The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Die screenshots spreken mij toch echt ni aan in ieder geval.

Ik heb ontelbaar veel uren verscheten aan Oblivion en wat mij het meest is bijgebleven is de mooie, magische, groene wereld.
Die screenshots is precies Oblivion nadat er een apocalypse heeft plaatsgevonden.

Waarom geen Morrowind remaster. Dat spel had ademde ook lore uit en zo’n exotische wereld.

Het geluid van de silt striders en de eerste keer dat je in Seya Neen van de boot stapt staat mij nog altijd bij.

Oblivion heeft me nooit zo aangegrepen en was op veel vlakken minder immersive. Wel een aantal leukere quests.

Gerucht is dat hij maandag al zou uitkomen en ook meteen bij game pass zou zitten.
Oblivion was de eerste TES game die ik gespeeld heb en ook een van mijn eerste RPG's dus gaat voor mij wel een instant buy worden.

Gerucht is dat hij maandag al zou uitkomen en ook meteen bij game pass zou zitten.
Oblivion was de eerste TES game die ik gespeeld heb en ook een van mijn eerste RPG's dus gaat voor mij wel een instant buy worden.
Was ook mijn aller eerste TES game en zelf mijn aller eerste game die ik gekocht had. Komt hier ook wel direct binnen. Ben eens benieuwd wat ze zullen vragen voor prijs en hopelijk ook voor ps5.

Die screenshots spreken mij toch echt ni aan in ieder geval.

Ik heb ontelbaar veel uren verscheten aan Oblivion en wat mij het meest is bijgebleven is de mooie, magische, groene wereld.
Die screenshots is precies Oblivion nadat er een apocalypse heeft plaatsgevonden.

Die eerste die ik zag op die twitter page vond ik ook maar meh.
Maar als je deze bvb bekijkt dan valt dat toch goed mee voor zo een oud spel.
De remake is ook in UE5 gedaan dus zal nog wel meevallen denk (hoop) ik. :)

Van een paar maand terug en wellicht niet van de officiele remake maar ook UE5:

Laatst bewerkt:
Dit is eentje waar ik echt niet op kan wachten. Oblivion indertijd nog tweedehands gekocht op dit forum in 2006 :smurf:

Zo veel uren aan verscheten. Heerlijk.

Oblivion was diegene die de hoogste highs en lows haalde voor mij. Belachelijke main quest, maar waar je dan wel eens niet dé protagonist was. Debiele fighters guild questline, maar dan ook weer de ongelofelijke dark brotherhood questline. Enorm sfeervolle steden, hoewel alles heel cookie cutter westers late middeleeuwen oogde.

Skyrim was dan toch veel eentoniger (hoewel beter van mechanics), en Morrowind een pak raarder op een heerlijke manier, maar dan wel super clunky en leeg was. (Logisch ook voor een spel van die tijd.)

Oké, ff de noob uithangen. Ik ben nu Skyrim aan't spelen (op PS5, schiet me dood), is deze game hetzeflde?

In Morrowind had je eigenlijk belachelijk veel te doen. Er zijn daar questlines die ik na 20 jaar nog altijd niet gedaan heb (3 vampieren clans met aparte quests elk), veel herspeelbaarheid door de onderling uitsluitende House quests en een paar branches in Thieves Guild/Fighters Guild…

Voor zo’n oud spel was dat eigenlijk al geschift hoeveel kleine zaken je overal kon vinden .
Dit is eentje waar ik echt niet op kan wachten. Oblivion indertijd nog tweedehands gekocht op dit forum in 2006 :smurf:

Zo veel uren aan verscheten. Heerlijk.

Oblivion was diegene die de hoogste highs en lows haalde voor mij. Belachelijke main quest, maar waar je dan wel eens niet dé protagonist was. Debiele fighters guild questline, maar dan ook weer de ongelofelijke dark brotherhood questline. Enorm sfeervolle steden, hoewel alles heel cookie cutter westers late middeleeuwen oogde.

Skyrim was dan toch veel eentoniger (hoewel beter van mechanics), en Morrowind een pak raarder op een heerlijke manier, maar dan wel super clunky en leeg was. (Logisch ook voor een spel van die tijd.)

Deze zou dus vandaag om 18u Belgische tijd moeten shadow droppen en het zou 120gb zijn als de leaks kloppen.
Zal dus niet voor vandaag worden om te spelen als het echt zo groot is. :unsure:

Deze zou dus vandaag om 18u Belgische tijd moeten shadow droppen en het zou 120gb zijn als de leaks kloppen.
Zal dus niet voor vandaag worden om te spelen als het echt zo groot is. :unsure:
Hopelijk is het waar, maar het zou me verbazen, zo zonder enige officiele info, op een paasmaandag...

Hopelijk is het waar, maar het zou me verbazen, zo zonder enige officiele info, op een paasmaandag...
Tjah, dat is voor Belgie een feestdag maar voor de yanks is dat geen feestdag. Virtuos zit in Shanghai dus dat zal daar misschien ook geen feestdag zijn.

In mijn hoofd zag Oblivion er zo al uit toen ik het speelde. :)
Zeker met al de UI verbeteringen uit de workshop.

Terug
Bovenaan