Thuisverpleegkundige & gemeenteraadslid Houthulst grootschalige fraude

Ik zou denken dat als je een fraudeur gewoon laat meedraaien in de maatschappij, dat die meer gaat opbrengen om alles (of toch zoveel mogelijk) terug te betalen dan dat die in een gevangenis zit te teren op belastingsgeld.

Je gaat er dan ook vanuit dat die niet gewoon verder fraudeert. Hoeveel malafide aannemers herbeginnen gewoon wel niet continu onder een nieuw nummer?

En daarenboven: ik zou er géén enkel probleem mee hebben om een gevangenisverblijf te factureren aan een vermogende gevangene, in plaats van die kost- & inwoon te geven.

Sorry, maar straffen zouden nooit rond vergelding mogen gaan ... Afschrikken, terug op rechte pad zetten, etc. Maar toch niet om 'wraak' te nemen? Dan zijn we niet ver van de dieren
Met permissie, maar dieren nemen geen wraak. Mensen wel. We hebben op dat vlak teveel achting voor de mensheid en te weinig voor het dierenrijk.

Je gaat er dan ook vanuit dat die niet gewoon verder fraudeert. Hoeveel malafide aannemers herbeginnen gewoon wel niet continu onder een nieuw nummer?

En daarenboven: ik zou er géén enkel probleem mee hebben om een gevangenisverblijf te factureren aan een vermogende gevangene, in plaats van die kost- & inwoon te geven.
Onder curatele stellen hé, niet zomaar vrij laten.

Straffen waar het pijn doet vind ik een logische aanpak, voor iemand die eigen financieel voordeel ten koste van zowat alles nastreefde is een boete overeenstemmend met een keiharde en complete financiële reset een optie, da geld kan je dan gebruiken om justitie en onze begroting wat op te smukken, net zoals ik kapitaalkrachtige gevangenen top dollar zou laten ophoesten voor hun verblijf.

Geld lost niet alles op, maar wel veel - ook voor justitie is dat van toepassing.

Van fraude verdachte thuisverpleegkundige Stefanie Sander mag mogelijk gevangenis verlaten met enkelband

Ik vind het eigenlijk onnozel om zo iemand in de gevangenis te steken, rekening houdende met de overbevolking. Dat je mensen opsluit die verdacht of veroordeeld zijn van moord, geweld, verkrachting, inbraak, ... begrijp ik omdat ze een reëel fysiek gevaar vormen voor de maatschappij. Maar fraudeurs opsluiten vat ik moeilijker. Bestraf ze dan met een geldboete en zet ze onder curatele, zodat ze hun 'financiële schade aan de maatschappij' terugbetalen.
Auditoraat gaat in beroep dus ze blijft nog 2 weken minimum in de cel

Van fraude verdachte thuisverpleegkundige Stefanie Sander mag mogelijk gevangenis verlaten met enkelband

Ik vind het eigenlijk onnozel om zo iemand in de gevangenis te steken, rekening houdende met de overbevolking. Dat je mensen opsluit die verdacht of veroordeeld zijn van moord, geweld, verkrachting, inbraak, ... begrijp ik omdat ze een reëel fysiek gevaar vormen voor de maatschappij. Maar fraudeurs opsluiten vat ik moeilijker. Bestraf ze dan met een geldboete en zet ze onder curatele, zodat ze hun 'financiële schade aan de maatschappij' terugbetalen.

Ik ben eigenlijk niet akkoord. Ik snap het argument maar ik ben wel sterk voorstander van gevangenisstraffen van korte duur voor allerlei soorten fraude.

Je maakt van fraude anders gewoonweg een investment case wat het uiteindelijk nu al is in werkelijkheid.
Hoeveel percent kans heb ik om gepakt te worden? Hoeveel kost mij dat uiteindelijk indien ik gepakt word. Bereken je rendement.

Een vrijheidsberoving maakt het al meer flou. Dan breng je een extra element in. Zou al veel meer afschrikking introduceren. Mensen met kinderen of degelijke jobs zouden al minder sjoemelen. Gaan niet veel flikken nog int zwart werken als ze twee weken bak zouden krijgen daarvoor :p.

Kleine drugsdealers zijn helemaal omgekeerd trouwens. Die denken enkel aan de vrijheidsberoving die er nu ook al niet is maar beseffen de financiele gevolgen vaak niet.

Met permissie, maar dieren nemen geen wraak. Mensen wel. We hebben op dat vlak teveel achting voor de mensheid en te weinig voor het dierenrijk.
Er zijn zeer zeker dieren die wraak nemen. Veel dieren die iets van intelligentie hebben nemen wraak, olifanten zijn het bekendste voorbeeld daarvan.

Er zijn zeer zeker dieren die wraak nemen. Veel dieren die iets van intelligentie hebben nemen wraak, olifanten zijn het bekendste voorbeeld daarvan.
M'n kat ook, terug thuis nadat ik ze naar de dierenarts bracht, durft ze mij random een krabje geven of eens te kotsen in een hoekje, waarbij ik het pas 2 weken later zie wanneer het echt slecht begint te ruiken. Dan is het plots weer goed voor maanden aan een stuk.
Of wat op de grond te schuiven van ergens hogerop terwijl ik ernaar kijk.

