Tour de France clean of doping?

@SnakeGodRovinin
Blijf het een hele rare redenering vinden.

Iemand die dus 1 seizoen onverslaanbaar is en direct pensioen gaat zet je met die redenering hoger dan iemand die +2 seizoenen tot soms wel 8 onverslaanbaar is ...

Dat ene seizoen kan tegen sus en klus zijn (zoals MVDP nu een klein beetje had - niet de absolute topconcurrentie (geen afbreuk aan Mvdp) )
Schat je hoger in dan een Cavendish / Bolt die tegen meerdere generaties liepen / sprinten

Yep (behoudens blessures of andere omstandigheden).
Stoppen op een hoogtepunt maakt je legendarisch.
Als Brady was gestopt na zijn laatst gewonnen Superbowl, 't was in de sacoche, maar neen, hij moest verder gaan als veertiger...
Jordan had onsterfelijkheid voor het rapen en hij liet dat liggen.
Die eindbeslissing maken is een kunst. "Kan ik nog één huzarenstukje verrichten (en voor het geld gaan) of is dit het, mijn moment van glorie?"

Owens sprintte niet op de track, die we kennen (enorm energieverlies in zijn tijd) en had niet de schoenen en trainingsmethodes, die Bolt had.
Dat maakt zijn prestaties automatisch impressionant + de tegenstand van bovenaf in die tijd.

Mayweather > Ali.
Hamilton kon het zijn, maar hij had natuurlijk Nederlandse pech :laugh:.

Wat een Blasphemy is dit allemaal zeg, Brady heeft (bijna)een hall of fame carrière in zijn post-40 carrière. Laatste gewonnen SB was hij al 43 jaar.

Yep (behoudens blessures of andere omstandigheden).
Stoppen op een hoogtepunt maakt je legendarisch.
Als Brady was gestopt na zijn laatst gewonnen Superbowl, 't was in de sacoche, maar neen, hij moest verder gaan als veertiger...
Jordan had onsterfelijkheid voor het rapen en hij liet dat liggen.
Die eindbeslissing maken is een kunst. "Kan ik nog één huzarenstukje verrichten (en voor het geld gaan) of is dit het, mijn moment van glorie?"

Owens sprintte niet op de track, die we kennen (enorm energieverlies in zijn tijd) en had niet de schoenen en trainingsmethodes, die Bolt had.
Dat maakt zijn prestaties automatisch impressionant + de tegenstand van bovenaf in die tijd.

Mayweather > Ali.
Hamilton kon het zijn, maar hij had natuurlijk Nederlandse pech :laugh:.
Dit is de meest bizarre take op wat een GOAT is die in ooit heb gelezen. Maar iedereen heeft recht op zijn of haar mening

@SnakeGodRovinin
Blijf het een hele rare redenering vinden.

Iemand die dus 1 seizoen onverslaanbaar is en direct pensioen gaat zet je met die redenering hoger dan iemand die +2 seizoenen tot soms wel 8 onverslaanbaar is ...

Dat ene seizoen kan tegen sus en klus zijn (zoals MVDP nu een klein beetje had - niet de absolute topconcurrentie (geen afbreuk aan Mvdp) )
Schat je hoger in dan een Cavendish / Bolt die tegen meerdere generaties liepen / sprinten
Dat heb ik nergens geschreven.
Met die redenering kan je dan ook vinden dat iemand, die 1 wedstrijd betwist; wint en direct stopt de beste ooit is.
Er mag en moet een zekere lengte inzitten, afhankelijk van de sport.
Een wielercarrière is anders dan bv. vijf keer goud pakken in de gymastiek op 1 OS.
Wat een Blasphemy is dit allemaal zeg, Brady heeft (bijna)een hall of fame carrière in zijn post-40 carrière. Laatste gewonnen SB was hij al 43 jaar.
Hij staat in de geschiedenisboeken bij de top, maar hij had moeten stoppen in 2020.
Waarom nog verder gaan na zo'n vergevorderde sportleeftijd? Zeker dat laatste seizoen. Meteen uitgeschakeld in de eerste ronde en als ik me niet vergis was zijn laatste wedstrijd gene vette.

Idem met Federer en Nadal.
Blijven doorgaan met blessures of eruit terugkomen.
Ze kunnen en konden het niveau niet meer aan.
Dat is een grote smet op hun carrière imo.
Benieuwd wat Novak gaat doen in het herfst van zijn tennisloopbaan.
Ter info: ik ben enorme fan van die twee i.t.t. Djokovic.

Met die redenering kan je dan ook vinden dat iemand, die 1 wedstrijd betwist; wint en direct stopt de beste ooit is.
Een wielercarrière is anders dan bv. vijf keer goud pakken in de gymastiek op 1 OS.

Hij staat in de geschiedenisboeken bij de top, maar hij had moeten stoppen in 2020.
Waarom nog verder gaan na zo'n vergevorderde sportleeftijd? Zeker dat laatste seizoen. Meteen uitgeschakeld in de eerste ronde en als ik me niet vergis was zijn laatste wedstrijd gene vette.

