Transferthread 2026 - 2027 (Binnenland)

Random signing nummer 3 is getekend.

/checktnaameenderdekeer

Ondrej Kricfalusi

Nen 22-jarigen Czech die als verdediger/middenvelder uit de voeten kan, blijkbaar wel 5miljoen gekost dus die kan wel direct inzetbaar zijn. Deze gaan we direct int oog houden

Hebben al serieus wat defensieve versterking gekocht zo. Tijd voor aanvallers please

Een goede deal voor alle partijen, lijkt me.
Vooral ook voor Anderlecht als zo wat budget vrijkomt voor broodnodige versterkingen.

En op die positie in de punt heb je nog steeds Sikan, en Vazquez die terugkomt. En Cvetkovic, Bertaccini of Stroeykens als 2e aanvaller.
Zonder uitspraken te doen over de kwaliteit van die spelers, maar als Goto dan op de bank zou belanden, zou het toch maar kapitaalsvernietiging zijn.

Erenbjerg officieel nu.
Dat zal dan wel de vervanger zijn voor het profiel dat spelers als Karetsas en Steuckers ons brengen. Benieuwd wat er op aanvallend vlak nog gaat veranderen qua spelers als Sor en wat ze effectief verwachten van mannen als Sternberg en Ito. Want kans is groot dat we Karetsas, Steuckers en Sor kwijt zijn. En wie weet wat er na het WK met Ito gebeurt. Aanvallend gaat er dus nog wat nodig zijn.

En dan is er nog de positie van diepe spits. Vorig seizoen stond Rafiu Durosinmi hoog op het verlanglijstje. Die speelde bij Plzen, maar die lieten hem niet gaan. Deze winter is die dan naar Pisa in de Serie A vertrokken, maar na hun degradatie zou die wel weer een optie kunnen zijn blijkbaar.

Centraal zitten we wellicht goed met most underrated Heynen, Bangoura, Heymans, Erenbjerg, De Wannemacker en ik verwacht dat Haroun ook doorgeschoven gaat worden zodat er een dubbele bezetting is.

Dus blijft over: De verdediging. En daar gaat wellicht VEEL werk zijn. Als Smets blijft, zullen we wellicht gaan voor een duo Smets - Kongolo. Maar ondanks dat ik grote fan ben van Smets zou ik bij een nieuw stevig bod zoals de vorige 2 toch eens gaan nadenken. Ik zie heel graag een ervaren beest vanachter staan en die haal je voor de basis. En na het seizoenseinde kan je niet meer maken om Kongolo op de bank te smijten. En Smets hoort daar ook niet. Speelde je Europees kon er meer rotatie zijn, maar ja... We don't. En vanachter maakt Mbavu veel indruk bij JG en ook bij de U17 van de Duivels. Die zou je toch in bvb de eerste rondes van de beker toch ook wat minuten moeten geven.
En dan zijn er de backs: Kayembe mag vertrekken als hij een opportuniteit ziet. El Ouahdi zal wel gewoon vertrekken. Nkuba is als backup leuk, maar die kan je niet doorschuiven en Medina startte veelbelovend, maar krijgt niks meer klaar. Zakte bij de nationale ploeg ook door het ijs, dus ik verwacht niet dat die op het WK in de basis gaat staan en dus een leuk bedrag kan opbrengen. Akpan als backup RB is een leuke optie, op links kan je ook een backup doorschuiven. Maar uw basis rechts- en linksbacks gaan aangekocht moeten worden.

Ik vond het vreemd dat Steuckers (en Smets toch ook wel) ineens zo ingestort is bij Genk.