Sorry, maar straffen zouden nooit rond vergelding mogen gaan ... Afschrikken, terug op rechte pad zetten, etc. Maar toch niet om 'wraak' te nemen? Dan zijn we niet ver van de dieren
Het is een soort van retributie voor de slachtoffers. Persoonlijk ben ik meer het wraakzuchtige type. Als er mij of een dierbare iets overkomt door een bepaald persoon, is perfect normaal om dat met gelijke munt terug te betalen.

Persoon A rijdt mij aan in beschonken toestand waardoor ik een been verlies -> say goodbye to your leg
Persoon B berooft mij van 10k -> betaalt mij terug met interest van 10% als compensatie
Persoon C verkracht mijn dochter -> Levenslang alimentatie van 10% op nettoloon op een aparte rekening voor mijn dochter + verplichte castratie (want nee, ik ga geen kind verkrachten...)

Een maatschappij waar je krijgt wat je verdient (play stupid games, win stupid prizes) is helaas niet aan de orde

Het is een soort van retributie voor de slachtoffers. Persoonlijk ben ik meer het wraakzuchtige type. Als er mij of een dierbare iets overkomt door een bepaald persoon, is perfect normaal om dat met gelijke munt terug te betalen.
:oops:Eh,ok, whatever. Denk dat er in jouw level nog niet veel ernstigs gebeurd is, je visie/aanpak lijkt mij nogal ... Enfin, back on topic?

:oops:Eh,ok, whatever. Denk dat er in jouw level nog niet veel ernstigs gebeurd is, je visie/aanpak lijkt mij nogal ... Enfin, back on topic?

Geef gerust uitleg, is in jouw leven iets gruwelijks gebeurd waarbij je de dader vlot hebt kunnen vergeven?

Mensen hebben met het uit handen geven van rechtspraak aan justitie wel degelijk afstand gedaan van het recht om zelf wraak te nemen, maar mogen dus verwachten dat vergelding een deel is van de rechtspraak.

Zeg overigens niet alleen ik:

4 doelen van rechtspraak (in Nederland):
  • Vergelding
  • Voorkomen van herhaling
  • Afschrikken
  • Beschermen van de samenleving
Dus ja, zo'n fraudeur, die nog winst maakt na haar eventuele boetes, die de feiten in het verleden ondanks waarschuwingen/boetes, ...
daar is enige vergelding wel degelijke op z'n plaats.

Voor de 3de keer veroordeeld.
Hoeveel zijn ze zo nog?
Hoe kan het zelfs mogelijk zijn dat een persoon 211k in 1 jaar door het RIZIV uitbetaalt krijgt als thuisverpleger? Boven dergelijke onrealistische bedragen zou er toch direct een automatisch systeem moeten zijn dat zo’n dossier richting fraudebestrijding stuurt. Onbegrijpelijk.

Slachtoffers moeten wel het gevoel krijgen van rechtvaardigheid, anders zullen ze zelf het heft (en het recht) in eigen handen nemen.

Ik ben benieuwd wat er in de sector gaat veranderen, aangezien de explosieve toename van de thuiszorg er is gekomen omdat de ziekenhuiszorg te duur was. Het gevolg is een uitstroom van verpleegkundigen uit de ziekenhuizen met daar personeelstekorten als gevolg. Het creëerde de dure en onnodige posities van projectverpleegkundigen. Het is toch weer iets dat uit het briljante hoofd van onze minister is gekomen dat ons uiteindelijk weer achtervolgt en moeilijk te overziene negatieve gevolgen heeft gecreëerd.

Imo kan je veronderstellen dat +95% niet werkt volgens de regels (ook al staan die blijkbaar ook ter discussie), is ook logisch - de kat wordt niet bij de melk gezet, ze wordt erin ondergedompeld, niet drinken is geen optie.
:rolleyes:Imo nogal een sterke uitspraak, kan je die ergens onderbouwen?

Het is mss wat tegennatuurlijk, maar voor een goedkopere gezondheidszorg is het goed dat je sterke lokale zorgverleners hebt. Die zijn namelijk stúkken goedkoper dan zorg in het ziekenhuis. (men vergeet soms hoe creatief men daar is met riziv-bijdrages etc).

En dan kom ik bij een eerdere bijdrage van mij: De RIZIV vergoeding voor thuisverpleging, logopedie, kinesitherapie etc. zijn te laag. Men zal dit toch verder moeten promoten/begeleiden om dit verder te doen groeien. Teveel paperassen en papierwinkel, en de blijvende lage vergoedingen helpen hier niet.

En dit is ook weer typisch BG: alle IT'ers freelance, maar als een verpleger dit wil doen, oei oei.
Ik ben benieuwd wat er in de sector gaat veranderen, aangezien de explosieve toename van de thuiszorg er is gekomen omdat de ziekenhuiszorg te duur was. Het gevolg is een uitstroom van verpleegkundigen uit de ziekenhuizen met daar personeelstekorten als gevolg. Het creëerde de dure en onnodige posities van projectverpleegkundigen.

Terug
Bovenaan