Streamz is een Vlaamse streamingdienst die niet alleen Vlaamse, maar ook (inter)nationale series en films bevat. Streamz biedt drie abonnementsvormen aan afhankelijk van je voorkeuren (met of zonder reclame, recente blockbusters, het aantal kijkprofielen, het aantal schermen waarop je tegelijk kan kijken, downloaden, …). Hieronder volgt een overzicht van de films en series die onze redacteurs vorige maand bekeken op Streamz.
De Kotmadam gaat over, verrassing, een kotmadam. De vrouw des huizes, Jeanne, baat een snoepwinkel in Leuven uit en vindt nog tijd om ook enkele studentenkamers te verhuren. Het is met een paar studenten in huis dus best druk, al blijkt Jeanne toch het meest werk te hebben maar haar man Jef. Deze eersteklas plantrekker werkt op de plantsoendienst van de stad, maar hij heeft twee rechterhanden, vindt zijn werk te zwaar en verzint dan ook allerlei smoesjes om thuis te blijven. Hij gaat namelijk veel liever biljarten en vissen met zijn beste vriend Odilon, al passeren er in de laatste seizoenen ook andere personages sinds Odilon Mortier overleed.
De Kotmadam draait net als De Kampioenen meestal om onnozelheden, maar deze keer veroorzaakt door het kleurrijk aanbod aan studenten, Jef of Jeanne. Qua studenten is het een allegaartje, van de blokkende nerd tot de fuifbeesten die zich graag eens te pletter drinken. Niet elk seizoen is even sterk, maar het blijft geestig om te bekijken. Deze keer was de dochter van elf vragende partij om te kijken, waardoor we op enkele weken tijd drie seizoenen bekeken.
In deze Sonic The Hedgehog spin-off ligt de focus helemaal op Knuckles (Idris Elba). Hij worstelt met zijn nieuwe leven op aarde, maar stemt ermee in om zijn protegé Wade Whipple (Adam Pally) te trainen in de kunst van de Echidna-krijger. Dit zorgt niet enkel voor uitdagingen, maar ook voor heel wat hilarische momenten.
Deze spin-off speelt zich af tussen de films van Sonic the Hedgehog 2 en Sonic the Hedgehog 3. Aangezien het creatieve team helemaal hetzelfde is als van de films, weten we aan welke kwaliteit we ons mogen verwachten. Hoewel de humor misschien niet iedereen zal aanspreken, zijn er heel wat emotionele momentjes die mogelijks toch zullen weten te raken. Mijn zoon is fan, maar ook ik als volwassene weet deze franchise zeker te smaken! Wat mij betreft was deze mini-serie alvast op het niveau van de films!
Het personage van Peter Van den Begin heeft de gave dat hij van alles wat hij proeft, de herkomst kan zien. Dat resulteert in een job als een rouwconsulent die de laatste uren van oma kan reconstrueren door even aan haar tandenborstel te likken, maar krijgt al gauw een luguber kantje wanneer hij betrokken raakt bij de zoektocht naar een seriemoordenaar. De manier waarop Bex te weten komt wat er met de slachtoffers is gebeurd heeft een Lecteriaans kantje. Het is een vrij excentriek uitgangspunt voor een reeks die wel meer kleurrijke kantjes heeft. Gozin bevolkt haar reeks met bizarre figuren, zet een oorlog tussen vleeseters en veganisten tegen de achtergrond van haar hoofdplot en gooit daar nog een profetie bij op de hoop. Daar wringt ergens het schoentje. Het scenario zit zo volgeladen met plot en zij-plots, dat het bij momenten zwaar op de maag kan liggen. Desondanks is Dood Spoor echter een ambitieus eigenzinnige reeks, die ondanks een afgeraffeld einde zeker het kijken meer dan waard is, al was het maar om Van den Begin de morele afweging te zien maken of het okay is om op een dode teen te zuigen.
Joeri
De Kotmadam
De Kotmadam is de langstlopende komische serie en is te zien op Streamz, maar helaas zijn niet alle seizoenen beschikbaar. Enkel de laatste acht seizoenen, van seizoen achttien tot en met vijfentwintig, zijn beschikbaar op moment van schrijven. Wie zin heeft in een portie humor en F.C. De Kampioenen al beu is gekeken, kan dus ook afstemmen naar deze VTM-serie.De Kotmadam gaat over, verrassing, een kotmadam. De vrouw des huizes, Jeanne, baat een snoepwinkel in Leuven uit en vindt nog tijd om ook enkele studentenkamers te verhuren. Het is met een paar studenten in huis dus best druk, al blijkt Jeanne toch het meest werk te hebben maar haar man Jef. Deze eersteklas plantrekker werkt op de plantsoendienst van de stad, maar hij heeft twee rechterhanden, vindt zijn werk te zwaar en verzint dan ook allerlei smoesjes om thuis te blijven. Hij gaat namelijk veel liever biljarten en vissen met zijn beste vriend Odilon, al passeren er in de laatste seizoenen ook andere personages sinds Odilon Mortier overleed.
