Teruggave belastingen

Squidward

Redacteur
Normaal moesten wij een goede €5000 terug krijgen. Voor een deel hebben we dat gekregen maar €2700 bleef achter. Een €900 was nog te betalen aan de overheid en dat begrijpen we en vechten we niet aan.
Maar de rest krijgen we niet wegens een schuld aan BNP.
Wij hebben in september het vonnis van einde schuldbemiddeling gehad. BNP staat hierin *uitdrukkelijk* vermeld als afbetaald. Wij staan ook op de zwarte lijst, sinds de schuldbemiddeling en nu nog een dik jaar zoals altijd in deze gevallen. Het is voor ons dus pertinent onmogelijk om een bancaire schuld te hebben, onze zichtrekening kan zelfs niet onder 0.
Ik begrijp dus niet waarom dit geld achtergehouden is. BNP is indertijd aangeschreven en op de hoogte gebracht door onze advocaat/bemiddelaar. Zij staan nadrukkelijk in het vonnis bij afbetaalde schulden. Het is ook niet dat de periode verstreken is, de schulden zijn effectief volledig afbetaald 2 jaar voor aflopen collectieve. Volgens mij komt dit geld ons echt wel toe?
 
Was de fiscus (voor de betaling/inhouding van die bedragen) ingelicht dat er geen openstaande schulden meer waren?

Vonnis is van september, maar je aanslagbiljet wss ook van die maand. Als je hen niet inlicht, kan het zijn dat de betaling nog altijd gebeurde aan de toen gekende schuldeisers.
 
mja, zjust, da's logisch , die is nu afgelost gezien je nog een bedrag krijgt, dus kan niet meer actief zijn. Bel best eens naar de fiscus.
 
Bij mij heeft de fiscus zich ook eens vergist (door briefwisseling die met elkaar gekruist had).
Heb toen gebeld met die contactpersoon die op de brief vermeld stond.

Ze waren heel behulpzaam en is vrij snel opgelost.

Gewoon eens bellen dus.
 
Ook problemen met de terugbetaling die spoorloos was dit jaar: vriendelijke dame aan de telefoon die me het mailadres en naam van de dossier beheerder had doorgegeven, binnen de 3u mail terug: "op 26/10 werd uw bedrag uitbetaald, kan je dd brievenbus eens controleren voor het geval een postcheque werd verzonden? Hou je me op de hoogte?" En jawel, ze hebben dus een cheque opgestuurd, cash af te halen bij bpost. Waar ik ter plaatse maximum 1000 euro naar mijn andere bank kon laten overschrijven tegen een tarief van net geen 4 euro. 🙈
Altijd op de rekening gestort gekregen en maanden geleden mijn rekeningnummer gewijzigd al, dus echt onbegrijpelijk dat dat op die manier gebeurd is. Maar wél vlot en efficiënt geholpen!

Hopelijk worden jullie ook snel én efficiënt geholpen! 💪
 
2200 terugkrijgen 😀
Er was iets misgelopen aan hun kant bij de aangifte dus ze gingen het speciaal moeten uitzoeken. Ik zat met schrik want ze hebben 2j geleden zelf een serieuze fout gemaakt wat me 3000 euro opgeleverd heeft. Tot nu toe geen rechtzetting 😀
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan