Streamz is een Vlaamse streamingdienst die niet alleen Vlaamse, maar ook (inter)nationale series en films bevat. Streamz biedt drie abonnementsvormen aan afhankelijk van je voorkeuren (met of zonder reclame, recente blockbusters, het aantal kijkprofielen, het aantal schermen waarop je tegelijk kan kijken, downloaden, …). Hieronder volgt een overzicht van de films en series die onze redacteurs vorige maand bekeken op Streamz.
Ik vond Coach Carter een sterke en inspirerende film. Het is meer dan een typische sportfilm waarin alles draait om winnen. De focus ligt vooral op de persoonlijke ontwikkeling van de spelers en de impact die één goede coach op een mensenleven kan hebben. Samuel L. Jackson zet bovendien een overtuigende rol neer als Ken Carter en weet strengheid en betrokkenheid goed te combineren. De film volgt hier en daar de bekende clichés van het sportgenre en sommige wendingen kan je al van ver zien aankomen. Dat stoorde me eigenlijk niet. De personages zijn sympathiek, de boodschap komt oprecht over en de film weet op de juiste momenten ook emotioneel te raken. Voor mij is Coach Carter dan ook een film die niet alleen vermakelijk is, maar je ook aan het denken zet over doorzettingsvermogen, discipline en het belang van een voorbeeldfiguur in het leven van opgroeiende tieners.
Intussen verscheen ook het zesde en laatste seizoen. We zien eindelijk hoe de strijd van June, samen met haar mede-rebellen en de restanten van de Amerikaanse regering, tegen de Commanders van Boston afloopt. Hoewel de reeks de cirkel voltooit voor June Osborne, merk je toch ook duidelijk dat er na de eerste drie seizoenen toch wel sprake is van diminishing returns en dat dit seizoen, ondanks enkele sterke scènes, misschien wel het zwakste was. Uiteindelijk bleef ik wat op mijn honger zitten en voel je dat het verhaal rond Gilead nog niet helemaal uitverteld is. En zo komen we uiteraard terecht bij The Testaments, het vervolg op The Handmaid’s Tale waarin we June’s dochter Hannah volgen als tiener die opgroeit in Gilead.
Slimmer ga je er niet van worden, maar wie op zoek is naar, letterlijk en figuurlijk, breinloze televisie, is bij Temptation Island steevast aan het juiste adres. Iets minder pittig dan in Spaanse varianten, maar desalniettemin toch hier en daar een wtf-momentje. Helaas zijn niet alle afleveringen even sensationeel en zijn er heel wat saaie momenten. Denk maar aan koppels die aan geen enkele activiteit wensen deel te nemen, of mensen die midden in een feestje gewoon gaan slapen. Daartegenover staan badunkadunks die zonder enige schroom het scherm passeren, vrouwelijk naakt waar de papa ongetwijfeld trots op zal zijn en uitspraken die je zelfs van de Temptation-cast niet zou verwachten. Helaas niet van de gekende hoogtes van het Gringo-tijdperk, maar wie dergelijke reality-tv kan smaken, kan het vermoedelijk wel een kans geven. Let wel op, de kans op hier en daar een hersencel verliezen is groot.
Vixen
Coach Carter
Coach Carter verscheen in 2005 en is ondertussen uitgegroeid tot een van de bekendste sportdrama's van de afgelopen twintig jaar. De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van basketbalcoach Ken Carter, die aan de slag gaat bij het team van Richmond High School. Hij treft een groep talentvolle, maar vaak ongemotiveerde jongeren aan die vooral dromen van succes op het basketbalveld. Carter legt de lat echter veel hoger. Naast hard trainen verwacht hij dat zijn spelers goede schoolresultaten halen, respect tonen en verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen toekomst. Terwijl het team steeds beter begint te presteren, worstelen de spelers ook met problemen zoals armoede, criminaliteit, familieomstandigheden en de keuzes die hun leven zullen bepalen. Daardoor draait Coach Carter uiteindelijk niet alleen om basketbal, maar vooral om karakter, discipline en de kansen die onderwijs kan bieden.Ik vond Coach Carter een sterke en inspirerende film. Het is meer dan een typische sportfilm waarin alles draait om winnen. De focus ligt vooral op de persoonlijke ontwikkeling van de spelers en de impact die één goede coach op een mensenleven kan hebben. Samuel L. Jackson zet bovendien een overtuigende rol neer als Ken Carter en weet strengheid en betrokkenheid goed te combineren. De film volgt hier en daar de bekende clichés van het sportgenre en sommige wendingen kan je al van ver zien aankomen. Dat stoorde me eigenlijk niet. De personages zijn sympathiek, de boodschap komt oprecht over en de film weet op de juiste momenten ook emotioneel te raken. Voor mij is Coach Carter dan ook een film die niet alleen vermakelijk is, maar je ook aan het denken zet over doorzettingsvermogen, discipline en het belang van een voorbeeldfiguur in het leven van opgroeiende tieners.
