Transferthread 2026 - 2027 (Binnenland)

1 goed seizoen kan voldoende zijn, stel dat de ouderdom toch begint te spelen kan je hem mss nog altijd verkopen aan een Zwitserse ploeg om zijn carrière daar af te sluiten of aan een ploeg in de woestijn. Evengoed speelt die nog 3 jaar op niveau en doet kan hij zichzelf terug verdienen in de CL.
Een bijna 40 jarige nog verkopen. 1 april valt laat dit jaar :lol:

1 goed seizoen kan voldoende zijn, stel dat de ouderdom toch begint te spelen kan je hem mss nog altijd verkopen aan een Zwitserse ploeg om zijn carrière daar af te sluiten of aan een ploeg in de woestijn. Evengoed speelt die nog 3 jaar op niveau en doet kan hij zichzelf terug verdienen in de CL.
Er gaat niemand een euro geven voor een 38-jarige die in de Belgische competitie niet meer mee lijkt te kunnen hoor.. In dat scenario hangt ge gewoon vast aan zijn zwaar contract tot het afloopt. Los van het feit dat die niet gaat vertrekken naar Zwitserland om daar minder te verdienen dan het riante loon dat hij in Brugge opstrijkt.

Een goed seizoen kan inderdaad voldoende zijn. Ik zei alleen dat het echt een groot risico is dat ze nemen.

Er gaat niemand een euro geven voor een 38-jarige die in de Belgische competitie niet meer mee lijkt te kunnen hoor.. In dat scenario hangt ge gewoon vast aan zijn zwaar contract tot het afloopt. Los van het feit dat die niet gaat vertrekken naar Zwitserland om daar minder te verdienen dan het riante loon dat hij in Brugge opstrijkt.

Een goed seizoen kan inderdaad voldoende zijn. Ik zei alleen dat het echt een groot risico is dat ze nemen.
Klopt. Op die leeftijd verander je alleen transfervrij van een ploeg. Daarom geven ze meestal 1 seizoen contract en bekijk je dat jaar na jaar

ik zie het probleem echt niet… ons groot talent is nog te jong om nu al titularis te zijn dus we halen een oude topper binnen die fit is en die mentor kan zijn voor nog 1-2 jaar.

geld is het issue echt niet, vind dit dus gewoon een slimme beslissing

ik zie het probleem echt niet… ons groot talent is nog te jong om nu al titularis te zijn dus we halen een oude topper binnen die fit is en die mentor kan zijn voor nog 1-2 jaar.

Dit dus, als ze iemand halen van begin dertig dan is Argus Vanden Driessche binnen de maand weg. Dit klinkt gewoon als een weldoordachte strategie om Argus binnen de twee jaar te lanceren als eerste keeper (en zo een Senne Lammens scenario te vermijden). Of de transfer van Sommer een geslaagde gaat zijn moeten we afwachten maar qua logica kan ik hier toch moeilijk een gat inschieten.

Een bijna 40 jarige nog verkopen. 1 april valt laat dit jaar :lol:
Ik spreek niet over miljoenen, kan evengoed een paar 100k zijn.

Het gaat niet over het geld hè. Het gaat over het feit dat je sportieve risico neemt. Als die in september begint met blessures, wat normaal is op zijn leeftijd.. succes dan met Jackers 😉

Het gaat niet over het geld hè. Het gaat over het feit dat je sportieve risico neemt. Als die in september begint met blessures, wat normaal is op zijn leeftijd.. succes dan met Jackers 😉
Tja dan komt argus in de ploeg, precies of er is 1 team in onze competitie die 3 (of zelfs 2) gelijkwaardige keepers heeft. Ik veronderstel dat Club Brugge wel zijn screening heeft gedaan en als ik wat recente foto's bekijk heeft hem alvast minder last van een buikje dan Schmiechel toen hij bij Anderlecht aankwam.

En wat dan nog. We zijn kampioen geworden met de combinatie Mignolet-Jackers-Vandenheuvel.

Alsof je geen kampioen kan worden met Jackers en Argus VDD.

Ik zag het net ook. Volle pot betalen tot hij bijna 41 is. Dat is toch waanzinnig. En ja Brugge kan dat betalen; dat weet iedereen.
niet vergeten dat er serieus wat leiderschap verdwijnt uit de kleedkamer met Simon dus niet onlogisch dat ze een sterk figuur zochten als vervanger.

en aangezien het financiële geen issue is, kunnen we er misschien ook niet meer over beginnen? ;-)

niet vergeten dat er serieus wat leiderschap verdwijnt uit de kleedkamer met Simon dus niet onlogisch dat ze een sterk figuur zochten als vervanger.

en aangezien het financiële geen issue is, kunnen we er misschien ook niet meer over beginnen? ;-)
Een leider zal dit zeker zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar voor het sportieve denk ik dat dit gewoon een prestigetransfer is van Verhaeghe. Daar is die niet vies van. Maar dat is mijn mening.

En wat dan nog. We zijn kampioen geworden met de combinatie Mignolet-Jackers-Vandenheuvel.

Alsof je geen kampioen kan worden met Jackers en Argus VDD.
Ik zou eerder zeggen dat ge kampioen zijt geworden ondanks die drie. Het zegt ook wel iets dat ge vorig jaar in de reguliere meer dan twee keer zoveel goals incasseert als Union en eigenlijk maar drie minder dan Anderlecht. Brugge is kampioen geworden door zijn voorlinie, niet door zijn doelmannen.

Ik vind het toch ook wat raar om te beweren dat het financieel helemaal niet uitmaakt. OK, Club heeft geld en ze moeten geen transfersom betalen, maar voor een appel en een ei gaan ze Sommer zelf ook niet overtuigd hebben.

Best toch niet te overmoedig worden met de centen als je gezond wil blijven.

Toch de volle 3 jaar contract voor Sommer, per Club Brugge's officiële communicatie.
Idioot. 2+1 had ik nog kunnen aanvaarden. 3 is gewoon belachelijk. Al moet je bij zo'n transfers gewoon werken met een prestatiegericht contract, zoals ik eerder al zei.

We weten nog niet eens welk niveau die hier gaat halen.

Hij verdiende tussen de 3 en de 3,5 miljoen euro per jaar bij Inter. Zelfs als dat gehalveerd wordt, is dat nog altijd een kost van om en bij de 5 miljoen euro over 3 seizoenen gespreidt (incl tekenbonus). Minstens, dus.

Weten we al wat zijn loon/bonussen zullen zijn?
Welja idd, niet volledig gevolgd wegens op reis, maar dit zijn toch allemaal speculaties of niet?
Tis niet omdat het 2029 contract is dat er geen bepaalde voorwaarden kunnen in staan etc.
Zal hier natuurlijk niet voor een appel en een ei komen spelen, ook niet in zijn laatste jaar, maar kan mss wel zijn dat ie aan zoveel matchen moet komen (zeg nu maar iets) om aan de volledige som van loon/bonussen te komen.

Terug
Bovenaan