Transferthread 2023

:laugh:

Dus al dit weer allemaal voor niets. Jumbo letterlijk Roglic kwijt, de verliezers van heel het gedoe.

En de grote winnaars? De pers natuurlijk.
Eerder vandaag werd er gesproken dat Roglic al wou vertrekken voor de fusie bekend werd. Ook bij hem door de ploegorders in de Vuelta.

Allemaal maar hearsay natuurlijk, maar het klinkt niet ongeloofwaardig.

Mij lijkt het dat Roglic sowieso wel wegegaan zou zijn?

Als je meer kan verdienen ergens anders + vaker onbetwiste kopman kan zijn, moet je het niet laten. Roglic wist ook wel dat hij bij Jumbo nooit meer als kopman naar de Tour zou kunnen gaan. En dan had je nog het debacle van de Vuelta.

:laugh:

Dus al dit weer allemaal voor niets. Jumbo letterlijk Roglic kwijt, de verliezers van heel het gedoe.

En de grote winnaars? De pers natuurlijk.

Ze zullen wel een deftige afkoopsom hebben voor Roglic.
Roglic tevreden , Jumbo tevreden.

Het was een heel spannende thriller , die afloopt op een sisser :p.

Vorig jaar bewees Bora-Hansgrohe al met Jai Hindley dat het een ploeg op poten kan zetten om een grote ronde te winnen. Met de eindzege in de Giro schaarde het zich toen bij Jumbo-Visma, UAE Team Emirates, Ineos Grenadiers en Soudal-Quick Step, de enige andere ploegen die er de voorbije vijf seizoenen in slaagden een grote ronde te winnen.
Dit is nu de 2e maal dat ik dit lees terwijl in 2019 Carapaz de Giro won voor Movistar.

Mij lijkt het dat Roglic sowieso wel wegegaan zou zijn?

Als je meer kan verdienen ergens anders + vaker onbetwiste kopman kan zijn, moet je het niet laten. Roglic wist ook wel dat hij bij Jumbo nooit meer als kopman naar de Tour zou kunnen gaan. En dan had je nog het debacle van de Vuelta.
Eerder vandaag werd er gesproken dat Roglic al wou vertrekken voor de fusie bekend werd. Ook bij hem door de ploegorders in de Vuelta.

Verdiend nu naar verluid 2 miljoen per jaar. Gaat er nu naar verluid 5 of 6 verdienen. Als Jumbo hem ook zoveel had aangeboden ging hij wel gebleven zijn neem ik aan maar dat kan Jumbo dus niet. Het lijkt me een en en verhaal het houdt ooit op natuurlijk budgetair.

Of Amazon is er daar plots bijgekomen en is die fusie niet meer nodig? Amazon makkelijk geld, terwijl die fusie veel problemen meegaf met al die contracten enz.. Zou zomaar kunnen toch ..

Zelfs zonder het loonsverschil snap ik het wel vanuit Roglic zijn positie. Bij JV gaat die toch geen gooi meer kunnen naar de Tour, bij Bora hoogst waarschijnlijk wel.

Of Amazon is er daar plots bijgekomen en is die fusie niet meer nodig? Amazon makkelijk geld, terwijl die fusie veel problemen meegaf met al die contracten enz.. Zou zomaar kunnen toch ..

Die Amazon deal was voor een serie op Prime zoals ze er nu al eentje hebben en zoals SQS (The Wolfpack) er ook eentje heeft. Amazon is dus niet de vervanger van Jumbo.

Dat kan maar misschien heeft Jumbo hem wel gewoon laten gaan met de gedachte van we komen hier uiteindelijk beter uit (met Evenepoel bijvoorbeeld).

Dat Amazon 15M/Hoofdsponsor verhaaltje is ondertussen door zowat iedereen ontkend. Alé buiten die ene marketing Hollander natuurlijk.

Wat betekent "Tot 2025" trouwens. In theorie houdt het dan op na dit jaar, maar bedoelen ze niet "tot eind 2025" of "tot en met 2025".

Nu in beide gevallen heeft Lefevere als hij dat wil wel gewoon de tijd om nieuwe geldschieters te vinden of een opvolger voor hem aan te stellen. Of renners hebben ruim voldoende de tijd om een nieuwe ploeg te zoeken.

Wat betekent "Tot 2025" trouwens. In theorie houdt het dan op na dit jaar, maar bedoelen ze niet "tot eind 2025" of "tot en met 2025".

Nu in beide gevallen heeft Lefevere als hij dat wil wel gewoon de tijd om nieuwe geldschieters te vinden of een opvolger voor hem aan te stellen. Of renners hebben ruim voldoende de tijd om een nieuwe ploeg te zoeken.