De Kotmadam draait net als De Kampioenen meestal om onnozelheden, maar deze keer veroorzaakt door het kleurrijk aanbod aan studenten, Jef of Jeanne. Qua studenten is het een allegaartje, van de blokkende nerd tot de fuifbeesten die zich graag eens te pletter drinken. Niet elk seizoen is even sterk, maar het blijft geestig om te bekijken. Deze keer was de dochter van elf vragende partij om te kijken, waardoor we op enkele weken tijd drie seizoenen bekeken.
Sir. K
Knuckles seizoen 1
Grote vakantie en kleine pagadders, dat staat synoniem voor zoeken naar manieren om die bengels te blijven entertainen. Ik hoef jullie niet te vertellen dat daarbij de televisie ook heel vaak geconfisqueerd wordt. In dat kader wordt het voor mij deze maand eentje voor de jongere Streamz-kijkertjes. Als fan van de franchise had mijn zevenjarige zoon zijn zinnen gezet op de zes episoden tellende mini-serie, Knuckles.In deze Sonic The Hedgehog spin-off ligt de focus helemaal op Knuckles (Idris Elba). Hij worstelt met zijn nieuwe leven op aarde, maar stemt ermee in om zijn protegé Wade Whipple (Adam Pally) te trainen in de kunst van de Echidna-krijger. Dit zorgt niet enkel voor uitdagingen, maar ook voor heel wat hilarische momenten.
Deze spin-off speelt zich af tussen de films van Sonic the Hedgehog 2 en Sonic the Hedgehog 3. Aangezien het creatieve team helemaal hetzelfde is als van de films, weten we aan welke kwaliteit we ons mogen verwachten. Hoewel de humor misschien niet iedereen zal aanspreken, zijn er heel wat emotionele momentjes die mogelijks toch zullen weten te raken. Mijn zoon is fan, maar ook ik als volwassene weet deze franchise zeker te smaken! Wat mij betreft was deze mini-serie alvast op het niveau van de films!
Killjoy
Dood Spoor
Streamz zet hoog in op de producties van Paramount tegenwoordig, maar het is de Vlaamse fictie die het toch de meerwaarde blijft geven. De voorbije maand waagde ik me dan ook gretig aan het smakelijke tussendoortje Dood Spoor, dat op een aflevering of zes te bingen valt. Er zijn uiteraard twee primaire redenen om Dood Spoor te beginnen kijken. Allereerst is er Peter Van den Begin die met Ed Bex zijn meest bizarre rol sinds tante Sidonia vertolkt, en dan is er uiteraard nog scenariste Malin-Sarah Gozin. Met reeksen als Clan en Tabula Rasa bewees Gozin al meermaals dat ze sterke concepten geloofwaardig naar haar hand kan zetten. Dat lukt met Dood Spoor ook ... grotendeels.Het personage van Peter Van den Begin heeft de gave dat hij van alles wat hij proeft, de herkomst kan zien. Dat resulteert in een job als een rouwconsulent die de laatste uren van oma kan reconstrueren door even aan haar tandenborstel te likken, maar krijgt al gauw een luguber kantje wanneer hij betrokken raakt bij de zoektocht naar een seriemoordenaar. De manier waarop Bex te weten komt wat er met de slachtoffers is gebeurd heeft een Lecteriaans kantje. Het is een vrij excentriek uitgangspunt voor een reeks die wel meer kleurrijke kantjes heeft. Gozin bevolkt haar reeks met bizarre figuren, zet een oorlog tussen vleeseters en veganisten tegen de achtergrond van haar hoofdplot en gooit daar nog een profetie bij op de hoop. Daar wringt ergens het schoentje. Het scenario zit zo volgeladen met plot en zij-plots, dat het bij momenten zwaar op de maag kan liggen. Desondanks is Dood Spoor echter een ambitieus eigenzinnige reeks, die ondanks een afgeraffeld einde zeker het kijken meer dan waard is, al was het maar om Van den Begin de morele afweging te zien maken of het okay is om op een dode teen te zuigen.