Tienerkamer stiefzoon

Mormel

Member
Een vraagje waarbij ik wat advies kan gebruiken.
Mijn stiefzoon is enig kind, zowel bij ons als bij de vader en bij geen van de twee gezinnen gaan er kinderen bij komen, week week regeling. Bij ons thuis hebben wij een gamekamer (beamer, surround sound, consoles etc.), daarbuiten nog enkele pc's maar dus geen gewone woonkamer met televisie. Ondertussen is stiefzoon twaalf geworden en palmt hij elke avond de gamekamer in, wat op zich prima is want partner noch ik zitten 's avonds in de zetel om tv te kijken.

Op dit moment heeft hij geen elektronica op zijn slaapkamer. Zou het een idee zijn om zijn slaapkamer om te vormen naar een tienerkamer met eigen desktop en PS5 of is dit iets dat jullie zouden afraden?
Reden waarom ik twijfel is omdat hij ass heeft en momenteel zijn slaapkamer dus echt dient om te slapen, gaat hij 's nachts zitten gamen als die apparatuur daar staat?
Edit: Iets te veel detail.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat héél vroeg. Mijn dochter in't 1ste middelbaar mag geen GSM of scherm op de kamer buiten haar Chromebook van school. En dat horen we bij veel ouders eigenlijk. Ik zou schermen uit de slaapkamer houden en die gebruiken voor slapen/studie/lezen. Ze gaat wel pas tegen 21u30 slapen soms, schermen stoppen om 20u45 maar dan gaat ze nog douchen etc...

Financieel kan ik daar geen info over geven. Bij ons is alles gedeeld en geen stiefkinderen.

Ik heb ook Autisme en add zou het niet doen.
Aparte kamer met apperatuur is beter, dan heb je nog wat zicht op de schermtijd etc...

Terug
Bovenaan