The Elder Scrolls V: Skyrim

RPG PC PS5 PS4 XBOX SWITCH The Elder Scrolls V: Skyrim

30tal uren om gewoon de main story te doen maar dan mis je ontzettend veel van wat de game te bieden heeft.
Alles doen is meer dan 200u iirc.

Het kriebelt hier wel om deze aan te schaffen. Het is jaren geleden dat ik deze heb gespeeld maar ugh, een nieuwe kopie kopen... geen zin om bij te dragen aan de uitmelking van deze titel. :unsure:
 
toch ook weer aan het twijfelen om de PS5 versie te kopen (staat nu voor ca. 13€ in de ps store). Ik wou wel een weten of mijn save files van de ps4 overgezet kan worden naar de PS5 versie nu. Heb geen zin om helemaal opnieuw te beginnen
 
Hmm, dit doet me ook wel twijfelen. Altijd mee geamuseerd, maar nooit volledig doorgeraakt. En heb wel zin in nog eens een fantasy RPG.
Ja met daarjuist wat beelden te bekijken heb ik het weer te pakken he :)
Ik heb wel gelezen dat de Progress van de Special Edition op ps4 niet kan overgezet worden naar de ps5 versie.
Dat houd me wel beetje tegen want dan moet ik weer opnieuw beginnen. Nog eens over nadenken :)
 
Ja met daarjuist wat beelden te bekijken heb ik het weer te pakken he :)
Ik heb wel gelezen dat de Progress van de Special Edition op ps4 niet kan overgezet worden naar de ps5 versie.
Dat houd me wel beetje tegen want dan moet ik weer opnieuw beginnen. Nog eens over nadenken :)
Ik was sowieso aan het spelen op Switch, dus het zou me vooral gaan over het in betere kwaliteit te spelen (en het is zodanig lang geleden dat mijn progress er niet meer echt toe doet).
 
Ja met daarjuist wat beelden te bekijken heb ik het weer te pakken he :)
Ik heb wel gelezen dat de Progress van de Special Edition op ps4 niet kan overgezet worden naar de ps5 versie.
Dat houd me wel beetje tegen want dan moet ik weer opnieuw beginnen. Nog eens over nadenken :)
Ik kan bevestigen dat je PS4 save gewoon overgezet wordt naar PS5. Ik had het spel in geen jaren gespeeld en ik wist bij God niet waar ik was of wat ik moest doen quest-wise. Plots waren er 2u gepasseerd en was ik nog steeds niet begonnen met de oorspronkelijke quest, maar had ik wel al 2 draken gedood, een nieuwe dungeon ontdekt en verschillende side-quests opgestart.
 
Ik ben onlangst ook nog eens terug begonnen.
Ik had van mijn man de anniversary edition cadeau gekregen. Ik had het spel sinds 2014 ofzo niet meer gespeeld dus dat is toch wel weer een tijdje geleden. En ik had de DLCs nooit uitgespeeld.

Ik vind het wel verschrikkelijk dat er nog steeds geen wide screen support is. Ik had wel een manier gevonden maar dan had ik problemen in menu's en de manier die mijn man gebruikte in de special edition, werkt nog niet voor de anniversary edition. Op dat gebied is Bethesda toch verschrikkelijk 😑
 
Ik kan bevestigen dat je PS4 save gewoon overgezet wordt naar PS5. Ik had het spel in geen jaren gespeeld en ik wist bij God niet waar ik was of wat ik moest doen quest-wise. Plots waren er 2u gepasseerd en was ik nog steeds niet begonnen met de oorspronkelijke quest, maar had ik wel al 2 draken gedood, een nieuwe dungeon ontdekt en verschillende side-quests opgestart.
Ja ik heb het gisteren gekocht en heb idd ontdekt dat je de savefile van de ps4 kan gebruiken? Was lvl 18 blijkbaar dus heb nog wel wat werk :)
 
Ik ben onlangst ook nog eens terug begonnen.
Ik had van mijn man de anniversary edition cadeau gekregen. Ik had het spel sinds 2014 ofzo niet meer gespeeld dus dat is toch wel weer een tijdje geleden. En ik had de DLCs nooit uitgespeeld.

Ik vind het wel verschrikkelijk dat er nog steeds geen wide screen support is. Ik had wel een manier gevonden maar dan had ik problemen in menu's en de manier die mijn man gebruikte in de special edition, werkt nog niet voor de anniversary edition. Op dat gebied is Bethesda toch verschrikkelijk 😑
Ik had toch gezien op een filmpje dat je dat in instellingen kan aanpassen ? 90 zou een goede waarde zijn.
Ik had gezien dat je dat via instellingen bij Mods kon aanpassen maar bij mezelf staan er ook geen mods in dus het is een beetje vreemd
 
Ik had toch gezien op een filmpje dat je dat in instellingen kan aanpassen ? 90 zou een goede waarde zijn.
Ik had gezien dat je dat via instellingen bij Mods kon aanpassen maar bij mezelf staan er ook geen mods in dus het is een beetje vreemd

Ik ken echt niets van de mods. Mijn man heeft ene paar uur aan het proberen geweest maar het geen hij gebruikte (een mod voor wide screen + een ui die het allemaal netjes maakt) werken nog niet.

Op het moment speel ik het in windowed met een zwarte bureaublad achtergrond zodat ik dus zelf die zwarte randen heb gemaakt 😅
 
Widescreen ging alleszins voor de patch. Ik plan om het binnenkort nog eens te spelen, maar voorlopig patch ik het niet. Je kan dat omzeilen door SKSE die je voor sommige mods nodig hebt. Steam update enkel bij het spelen. Er is gewoon teveel risico in zo'n broze constructie als Skyrim om het te updaten.

Heb de review gelezen hier en het is gewoon de moeite niet, sorry. Vissen ben je wsl beu na een paar keer (zelfs nooit geprobeerd in Valhalla, wat ik nu speel), en die armor boeit me niet owv. zoveel mooiere mods. Er zou wel een extra quest zijn, maar zoals iemand al zei is het al 200+ uur aan content, laat staan met die mods met extra werelden.
 
Oi

Ik was fan van Oblivion en heb dat platgespeeld op de 360.
Skryim (Classic) heb ik ook een 20 a 30u gedraaid in 2011 en 2014.

Nu zou ik bij gebrek aan een nieuwe ES toch nog eens Skyrim willen proberen maar is dat allemaal wat makkelijk om die mods te installeren ? Ik zie dat de special edition 10 EUR kost op Steam dus zou het wel eens willen proberen maar ook geen zin om 5u mods te installeren en dan zien dat het niet lukt.
 
Oi

Ik was fan van Oblivion en heb dat platgespeeld op de 360.
Skryim (Classic) heb ik ook een 20 a 30u gedraaid in 2011 en 2014.

Nu zou ik bij gebrek aan een nieuwe ES toch nog eens Skyrim willen proberen maar is dat allemaal wat makkelijk om die mods te installeren ? Ik zie dat de special edition 10 EUR kost op Steam dus zou het wel eens willen proberen maar ook geen zin om 5u mods te installeren en dan zien dat het niet lukt.
Mods zijn vrij simpel met Nexus Mod Manager.
Kijk zeker voor LOOT en SKSE ;)



Maar ge zijt er idd wel een paar uur mee bezig. (Vooral door de lage downloadsnelheid als je hen premium account hebt).

Afhankelijk van welke, en hoeveel mods je wil installeren natuurlijk
 
Terug
Bovenaan