The Blood of Dawnwalker

Jammer genoeg is heel de game met een aftelklok van ingame dagen zoals Gentei zegt. Lijkt mij een verschrikkelijke keuze, zo constant een timer die uw vrijheid beperkt.
Ze leggen wel uit van waar die aftelklok komt en dat het echt niet 'rushend' zal overkomen.

Een timer, in welke vorm dan ook, vind ik een enorme afknapper. Ziet er verder wel een topgame uit.

Edit: in een recente video hoorde ik dat de tijd (30 dagen en nachten) vooruit gaat na het beïndigen van (side)quest of objective en staat die tussendoor wel stil. Dus als dat klopt, is free roaming wel degelijk free, tot je iet concreet doet. Alsook, na de 30 dagen is het niet gedaan. Daar kan ik mee leven.

Laatst bewerkt:
Ze leggen wel uit van waar die aftelklok komt en dat het echt niet 'rushend' zal overkomen.
Van waar komt het dan?
Je krijgt al een gevoel van kmoet dat hier gedaan krijgen of het is game over. Hebben ze al gezegd hoe lang 1 in game dag duurt?

Nu als je zo'n aftelklok krijgt als je telkens een main mission start ok dan snap ik het nog wel dan heb je tijd om alle side quests of exploration te doen voor je een main missie start. Maar als je constant een klokje hebt ga je nooit genoeg tijd hebben voor exploration en side quests te doen.

Van waar komt het dan?
Je krijgt al een gevoel van kmoet dat hier gedaan krijgen of het is game over. Hebben ze al gezegd hoe lang 1 in game dag duurt?

Nu als je zo'n aftelklok krijgt als je telkens een main mission start ok dan snap ik het nog wel dan heb je tijd om alle side quests of exploration te doen voor je een main missie start. Maar als je constant een klokje hebt ga je nooit genoeg tijd hebben voor exploration en side quests te doen.
Een van de vorige game dev diaries was het uitgelegd, zou het eens moeten terugzoeken. Maar het kwam alleszins over dat je er niet mee moet inzitten, maar het puur ontwikkeld is zodat de dag- en nachtcyclus daadwerkelijk een impact zou hebben op gameplay.

Van waar komt het dan?

Check mijn preview, het komt erop neer dat het hoofdpersonage slechts een beperkt aantal dagen heeft om zijn familie te redden.
En het is geen letterlijke klok die steeds doortikt, maar eerder dat bepaalde acties of quests je 'tijdpunten' kosten en elke dag heeft er 15 ofzo bijvoorbeeld. Soms zal je dus keuzes moeten maken tussen een 'snelle oplossing' en eentje die meer waardevolle dingen kan opleveren, maar ook meer tijd in beslag neemt.

28 april bekendmaking van de release date.

On April 28th (9 AM PDT | 6 PM CEST), gather round for a ~45min stream packed with #Dawnwalker content:

🩸 new open world gameplay
🩸 Story Trailer
🩸 RELEASE DATE
🩸 system reqs
🩸 dev insights into the game’s open world & storytelling
🩸 epic music
🩸 and much, much more!

Voor de Witcher-vibes alleen al zal ik deze wel kopen maar grafisch loopt deze precies toch al enkele jaren achter dus ik vrees voor de combat want die ziet er in de prologue gameplay niet vloeiend uit.

wat ik raar vind is dat de engine blijkbaar Unreal 5 is maar de gfx zien er precies outdated....?
En voor ultra zou je een RTX 5090 nodig hebben.....whut? ook lijkt de combat animaties wat clunky uit.

Mijn most anticipated dit jaar, en helemaal verkocht na deze overview. De muziek alleen al geeft mij zware Witcher 3 vibes. Als deze maar een beetje in de buurt komt, dan ben ik al tevreden.

Grafisch ziet het er in mijn ogen gewoon "goed", maar niet geweldig uit. Het zijn natuurlijk ex-wticher devs, dus... zal het verhaal (even) goed zijn? Grootste probleem dat ik met Witcher 3 had was de combat. Klikte totaal niet voor mij en na de gameplay-trailer hier ben ik niet zeker of het echt genoeg zal verschillen van Witcher 3.

Ik kan mij toch niet van het gevoel ontdoen dat deze qua niveau precies verder gaat waar the Witcher 3 gestopt is. Als in 10 jaar gedateerd dus. Jammer want ik keek er ook wel naar uit. Deze is nu gedegradeerd van 'insta-buy' tot 'reviews afwachten'.

Dubbel he, ik refereer graag naar deze Reddit van 1 jaar geleden:
En wat we niet weten, is wat de settings van de gebruikte pc was voor de trailer. Ik kan mij goed voorstellen dat de game op Ultra er nog beter uitziet (en als je op PS5 Pro zou spelen, je je er niet aan zou storen).

Ik heb niemand zien of horen klagen bij Kingdom Come bvb en die game heb ik kapotgespeeld. Verwacht bij deze niks anders.

Witcher 3 in 2026 is imo nog altijd een van de beste games ooit, los van de graphics of wat dan ook. Dus als deze verder gaat waar Witcher 3 is gestopt, dan ga ik deze ook helemaal plat spelen. Kan al niet wachten tot 3 september.

Terug
Bovenaan