The First Descendant

Ik zie dit spel wel vaak passeren op YT en Twitch, maar meningen lijken verdeeld.

Wat vinden jullie ervan? Is er voldoende te doen? Dat uurtje livestream dat ik gezien had leek me nogal ‘leeg’

Ik zie dit spel wel vaak passeren op YT en Twitch, maar meningen lijken verdeeld.

Wat vinden jullie ervan? Is er voldoende te doen? Dat uurtje livestream dat ik gezien had leek me nogal ‘leeg’
ik heb zelf een 5 uurtjes gespeeld volgens Steam.

Game is ok-ish, gunplay vind ik zeer goed, skills zijn ok maar had met wat meer effecten gemogen (ik speel die met haar ijs aanvallen Viessa ofzo misschien dat andere classen betere effecten hebben?)
de wereld is vrij groot, gameplay loop is hetzelfde, je komt bij een nieuwe area, je verkent die area door de missies te doen en main story te volgen.
je kan ze alleen doen of met andere (random) mensen.
als je missies doet in de overworld krijg je automatisch mensen bij als zij dezelfde missie gaan doen, dit gebeurt in real-time.

Nu het grootste probleem dat mensen hebben met de game is inderdaad het cash systeem.
Het is niet zozeer pay2win want er is geen pvp maar als je bv een nieuwe class wilt unlocken, dit kan zonder problemen, je gaat moeten grinden om de mats te verzamelen en als je dat allemaal hebt kan je uw nieuwe class "craften" het probleem is het craften zelf kan tot 15-17h of langer duren afhankelijk van de class. Zelfde met wapens
Natuurlijk als je deze class koopt via de shop is de unlock direct. dusja.

Andere mensen zeggen dat Warframe beter is, ik heb nooit warframe gespeeld dus kan het niet zeggen.

Wat ik kan afleiden van streamers is dat de meeste zeggen dat de endgame loop vrij ok en fun is.
Ik plan het ook om verder te spelen maar zit nu tussen dit en Once Human vast en ik heb niet echt veel tijd door het werk.

Warframe is heel melee-focused en dat heeft deze niet. Dus voor mij speelt dit veel beter want dat vond ik verschrikkelijk maar qua warframes als classes en F2P leunt het daar inderdaad hard bij aan.
En ja, handmatig characters vrijspelen is een mega-grind maar bij een gratis game is het altijd een optie om er €10 aan te geven als je er de tijd niet voor hebt. De meeste reviews vinden de game wel in orde maar geven de lagere scores door het cashsysteem en de microtransactions maar bij een gratis game vind ik dat laatste echt niet relevant.
Voor mij voelt dit heel hard aan als Anthem maar dan zonder het vliegen. Of als Outriders zonder het cover-aspect. Dus iets beter dan matig maar niet in de buurt van de echte toppers.

Laatst bewerkt:
Toch ook maar eens een kans geven.
Als ik niets wil betalen, kan ik enkel met die standaard characters spelen en moet ik betalen voor de Ultimate characters of zijn de standard ook beperkt in aantal?

je hebt keuze uit drie starters. Een standaard character met granaat, eentje met ijs en een tank met defensieve skills. Een vierde (bunny) speel je binnen anderhalf uur al vrij maar dat is een character waar je vooral mee moet lopen ipv schieten, niet mijn ding. De andere +- 10 moet je lang voor grinden of kopen en dan zijn er nog een drietal ultimate versies die echt veel kosten, €60 ofzo.

Toch ook maar eens een kans geven.
Als ik niets wil betalen, kan ik enkel met die standaard characters spelen en moet ik betalen voor de Ultimate characters of zijn de standard ook beperkt in aantal?
De ultimate chr zijn als de gewone chr’s alleen een mooiere skin/armor hoe je het ook wilt bekijken.

Wat ik wel jammer vind is dat je niet een soort tryout hebt om een class te proberen hoe het speelt vooraleer je ervoor gaat farmen. Je bebt wel YT en streams maar dan nog…is niet hetzelfde

Ik zit aan 170u played.

9 descendant unlocked tot nu toe.
Bijna paar ultimates.

Nog maar 10€ uitgegeven voor de season pass.

Terug
Bovenaan