The Outer Worlds 2

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
tow2.png

release: 29 oktober 2025
genre: action RPG
dev: Obsidian

The Outer Worlds 2.

The Outer Worlds 2 is the eagerly-awaited sequel to the award-winning first-person sci-fi RPG from Obsidian Entertainment (just look at the exciting number of dashes in this sentence!). Time to clear your calendar – get ready for an action-packed adventure with a new crew, new weapons, and new enemies in a new colony! So much newness!

As a daring and most likely good-looking Earth Directorate agent, you must uncover the source of devastating rifts threatening to destroy all of humanity. Your investigation leads to Arcadia, home of skip drive technology, where the fate of the colony, and ultimately the entire galaxy, rests on your decisions—your strengths, your flaws, your crew, and the factions you choose to trust.

Laatst bewerkt:

Heb de premium en ook al ff liggen spelen, maar op pc zijn er nog wat storende bugs.
Subtitle settings (grootte, opacitiy, etc...) worden bv wel opgeslagen in de settings maar veranderen niet ingame.
Met controller is er ook een issue met de X en Y-as.
Naar links en rechts draaien gaat snel, maar naar boven en onder is heel traag.
En in de opties is er nergens een setting om dit apart aan te passen...

Ik ga nog even wachten tot ze deze dingen toch fixen.

Eindelijk uitgespeeld.
Heb mij de laatste 10 uur er wel door moeten slepen, de goesting was totaal weg.

Spel begint goed en is entertaining tot op een bepaald punt, maar uiteindelijk heb je alles wel gezien, en was het gewoon een kwestie van naar punt B gaan, alles kapot knallen of de item zoeken, en terug naar punt A gaan brengen.
Keuzes waren mijn mening ook enorm ondermaats, en ik zie op het einde niet echt wat mijn keuzes toegevoegd hebben, buiten een beetje extra dialogue in de end game.

Grafisch wel een mooie game, geluid zit goed, en speelt in het begin lekker weg.
Maar het had voor mij gerust een pak korter mogen zijn.

Het eerste deel vond ik veel beter en is mij ook beter bijgebleven dan deel 2 dat ik net heb uitgespeeld.

*edit*
Eigenlijk zouden meer game developers eens een les moeten leren van The Witcher 2.
Uw keuzes in act 1 kunnen ervoor zorgen dat act 2 TOTAAL anders is dan bij een andere speler.
Sindsdien heb ik nog nooit een game gespeeld die zo drastisch verandert naar uw keuzes.

Terug
Bovenaan