Track and trace auto nutteloos

Correct, SIE is nu ook niet zo speciaal woord en zal wel al in de media gekomen zijn. Nu DSU, maar wanneer het bij ons gebeurde was het nog steeds SIE.
 
Dat de politie / recherche niet naar het adres gaan om het gestolen goed op te eisen. Als ik het zelf moet doen in Molenbeek… neen danku
Ook jij mag dit niet zomaar doen. Dat is de ironie: Jij bent dan (in theorie alvast) strafbaar.
 
Het is triestig. Mijn gestolen iPhone ligt momenteel in de De Ribaucourstraat in Molenbeek. Maar de recherche vertelt me dat ze met die track and trace informatie niets mogen doen. Olé 🥳
 
tegenwoordig moet je toch 1 deel van het registratie document bij je thuis binnen bewaren. Bij verkoop lever je ze volgens mij toch alle2 af. Niet ?
Hoe kan iemand dan tergoeder trouw (met maar 1 deel) die wagen overkopen ?

Of zit ik nu mis
- wagen buiten de EU
- wagen voor onderdelen
-wagen van voor 2012 (of wanneer was dat, die invoer)
 
Hier in de grensstreek gebeuren er ook wel eens carjackings of worden er wagens gestolen. Luxe interesseert mij niet, ik denk niet dat ze interesse hebben in een Koreaan en de camionette van het werk mogen ze gewoon meepakken, overigens al verschillende keren vergeten sluiten.

Maar als je leest dat dieven geen geweld schuwen dan moet je jezelf de vraag stellen, wat is er meer waard, een wagen of mijn leven. Je kan natuurlijk een vuurwapen aanschaffen, maar dan ben je ook een crimineel, eigenlijk heb je geen moyen om je te verweren.

Vb zoals hier, hoe fout het kan lopen:


Als je ziet dat ze al iemand willen doden voor een 3-serie van de bank, die voor een half-open rijhuisje staat. Nuja, in Bepaalde landen is het normaal om mensen te doden voor een paar geiten...
 
Het is triestig. Mijn gestolen iPhone ligt momenteel in de De Ribaucourstraat in Molenbeek. Maar de recherche vertelt me dat ze met die track and trace informatie niets mogen doen. Olé 🥳
tgoh ja, voor 1 gsm (die 2 jaar geleden zelfs gepikt is), binnenvallen met het SIE of zo... kosten/baten he.
Voor een auto van 100k kost, kunnen ze wel al eens moeite doen (ism een alarmcentrale), want als die wagen lange tijd op dezelfde plaats staat, is dat waarschijnlijk een opslag, en kunnen ze een grote slag slaan.

voor uw gsm ligt dat anders. Als die na 2 jaar ineens opduikt op uw T&T, dan is die idd al verkocht, en is de koper niet bewust van het feit dat die gestolen is. daar gaan ze dan ook 1 gsm vinden, en dan nog moeite om te bewijzen dat het de uwe is. Daar gaat het parket niet rap moeite voor doen he. (en geef toe: die gsm is al lang vervangen he, tenzij je geen cloud-opslag doet, ga je er eigenlijk niet zo veel aan hebben dat die terug is)

dus om dat op uw auto als nutteloos te bestempelen omdat ze voor uw gsm niet onnozel willen doen, lijkt mij wel een brug te ver.
 
Ik had gehoord van die man van de recherche dat ze voor een wagen ook geen garagepoort mogen openbreken. Zoals hier al gezegd, is die track & trace niet 100% nauwkeurig en staat hij 10m verder in een andere garage…

mijn wagen is momenteel tweedehands maar 25k meer waard, er is ook geen wet die zegt: vanaf x bedrag mag je openbreken met een huiszoekingsbevel

het mag gewoon niet

een gestolen wagen kan de week nadien ook al verkocht zijn aan iemand anders, begin dan maar eens (lang proces)
 
Ik had gehoord van die man van de recherche dat ze voor een wagen ook geen garagepoort mogen openbreken. Zoals hier al gezegd, is die track & trace niet 100% nauwkeurig en staat hij 10m verder in een andere garage…

mijn wagen is momenteel tweedehands maar 25k meer waard, er is ook geen wet die zegt: vanaf x bedrag mag je openbreken met een huiszoekingsbevel

het mag gewoon niet

een gestolen wagen kan de week nadien ook al verkocht zijn aan iemand anders, begin dan maar eens (lang proces)
Allemaal dingen die vrij algemeen geweten zijn nochtans.
 
Terug
Bovenaan