Steuckers had begin dit seizoen gewoon nog keigoede cijfers, maar het publiek zag hem gewoon niet graag spelen. In Genk willen ze in onze tribunes dikwijls pure werkpaarden. Wat flegmatieke types zoals een Bongonda en Bailey in het verleden krijgen op mindere momenten altijd als eerste op hun kop. En Steuckers kreeg echt de VOLLE lading. Zelfs vorig seizoen al terwijl de enige 4 matchen die we in de PO's wonnen de matchen waren met hem op het veld. En hoe ik het intern hoor heeft Steuckers het daar zeer moeilijk mee en heeft die quasi schrik om op het veld te komen. Daarom dat Hayen die ook amper nog gebruikt heeft. Jammer, want als ge uw systeem daar ENIGSZINS op afstemt door bvb uw rechtsback minder te laten oprukken (zoals een Akpan deed tegen Gent) kan dat zo een enorm waardevolle speler zijn voor uw team.

Smets dan... tja. Dat is iemand die altijd puur op positiespel en af en toe duelkracht zal spelen, maar bvb nul snelheid heeft. Als dan zowel diep in de spits als op de flanken ge met problemen zit EN uw backs dan nog eens halve aanvallers zijn, wordt de druk op uw verdediging zeer groot. Fink wilde zijn ploeg daar niet op afstemmen. Niet voor niets dat het onder Hayen toch al iets beter ging met Smets. Al vermoed ik dat Smets echt vooral top zou zijn in een driemans-verdediging. Maar als ge nog eens zo een gek bod van 19/20 miljoen binnenkrijgt, moet ge die gewoon absoluut laten gaan.

Steuckers had begin dit seizoen gewoon nog keigoede cijfers, maar het publiek zag hem gewoon niet graag spelen. In Genk willen ze in onze tribunes dikwijls pure werkpaarden. Wat flegmatieke types zoals een Bongonda en Bailey in het verleden krijgen op mindere momenten altijd als eerste op hun kop. En Steuckers kreeg echt de VOLLE lading. Zelfs vorig seizoen al terwijl de enige 4 matchen die we in de PO's wonnen de matchen waren met hem op het veld. En hoe ik het intern hoor heeft Steuckers het daar zeer moeilijk mee en heeft die quasi schrik om op het veld te komen. Daarom dat Hayen die ook amper nog gebruikt heeft. Jammer, want als ge uw systeem daar ENIGSZINS op afstemt door bvb uw rechtsback minder te laten oprukken (zoals een Akpan deed tegen Gent) kan dat zo een enorm waardevolle speler zijn voor uw team.

Smets dan... tja. Dat is iemand die altijd puur op positiespel en af en toe duelkracht zal spelen, maar bvb nul snelheid heeft. Als dan zowel diep in de spits als op de flanken ge met problemen zit EN uw backs dan nog eens halve aanvallers zijn, wordt de druk op uw verdediging zeer groot. Fink wilde zijn ploeg daar niet op afstemmen. Niet voor niets dat het onder Hayen toch al iets beter ging met Smets. Al vermoed ik dat Smets echt vooral top zou zijn in een driemans-verdediging. Maar als ge nog eens zo een gek bod van 19/20 miljoen binnenkrijgt, moet ge die gewoon absoluut laten gaan.
Moest ik Gent ofzo zijn zou ik wel durven investeren in Steuckers. Maar daar krijgen spelers ook wel meteen de volle laag als het even niet loopt.

20 mil voor Smets zie ik nu momenteel ook wel niet gebeuren na afgelopen seizoen. Denk dat het ook niet de verwachting is dat die vertrekt?

Moest ik Gent ofzo zijn zou ik wel durven investeren in Steuckers. Maar daar krijgen spelers ook wel meteen de volle laag als het even niet loopt.

20 mil voor Smets zie ik nu momenteel ook wel niet gebeuren na afgelopen seizoen. Denk dat het ook niet de verwachting is dat die vertrekt?

De eerste seizoenshelft was zijn zwakste periode van het seizoen en dat leverde nog een bod van 19 miljoen van Wolfsburg op.
En wat ze daar binnen de club van denken, weet ik niet. Maar er wordt blijkbaar toch rekening mee gehouden.

Denk ook dat Anderlecht wel de centen kan gebruiken en zo weet wat ze in handen hebben om op de markt te gaan ... de Europese kwalificaties komen er snel aan, dus je kan niet wachten tot na het WK zou ik denken.

Terug
Bovenaan