Maar je zegt dat je Owens boven Bolt zet Owens heeft maar 2 seizoenen meegedraaid (hij kon er niet aan doen) maar toch) VS de lange carrière van Bolt.

Waarom die jaren teveel doen dat zijn meestal atleten die doen hun sport echt graag en doen het niet alleen voor de fame/status/geld.

Maar je zegt dat je Owens boven Bolt zet Owens heeft maar 2 seizoenen meegedraaid (hij kon er niet aan doen) maar toch) VS de lange carrière van Bolt.

Waarom die jaren teveel doen dat zijn meestal atleten die doen hun sport echt graag en doen het niet alleen voor de fame/status/geld.
Mocht Bolt een voortijdig einde hebben gekend in 2012 en zo dus onklopbaar geweest zijn, dan stond hij voor mij gelijk met Owens.
En ook, 4 gouden medailles op 1 OS > 3x goud op 1 OS.
Dan had Bolt maar moeten verspringen om te stijgen op mijn lijst :tongue:

Komop man, in 2021 nog een SB gewonnen in het eerste jaar met Tampa Bay.

Ni echt wielrennen gerelateerd maar illustreert gewoon weer dat ge er gif kunt op innemen dat een Nadal in operacion puerto betrokken was,
typisch dat in tennis alles met de mantel der liefde wordt toegedekt :S :sarcastic:

Laatst bewerkt:
Ni echt wielrennen gerelateerd maar illustreert gewoon weer dat ge er gif kunt op innemen dat een Nadal in operacion puerto betrokken was,
typisch dat in tennis alles met de mantel der liefde wordt toegedekt :S :sarcastic:

Ik ga akkoord dat ze er niet gestrafd voor worden. Net als die Chinese zwemmers bv. Maar als hier een wielrenner zo iets tegenkomt krijgt die wel gewoon 2 jaar schorsing aan zijn broek. Zie die veldrijder en de kompaan van Kopecky (op de piste).

Ik ga akkoord dat ze er niet gestrafd voor worden. Net als die Chinese zwemmers bv. Maar als hier een wielrenner zo iets tegenkomt krijgt die wel gewoon 2 jaar schorsing aan zijn broek. Zie die veldrijder en de kompaan van Kopecky (op de piste).
Zelfde voor Ryan Garcia case, verantwoordelijk voor wat er in je lichaam terechtkomt, ok, ma nul consistentie, WADA is echt een zootje.

Zelfde voor Ryan Garcia case, verantwoordelijk voor wat er in je lichaam terechtkomt, ok, ma nul consistentie, WADA is echt een zootje.
Ook een zeer straf verhaal eh.
De fysio is onvoorzichtig en smeer een crème op u waarop de verpakking in koeien van letters doping staat. Je kan eens verstrooid zijn maar dan ben je toch echt achterlijk. Dat een serieuze instantie daar ook gewoon in meegaat is onbegrijpelijk…
Als je zo een Pipo’s in uw entourage toelaat verdien je al een schorsing om mee te beginnen.

Is er sprake van prestatiebevordering, nee dat niet. Moet dat 2 jaar aan de kant zijn, hoeft ook niet.
Maar gewoon het zo laten passeren is ook maar goedkoop.

Sports doping
Vanaf 6.37min wordt het interessant.
In vroegere OS (tot 2000 alvast) werden alleen langeafstandslopers getest op EPO en de rest niet :rofl:.
Sprinters pakten groeihormonen en EPO tijdens de OS => Marion Jones ondermeer.
Terwijl EPO al jaren gekend was, vnl. in het wielrennen (ja, oké dat is duursport, maar dat dopingstrijders minder weten dan de louche dokters?).

Iemand van het IOC, die aangeeft dat een sporter werd gepakt op doping, maar enkele dagen later - via hogerop - het onder de mat wordt geveegd: "Het is geen goede tijd voor deze positieve dopingtests om uit te komen in het publiek."

Beweert dat het testen bij de OS 2024 makkelijk te doorprikken was.
Microdoses testosteron / EPO / groeihormonen tijdens de nacht en je kwam / komt ermee weg.

Volgens hem kan je niet meer in een 100m-finale geraken zonder het gebruik van prestatie bevorderende middelen.

Wees vrij om dit tegen te spreken (ben te lui om op te zoeken), maar misschien kunnen we de OS omdopen tot de Olympische Poppen-Spelen of de Enhanced Games gebruiken elke vier jaar en niet voor dat evenement volgend jaar.
Om terug op Bolt te komen (sorry :shy:): "Het is geen goede tijd voor deze positieve dopingtests om uit te komen in het publiek." + dat ene artikel dat ik eerder postte over de USADA over de veiligheid van een onbekende top-atleet, die pakte.
We moeten niet naïef zijn, hé.

Terug
Bovenaan