Streamz is een Vlaamse streamingdienst die niet alleen Vlaamse, maar ook (inter)nationale series en films bevat. Streamz biedt drie abonnementsvormen aan afhankelijk van je voorkeuren (met of zonder reclame, recente blockbusters, het aantal kijkprofielen, het aantal schermen waarop je tegelijk kan kijken, downloaden, …). Hieronder volgt een overzicht van de films en series die onze redacteurs vorige maand bekeken op Streamz.
Het tweede seizoen focust op de opa van de achttienjarige Luna. Zij komt ten val van haar paard, waardoor ze vanaf haar middel verlamd is. Haar droom om jumpingruiter te worden, valt in duigen. Haar levenslust verdwijnt als sneeuw voor de zon, en niemand staat dichter dan haar opa Dirk. Als Luna op een dag levenloos in de stal ligt, bekent Dirk al snel dat hij haar wens om dood te gaan heeft ingewilligd door een overdosis insuline in te spuiten. Maar ... Spreekt hij wel de waarheid? Je komt het te weten in de intrigerende serie bestaande uit acht afleveringen. Eerder deze maand keek ik trouwens ook naar het eerste seizoen, waardoor het derde, nog lopende seizoen onmiddellijk zal volgen.
Dat klopt in het geval van de Streamz-reeks echter slechts deels. De afleveringen bevatten zonder twijfel vermakelijke anekdotes, maar je merkt toch aan alles dat Patrick en zijn makkers van weleer niet altijd het achterste van hun tong laten zien. Er passeren verhalen de revue over een drugstrip in Rusland die aan de basis lag voor “Paranoid in Moscow”, seksdwergen in Ibiza en groupies in de boysband periode met Leopold 3, maar je merkt dat er toch wat op de vlakte gebleven wordt en het een hoog ‘Je had erbij moeten zijn’-gehalte heeft.
Het voelt bij momenten ook alsof er wel erg snel rond bepaalde moeilijke onderwerpen wordt gedanst. Zo krijgt Ann Vervoort haar gelukkige periode met Pat op Ibiza wel aandacht, maar haar spijtige heengaan en het effect dat dit had op Claesen niet. Ook over de reden waarom Zohra na al die jaren nog steeds met gemengde gevoelens terugkijkt op 2 Fabiola en waarom ze niet wou meewerken aan deze reeks, wordt nauwelijks gerept.
Toch is niet alles oppervlakkig aan Bigger and Bolder. Zo krijg je toch een leuk kijkje op de man achter Pat Krimson, die duidelijk geluk en rust gevonden heeft bij Loredana en tevreden is met de status die 2 Fabiola tegenwoordig heeft. En toch, toch blijft er duidelijk ietwat van een kemphaan in Patje zitten, waarvan de frustratie wanneer geen enkele radiozender de nieuwe single van vrouwlief wil draaien een mooi voorbeeld is. Pat Krimson mag dan wel een stevig leven geleid hebben en wat kalmer geworden zijn, hij blijft nog steeds succes najagen.
Hoewel mijn eerste kijkbeurt ondertussen al vijftien jaar geleden is, merk ik dat er toch nog veel is blijven hangen van Hank Moody's (David Duchovny) fratsen. Hij is een seksverslaafde, getormenteerde schrijver die recent is verhuisd naar Californië. Ondanks dat hij alles in eigen handen heeft om gelukkig te zijn, gaat het niet goed tussen hem en vriendin Karen (Natascha McElhone), waarmee hij een tienerdochter (Madeleine Martin) heeft. Dat Hank niet altijd de juiste keuzes maakt, wordt al van in de eerste aflevering duidelijk, wanneer hij seks heeft met een minderjarig meisje. Desondanks merk je dat Hank er alles zal aan doen om zijn (ex-)vriendin haar hart terug te winnen.
Californication telt in totaal vier seizoenen van elk twaalf afleveringen van een klein halfuurtje. Wie op zoek is naar een goed geschreven, komische tv-serie met dramatische ondertoon, is bij Californication zeker aan het juiste adres. En hoewel voor de meeste mensen David Duchovny voor eeuwig in het geheugen gegrift zal staan als Fox Mulder, blijft hij voor mij toch de fucked-up Hank Moody!
