The Star Wars Universe

Rory McCann (bekend als Sandor "The Hound" Clegane van GoT) gaat de rol opnemen van Baylan Skoll in Ahsoka season 2 na het overlijden van Ray Stevenson.

Gaat ie wel goed doen denk ik.
Meestal ben ik niet gek van re-castings maar dit zou wel is heel goed kunnen worden. McCann is net zoals Stevenson altijd vrij onderschat naar mijn mening. Het zou wel grappig zijn als we een soort van "I want all your chickens" momentje krijgen :oi22:

Ah ik begrijp het wel, ik zou ook wel nog eens een marathon willen doen, maar de gedachte dat ik mij door de prequels moet worstelen… Dan vind ik ep1 zelfs nog de aangenaamste.

Tochwel straf, van Ep1 kan ik eigenlijk altijd wel genieten :unsure: Daar zitten echt wel coole zaken in.
- Darth Maul
- Die (toen) nieuwe flitsende stijl van lightsaber combat
- het podracen (heel die race is toch zalig in beeld gebracht)
- De politiek die een meer geloofwaardig kantje bracht van hoe dat 'Star Wars universum' op de achtergrond werkt (met z'n flaws uiteraard)
- Naboo, Coruscant

Ik moet wel zeggen dat mijn mening over de jaren wat veranderd is. Toen Ep 2 uitkwam was ik 15 jaar, en toen was ik ervan overtuigd dat dat de betere was. Maar vandaag? Ep1 easy win. Ik zal nooit over dancing Yoda geraken en de vele cringe scènes uit ep 2. Da's allemaal erger dan Jar Jar imo.

Het klopt dat ep1 vol zit met zaken die niet helemaal sense maken als je erbij stilstaat. Er zijn zoveel analyse videos die daar een mooie oplijsting van maken (m'n favo is die van RLM) en ik kan daar allemaal mee lachen en het ermee eens zijn, en toch meer genieten van naar Ep1 te kijken dan Ep2.

fuck's sake.

einde van episode 7: Jod trekt dreigend zijn lightsaber naar de ouders die net verenigd zijn met hun kinderen. terwijl ze in die vault met massa's credit stacks staan. Spannend! Cliffhanger!

letterlijk eerste 5 seconden van episode 8: Jod steekt zijn lightsaber weer weg om een fake speech te geven.

fucking cliffhangers om er fucking cliffhangers in te steken, met 0,000000 betekenis. welke peuters schrijven die series??

Rare muziekkeuze, maar ik kijk nergens meer van op qua Disney Star Wars. Het boeit me totaal niet meer. Ik voel echt niets bij zo'n trailer.

Rare muziekkeuze, maar ik kijk nergens meer van op qua Disney Star Wars. Het boeit me totaal niet meer. Ik voel echt niets bij zo'n trailer.
Da’s inderdaad precies of iemand heeft daar zijn eigen muziek over geplakt. Eerste seizoen was top, beelden van de trailer zien er wel goed uit.

gewoon iemand in de productie die "alexa, play a song about a revolution" gezegd heeft, en het eerste gepakt heeft.

Het voordeel na 'The rise of Skywalker' is dat Star Wars niet veel lager kan vallen op filmvlak...
Of wacht... ze zouden nog een film rond 'The Acolyte' kunnen uitbrengen. 😂

Ik vond hem best prima in Blade Runner 2049.

Klopt één van de beste sci-fi films van de laatste 10 jaar.

Ze zouden die franchise beter eens een jaar of 10 volledig laten rusten, maar bon, ik denk dat van wel meer IP's.

Hopelijk speelt het zich ver van de vorige films af. Uiteindelijk blijft het beste Star Wars dat we al gezien hebben met straatlengtes voorsprong de KOTOR games. Ik vind het nog altijd vreemd dat daar nog geen verfilming van in de maak is, als je ziet hoeveel verschillende producties er de laatste jaren al geweest zijn. Misschien best als je de kwaliteit daarvan zag. Zitten de rechten op dat verhaal niet bij Disney?

Het enige waar ik nog naar uitkijk is naar Andor seizoen 2. Eerste seizoen was ongelofelijk sterk. Ik herkijk niet vaak series maar heb deze al 3x gezien ondertss en blijf deze even sterk vinden. Samen met Rogue One de beste Disney Star Wars. Van mij mogen ze Tony Gilroy carte blanche geven.

Ze zouden die franchise beter eens een jaar of 10 volledig laten rusten, maar bon, ik denk dat van wel meer IP's.

Hopelijk speelt het zich ver van de vorige films af. Uiteindelijk blijft het beste Star Wars dat we al gezien hebben met straatlengtes voorsprong de KOTOR games. Ik vind het nog altijd vreemd dat daar nog geen verfilming van in de maak is, als je ziet hoeveel verschillende producties er de laatste jaren al geweest zijn. Misschien best als je de kwaliteit daarvan zag. Zitten de rechten op dat verhaal niet bij Disney?
Het voordeel van KOTOR was dat ze in tijd heel ver weg zaten van de Skywalker periode. Waardoor je een ander verhaal kan vertellen met andere personages en zelfs de setting kunt veranderen.

Ik hoop echt dat ze daar met hun poten vanaf blijven om een film te maken. De kans dat het nergens op trekt is groter dan een hit denk ik. Maar dat heeft dan ook te maken dat ik nog altijd er mij niet over kan zetten dat Disney de aanwezig SW lore langs zich neer heeft gelegd om er een draak van een verhaal in de plaats te geven.

Het voordeel van KOTOR was dat ze in tijd heel ver weg zaten van de Skywalker periode. Waardoor je een ander verhaal kan vertellen met andere personages en zelfs de setting kunt veranderen.

Ik hoop echt dat ze daar met hun poten vanaf blijven om een film te maken. De kans dat het nergens op trekt is groter dan een hit denk ik. Maar dat heeft dan ook te maken dat ik nog altijd er mij niet over kan zetten dat Disney de aanwezig SW lore langs zich neer heeft gelegd om er een draak van een verhaal in de plaats te geven.

Ik hoor dat de Andor-reeks op zich wel OK is, dus er is misschien wel nog hoop. Maar als het het niveau is van The Mandalorian of de recente trilogie, dan blijven ze inderdaad beter met hun poten af van KOTOR.

In elk geval lijkt het me sowieso het beste als ze, net zoals KOTOR, gewoon ver weg blijven van de tijdlijn van de Skywalkers.

Ik hoor dat de Andor-reeks op zich wel OK

Ik heb als SW fan weinig tot niets positiefs te zeggen over de staat van SW dezer dagen, Andor is daarentegen de absolute uitzondering. Seizoen 1 is het beste dat Dsiney ooit met SW bereikt heeft. Ik zou deze reeks niet laten liggen op basis van de andere reeksen/films.

Terug
Bovenaan