Freaky JP
The Handmaid’s Tale S6
In 1985 verscheen The Handmaid’s Tale van Margaret Atwood, een dystopisch verhaal dat ook als een waarschuwing voor religieus fanatisme en autoritaire regimes geldt. Doorheen zijn geschiedenis was deze roman niet zonder controverse en het zal je ook niet verbazen dat het boek in heel wat staten in Amerika verboden is. In 2017 kreeg de roman een verfilming in de vorm van een serie, en het valt moeilijk te ontkennen dat tijdens het kijken van deze serie het onderwerp nog nooit zo actueel aanvoelde als vandaag de dag. Het portret dat geschetst werd van Gilead en de scènes waarin we een blik krijgen naar aanloop van het ontstaan van dit totalitaire regime, waarbij bepaalde scènes wel akelig dicht aanleunen bij wat er zich allemaal afspeelt in de Verenigde Staten, zorgden in de eerste seizoenen voor een boeiende ervaring op het kleine scherm.Intussen verscheen ook het zesde en laatste seizoen. We zien eindelijk hoe de strijd van June, samen met haar mede-rebellen en de restanten van de Amerikaanse regering, tegen de Commanders van Boston afloopt. Hoewel de reeks de cirkel voltooit voor June Osborne, merk je toch ook duidelijk dat er na de eerste drie seizoenen toch wel sprake is van diminishing returns en dat dit seizoen, ondanks enkele sterke scènes, misschien wel het zwakste was. Uiteindelijk bleef ik wat op mijn honger zitten en voel je dat het verhaal rond Gilead nog niet helemaal uitverteld is. En zo komen we uiteraard terecht bij The Testaments, het vervolg op The Handmaid’s Tale waarin we June’s dochter Hannah volgen als tiener die opgroeit in Gilead.
Sir.K
Temptation Island
Don’t ask, maar inderdaad, Temptation Island. Het welbekende reality programma waarin vier koppels de verleiding aangaan op een tropisch paradijs. Waar ze zo’n sjarels blijven vinden, geen idee. Ook het nieuwe seizoen stond alvast garant voor heel wat drama. Van onverwachte zwangerschappen en bekende gezichten, tot openbaringen die pas in de allerlaatste aflevering werden bekendgemaakt. Ook Rijk en Annelien hadden er alvast duidelijk hun mening over.Slimmer ga je er niet van worden, maar wie op zoek is naar, letterlijk en figuurlijk, breinloze televisie, is bij Temptation Island steevast aan het juiste adres. Iets minder pittig dan in Spaanse varianten, maar desalniettemin toch hier en daar een wtf-momentje. Helaas zijn niet alle afleveringen even sensationeel en zijn er heel wat saaie momenten. Denk maar aan koppels die aan geen enkele activiteit wensen deel te nemen, of mensen die midden in een feestje gewoon gaan slapen. Daartegenover staan badunkadunks die zonder enige schroom het scherm passeren, vrouwelijk naakt waar de papa ongetwijfeld trots op zal zijn en uitspraken die je zelfs van de Temptation-cast niet zou verwachten. Helaas niet van de gekende hoogtes van het Gringo-tijdperk, maar wie dergelijke reality-tv kan smaken, kan het vermoedelijk wel een kans geven. Let wel op, de kans op hier en daar een hersencel verliezen is groot.