Tracker advies voor de wagen (eventueel dashcam erbij?)

ja en nee..
Bekijk bijlage 41436

standaard is niet 'live' te volgen, want er kan geen simkaart in.. dus als die niet in het bereik van wifi is, zal je die niet kunnen volgen.
blijkbaar wel met deze adapter erbij: https://cam-it.com/products/gnet-4g-lte-wifi-adapter
maar moet je dus wel nog een simkaart met data erbij hebben.

ding is ook wel dat dit gemakkelijk op te sporen is. want dit zend gewoon een wifi signaal uit. die uw dashcam aanneemt.
Mjah ook niet echt iets wat ik zoek zo. Want die dongle moet stroom hebben, aka powerbank, en dat zie ik niet zitten. Ik ga morgen eens bellen naar de persoon die hem gaat afleveren en de uitleg gaat doen, want heb enkel nog maar gemaild. Wie weet heeft de auto zelf een bijhorende app...maar dashcam ga ik denk ik wel nemen. Weet je toevallig of dit enkel aan kan staan met de wagen die aan staat? Zou handig zijn opdat een dashcam automatisch aanspringt, bestaat dat zoietske?

Mjah ook niet echt iets wat ik zoek zo. Want die dongle moet stroom hebben, aka powerbank, en dat zie ik niet zitten. Ik ga morgen eens bellen naar de persoon die hem gaat afleveren en de uitleg gaat doen, want heb enkel nog maar gemaild. Wie weet heeft de auto zelf een bijhorende app...maar dashcam ga ik denk ik wel nemen. Weet je toevallig of dit enkel aan kan staan met de wagen die aan staat? Zou handig zijn opdat een dashcam automatisch aanspringt, bestaat dat zoietske?

Kijk eens op de website van fitcamx.

Ik heb zo eentje voor mijn id.7.
Je ziet dit quasi niet dat dit een dashcam is, aangezien deze in de plaats komt te hangen van een cover.
Deze neemt zijn stroom van de regensensor en gaat bijgevolg ook maar "aan" als je de auto start.

Er is wel een parkeermodus aanwezig. Dus als deze iets detecteert door beweging van de wagen, gaat deze automatisch beginnen opnemen en dit filmpje wegschrijven zodat dit niet kan gewist worden.

Nadelen zijn er uiteraard ook:
- enkel camera van voor, dus niet aan de achterzijde van de wagen (kan in optie wel gekocht en gemonteerd worden)
- geen GPS-coordinaten of snelheid te zien bij de filmpjes.

Eigenlijk zouden alle auto's toch standaard die dashcam moeten hebben vind ik. Ze zitten toch al vol met camera's tegenwoordig, gebruik ze dan ook. Enigste dat ze dan nog moeten doen is een HDD voorzien...

@fredenevy ,

Ik wil wel een systeem van dashcam hebben dat werkt, maar vooral mijne garantie niet kwijt zijn... Ge moet dat dus zelf installeren, tegenwoordig zijn ze daar niet echt soepel in als ge vanalles zelf begint te doen in nen auto

@fredenevy ,

Ik wil wel een systeem van dashcam hebben dat werkt, maar vooral mijne garantie niet kwijt zijn... Ge moet dat dus zelf installeren, tegenwoordig zijn ze daar niet echt soepel in als ge vanalles zelf begint te doen in nen auto

Garantie ga je heus niet kwijt zijn. Als je een beetje een makkelijke garage hebt, zullen ze dit voor jouw wel installeren

Garantie ga je heus niet kwijt zijn. Als je een beetje een makkelijke garage hebt, zullen ze dit voor jouw wel installeren
Ok, ik zal navragen, maar tegenwoordig mag je niet zomaar zelf kabels beginnen trekken, of aansluiten op het computersysteem, lijkt mij

Ze willen niet, maar mag het wel zelf installeren. Ik ga idd voor die fitcamx gaan denk ik.
En nog wat systemen voor de 12V batterie te kunnen opvolgen.

Blijkbaar een gekend probleem dat als je in de verkeerde stand laat (niet in ready mode), je batterij om te starten in 20 mins plat kan zijn.
Ik ben geen daily driver, dus ga een BM200 installeren en kabels leggen voor een druppellader makkelijk te kunnen aansluiten. En ook nog een elektrische booster voor het geval het zover is...

Extra kosten zijn er altijd in begin, beetje ambetant, maar better safe than sry

Zoveel hassle voor iets dat gaat ingebouwd gaat zitten.

Mijn simpele auto uit 2018 heeft dit zelfs al via de app.

Zoveel hassle voor iets dat gaat ingebouwd gaat zitten.

Mijn simpele auto uit 2018 heeft dit zelfs al via de app.
i know , we zijn 2025, de auto is perfect verbonden met lexus, ik zal straks horen wat de app allemaal kan, maar de 12V batterij consulteren? How maar... En ze hebben een al bij al redelijk zwakke (12V) batterij ingezet... Ik hoop dat het geen tegenvaller gaat worden tbh... En als het via een betalend abbo zal werken ga ik helemaal mijn ogen beginnen draaien peis ik...

Waarom denk jij dat de batterij het direct gaat begeven in een splisplinternieuwe wagen?

Waarom denk jij dat de batterij het direct gaat begeven in een splisplinternieuwe wagen?
Omdat ik geen daily driver ben, en even niet in die Ready mode en ze kan rap plat zijn de batterij.

Net gaan halen, zalige voiture, direct al een paar kilometers op lokale banen gedaan, echt nice...

Dan ben je toch wel heel slecht geinformeerd.

Ik rij hier soms meer dan 2 weken niet en geen problemen met de batterij

Ik weet ook niet wat je denkt dat die ready mode betekend maar dat betekend gewoon dat het elecktrisch systeem klaar is.

Moest dat niet zo zijn gewoon vertrekken en rijden zodat de batterij kan opladen

Terug
Bovenaan