/Genk. Zet Karetsas in Brugge en die wordt veel hoger ingeschat. Als Karetsas niet uitvalt, spelen we volgens mij ook gewoon Europees komend seizoen. Die was echt ENORM belangrijk voor ons en had dit seizoen echt enorme stappen gezet. Ook op verdedigend vlak. Kerel is echt geschift. Gewoon jammer voor hem dat Genk als club zo slecht was dit seizoen.
Mwoah ik denk dat het gewoon ligt aan Karetsas die nog veel vroeger in zijn ontwikkeling staat. Seizoen van de waarheid gaat aanbreken. Ik denk eerlijk gezegd dat hij nog een jaartje moet rijpen hier. Dat scorend vermogen moet omhoog, nu wordt er gerekend op hail mary knallen vanop 25-30 meter vooral. Maar hij moet meer richting doel kunnen trekken, dichtbij opduiken en scoren.

Het playmaken zit al redelijk snor natuurlijk. Maar ik zie deze Karetsas bij Dortmund geen potten breken.

Mwoah ik denk dat het gewoon ligt aan Karetsas die nog veel vroeger in zijn ontwikkeling staat. Seizoen van de waarheid gaat aanbreken. Ik denk eerlijk gezegd dat hij nog een jaartje moet rijpen hier. Dat scorend vermogen moet omhoog, nu wordt er gerekend op hail mary knallen vanop 25-30 meter vooral. Maar hij moet meer richting doel kunnen trekken, dichtbij opduiken en scoren.

Het playmaken zit al redelijk snor natuurlijk. Maar ik zie deze Karetsas bij Dortmund geen potten breken.
Mist ook nog veel body in duels. Daar moet hij toch aan werken of die wordt opgegeten in de grote competities. Maar hij is nog jong en heeft nog enorm veel progressie en groei te doen. Dus dat komt wel goed

Ik denk toch dat ge hem niet goed inschat alletwee. Veel van de zogezegde tekortkomingen zijn er ook om Genk gewoon. We hebben heel het seizoen problemen gehad op aanvallend vlak en dat heeft nu eenmaal zijn invloed op een jonge speler. Zet die in Brugge en veel van die dingen zou ge al gezien hebben, hoor. Die heeft echt gigantische stappen gezet. Ook op defensief vlak. Die werd echt niet meer zo gepakt in duels als het seizoen ervoor.

Zou die hier niets meer kunnen bijleren? Uiteraard wel. Idealiter vertrekken zo spelers als die u kunnen leiden naar een titel zoals indertijd De Bruyne of Courtois. Maar daarvoor moet ge als club stabieler zijn. Hetzelfde gold voor een Bilal. Dus gaat die nog stappen moeten zetten in Dortmund? Uiteraard. Maar die gaat er absoluut geraken en nog niet een beetje... Samen met De Bruyne het beste dat ik in bijna 40 jaar Genk gezien heb.

Dat body missen is trouwens ook overschat. Die staat stevig genoeg op zijn poten, meer is echt niet nodig. Meer zelfs, kan gewoon nefast zijn voor zijn wendbaarheid, en de grote troef van die types is net dat ze door hun laag zwaartepunt zo gemakkelijk wegdraaien en overal onderuit voetballen.

Terug
Bovenaan