Joeri
Assisen
April stond in het teken van Assisen. Gelukkig moest ik niet zelf voor de rechtbank verschijnen, maar dankzij de reeks op Streamz, die ondertussen al een tweede seizoen heeft én waarvan de derde serie momenteel loopt op GoPlay, kon ik vanop de eerste rij meemaken hoe het eraan toegaat bij de rechterlijke macht. In Assisen wordt een moord gepleegd en zoals het in een assisenzaak altijd gebeurt, is er niet alleen een rechter en een procureur. Ook advocaten, beklaagden en getuigen passeren de revue, maar het belangrijkste van al zijn de getuigen. Normaal twaalf stuks, maar in de serie was kijkend Vlaanderen de jury. Assisen was (en is dat nog steeds bij het derde seizoen) een interactieve reeks, waarbij de kijker kon stemmen op schuld of onschuld. Afhankelijk van wat de kijker koos, werd een specifieke laatste aflevering getoond. De andere krijgen we nooit te zien. Een beetje vergelijkbaar met de succesvolle theaterstukken die op regelmatige basis nog op het toneel verschijnen dus.Het tweede seizoen focust op de opa van de achttienjarige Luna. Zij komt ten val van haar paard, waardoor ze vanaf haar middel verlamd is. Haar droom om jumpingruiter te worden, valt in duigen. Haar levenslust verdwijnt als sneeuw voor de zon, en niemand staat dichter dan haar opa Dirk. Als Luna op een dag levenloos in de stal ligt, bekent Dirk al snel dat hij haar wens om dood te gaan heeft ingewilligd door een overdosis insuline in te spuiten. Maar ... Spreekt hij wel de waarheid? Je komt het te weten in de intrigerende serie bestaande uit acht afleveringen. Eerder deze maand keek ik trouwens ook naar het eerste seizoen, waardoor het derde, nog lopende seizoen onmiddellijk zal volgen.
Killjoy
Pat Krimson: Bigger and Bolder
Patrick Claesen, Pat Krimson voor vriend en vijand, is een levende legende in Limburg en verre omstreken voor een reden. De muzikale voetdruk die hij gezet heeft op de Belgische dance valt dan ook niet te onderschatten. Een docureeks over het leven van Patje lijkt dan ook een absolute binnenkopper, want als er iemand een vat vol straffe verhalen is …Dat klopt in het geval van de Streamz-reeks echter slechts deels. De afleveringen bevatten zonder twijfel vermakelijke anekdotes, maar je merkt toch aan alles dat Patrick en zijn makkers van weleer niet altijd het achterste van hun tong laten zien. Er passeren verhalen de revue over een drugstrip in Rusland die aan de basis lag voor “Paranoid in Moscow”, seksdwergen in Ibiza en groupies in de boysband periode met Leopold 3, maar je merkt dat er toch wat op de vlakte gebleven wordt en het een hoog ‘Je had erbij moeten zijn’-gehalte heeft.
Het voelt bij momenten ook alsof er wel erg snel rond bepaalde moeilijke onderwerpen wordt gedanst. Zo krijgt Ann Vervoort haar gelukkige periode met Pat op Ibiza wel aandacht, maar haar spijtige heengaan en het effect dat dit had op Claesen niet. Ook over de reden waarom Zohra na al die jaren nog steeds met gemengde gevoelens terugkijkt op 2 Fabiola en waarom ze niet wou meewerken aan deze reeks, wordt nauwelijks gerept.
Toch is niet alles oppervlakkig aan Bigger and Bolder. Zo krijg je toch een leuk kijkje op de man achter Pat Krimson, die duidelijk geluk en rust gevonden heeft bij Loredana en tevreden is met de status die 2 Fabiola tegenwoordig heeft. En toch, toch blijft er duidelijk ietwat van een kemphaan in Patje zitten, waarvan de frustratie wanneer geen enkele radiozender de nieuwe single van vrouwlief wil draaien een mooi voorbeeld is. Pat Krimson mag dan wel een stevig leven geleid hebben en wat kalmer geworden zijn, hij blijft nog steeds succes najagen.
Sir. K
Californication
De boog moet niet altijd gespannen staan. Een mens heeft soms nood aan breinloos vertier. Dat wil niet zeggen dat we meteen bagger moeten kijken. Bij Showtime ben je vaak aan het juiste adres voor kwalitatief entertainment. In dat kader zet ik vandaag graag Californication in de kijker!Hoewel mijn eerste kijkbeurt ondertussen al vijftien jaar geleden is, merk ik dat er toch nog veel is blijven hangen van Hank Moody's (David Duchovny) fratsen. Hij is een seksverslaafde, getormenteerde schrijver die recent is verhuisd naar Californië. Ondanks dat hij alles in eigen handen heeft om gelukkig te zijn, gaat het niet goed tussen hem en vriendin Karen (Natascha McElhone), waarmee hij een tienerdochter (Madeleine Martin) heeft. Dat Hank niet altijd de juiste keuzes maakt, wordt al van in de eerste aflevering duidelijk, wanneer hij seks heeft met een minderjarig meisje. Desondanks merk je dat Hank er alles zal aan doen om zijn (ex-)vriendin haar hart terug te winnen.
Californication telt in totaal vier seizoenen van elk twaalf afleveringen van een klein halfuurtje. Wie op zoek is naar een goed geschreven, komische tv-serie met dramatische ondertoon, is bij Californication zeker aan het juiste adres. En hoewel voor de meeste mensen David Duchovny voor eeuwig in het geheugen gegrift zal staan als Fox Mulder, blijft hij voor mij toch de fucked-up Hank Moody!