Ik vraag me nog altijd af wie deze fusie wilde van SQS? Was het Lefevere die met pensioen wilde? Bakala die er geen geld meer in wou stoppen? Soudal die liever Vingegaard dan Evenepoel wil sponseren? Evenepoel heeft nog een contract tot eind 26, weet niet hoelang Soudal nog onder contract ligt.

Ik vraag me nog altijd af wie deze fusie wilde van SQS? Was het Lefevere die met pensioen wilde? Bakala die er geen geld meer in wou stoppen? Soudal die liever Vingegaard dan Evenepoel wil sponseren? Evenepoel heeft nog een contract tot eind 26, weet niet hoelang Soudal nog onder contract ligt.
Ik denk patje die eieren voor zijn geld wou. Zal wel ingezien hebben dat een team bouwen rond Evenepoel ontzettend prijzig zal geweest zijn, met de kans dat die laatste ook nog eens vertrekt opt einde van zijn contract. Had dan wss terug een klassiek team kunnen bouwen ...

Ik denk patje die eieren voor zijn geld wou. Zal wel ingezien hebben dat een team bouwen rond Evenepoel ontzettend prijzig zal geweest zijn, met de kans dat die laatste ook nog eens vertrekt opt einde van zijn contract. Had dan wss terug een klassiek team kunnen bouwen ...

Een klassiek team? VDP, VA en Pogacar hebben nog langdurige contracten. Wie ga je wel binnen halen om dat klassieke team te leiden?

En die ronde ploeg is toch zo goed als rond. Landa, Alaphilippe, Asgreen, Lampaert, Vervaeke, Catteneo en Van Wilder. Hoeveel beter moet je team wel zijn om een GT te winnen?

Evenepoels contract loopt pas af in 26 dat is dus nog 3 volle seizoenen dat je hem in je ploeg hebt dus so what dat hij dan vertrekt?

Nah, Patje heeft maar 20% zeggenschap en wou volgens de geruchten een noodploeg oprichten. Dit plannetje staat op het compto van Soudal en Bakala.

Veel negativiteit rond de ploeg door het zogezegd niet kunnen ondersteunen van Evenepoel (schuldige hier toch vooral Evenepoel en zijn vader zelf imo), Bakala die als gevolg misschien nog minder zin had om de ploeg te blijven steunen (want dat idee was er bij hem al langer) en dan Soudal dat ook beginnen twijfelen? Plugge die zijn kans schoon zag en zo de bal aan het rollen. Da's zowat mijn gok.

Grote boosdoener waarschijnlijk vooral Plugge en wat anderen achter de ploeg JV die misbruik wilde make van een paar ontevreden mensen bij de SQS ploeg.

Zowel QS als JV moeten nu wel nog renners vinden om hun ploeg rond te maken. Veel zal er niet meer op de markt zijn. Nu, wat er al is, is natuurlijk sterk genoeg, daar niet van, maar vooral JV komt hier toch verzwakt uit.

Laatst bewerkt:
Nah, Patje heeft maar 20% zeggenschap en wou volgens de geruchten een noodploeg oprichten. Dit plannetje staat op het compto van Soudal en Bakala.
Het is inderdaad allemaal Bakala, die alles te beslissen had en blijkbaar ook niet goed communiceerde met Lefevere en daardoor stond Lefevere buitenspel.

Vorige week heeft Lefevere een vergadering gehad met diverse potentiële sponsors in het bedrijf dat ik reeds aanhaalde als eventuele sponsor. (om zo toch misschien een beetje voorbereid te zijn om wat misschien kon komen).

Maar wat daar binnenskamers is besproken weet ik helaas niet.

Toch nog benieuwd naar het Remco verhaal. Het kan toch niet anders dan dat er (extra) contacten geweest zijn tussen hem en Ineos de voorbije week? Ik kan me niet voorstellen dat Ineos de voorbije week gewoon heeft toegekeken.

Anderzijds blijft het nu toch een te zwaar contract om af te kopen. Lijkt me dat er vandaag dus toch vooral gevloekt wordt bij Ineos.

Of gaan we naar een Ineos-Visma ploeg :unsure:

Ook de sponsoring door Amazon, vorige week nog waarschijnlijk, lijkt nu op niets uit te lopen. Sponsor Soudal blijft zoals het er nu naar uitziet trouw aan de ploeg van Lefevere. Supermarktketen Jumbo houdt vast aan het plan om zich per 2024 terug te trekken als hoofdsponsor. In plaats daarvan wordt het gat in de financiering door het vertrek van Jumbo opgevangen door een van de huidige sponsoren van de ploeg.

Terug
Bovenaan