Tennis

Heerser Nadal. Direct goed gezind toen ik opstond daarstraks. Partij kantelde serieus na de 0-3 voorsprong van Rafa in set 2. Straks de laatste 2 sets eens bekijken.

De vraag is vooral waarom je zo'n partij tot ver na middernacht moet afwerken. Voor de spelers? Het publiek? De kijker thuis?

Slaat toch nergens op. Kan me niet voorstellen dat de kijkcijfers na middernacht nog geweldig zijn.
Dit dus vooral hè.

Ben zelf na de tweede set gaan slapen omdat ik er vroeg uit moest, maar deze partij is gewoon veel te laat begonnen. Op een vrijdag of zaterdagavond zou ik het nog iet of wat kunnen begrijpen, maar op een dinsdagavond? Neen.

Heerser Nadal. Direct goed gezind toen ik opstond daarstraks. Partij kantelde serieus na de 0-3 voorsprong van Rafa in set 2. Straks de laatste 2 sets eens bekijken.

Dit dus vooral hè.

Ben zelf na de tweede set gaan slapen omdat ik er vroeg uit moest, maar deze partij is gewoon veel te laat begonnen. Op een vrijdag of zaterdagavond zou ik het nog iet of wat kunnen begrijpen, maar op een dinsdagavond? Neen.

De vraag is vooral waarom je zo'n partij tot ver na middernacht moet afwerken. Voor de spelers? Het publiek? De kijker thuis?

Slaat toch nergens op. Kan me niet voorstellen dat de kijkcijfers na middernacht nog geweldig zijn.
Daar ben ik het 100% mee eens, de laatste match zou niet later dan 19u mogen beginnen... Maar ik dacht mss dat er een regel was dat er voor een bepaalde tijd gestopt moet worden in Parijs.

Vorig jaar werd er ook zo laat gestart volgens mij, en dat was owv een Amerikaanse TV zender die de rechten had voor die avondpartijen... Voor hen (en in Australië) vallen die uren natuurlijk wél beter. ;)

Laatst bewerkt:
Was puur voor Amazon Prime had ik gelezen.
Dat klopt.
Zo'n dingen gaan we nog meer krijgen in de toekomst vrees ik, commercie gaat voor op alles. Toeschouwers/tv-kijkers zijn prioriteit nummer 17 voor de organisatie en kunnen de boom in.

Niveau was vooral in het begin extreem hoog.
Even spannend na set 2 maar toen Nadal setpunt overleefde op 5-3 in set 4 en terugbrak had ik er al een heel goed oog in. Een klein kwartier later was het gedaan.

Swiatek gaat voor de 33e overwinning op rij voorlopig en doet daarmee beter dan Justine Henin. Afin, als ze vandaag winnend afsluit natuurlijk. Enkel de Williams-zussen doen beter.

Ik volg niet vaak tennis, maar gezien ik in Polen woon, staan haar matchen hier toch elke keer op. Ik krijg toch het gevoel dat het niveau van WTA lager ligt dan destijds wanneer Henin, Clijsters en Williams het mooie weer maakten. Of dat de concurrentie minder sterk is alleszins. Als ik zie dat Swiatek nr1 is en nog nooit een QF in een ander toernooi dan RG heeft gehaald... Sorry, en SF dit jaar in Australie. Clijsters was pas 1e na 2 finale, 3 halve finales en 2 kwart finales. Henin pas na 4 halve finales en 2 finales (waarvan 1 gewonnen).

Ge moet eens zien wie er uit de top-10 na een week nog in't tornooi zat. Ik denk 3 op 10 ofzo :D
WTA is gewoon van laag niveau de laatste jaren, al is het sinds Barty ( :frown: ) en Swiatek iets consistenter geworden denk ik.

Laatst bewerkt:
De jaren met Henin, Clijsters, Williams zussen, Hingis, Davenport, Capriati, Seles, Mauresmo, Martinez, Sanchez, Huber, Pierce... dat waren gewoon hoogdagen in het vrouwentennis. Ik kende toen de ranking van de top-20 uit het hoofd. Ik kan nu amper 2-3 uit de top-10 opnoemen... Zie ik daar ineens Kontaveit op nr. 2 staan :eek:

Bij de Juniors vandaag wel een goede overwinning van Gilles Arnaud Bailly, die het topreekshoofd en ATP-785 Bruno Kuzuhara klopt in drie sets! Als 16-jarige is dat wel een knappe zege! :clap: Kwartfinale tegen Dylan Dietrich.

Ik krijg toch het gevoel dat het niveau van WTA lager ligt dan destijds wanneer Henin, Clijsters en Williams het mooie weer maakten. Of dat de concurrentie minder sterk is alleszins. Als ik zie dat Swiatek nr1 is en nog nooit een QF in een ander toernooi dan RG heeft gehaald... Sorry, en SF dit jaar in Australie. Clijsters was pas 1e na 2 finale, 3 halve finales en 2 kwart finales. Henin pas na 4 halve finales en 2 finales (waarvan 1 gewonnen).
Niveau van WTA is nog nooit waaauw geweest. Er zijn nu gewoon minder consistente 'toppers' dan vroeger. Anno jaren '20 winnen ze vanuit de kwalificaties een Grand Slam (Raducanu), dat was vroeger ondenkbaar. Er zijn er ook veel die uit het niets een periode omhoog schieten en dan weer compleet wegdeemsteren. Dat bijv. Ostapenko een slam heeft gewonnen, was een aanfluiting voor de hele tennissport.

De atp zal ook ferm verzwakken als de Big three gaan stoppen.
Bwah ik weet het niet. Federer is de facto al gestopt. Hij zal nog wel wat op gras spelen en in Basel maar dat is het dan ook. De top zal gewoon breder worden. Nu al zijn er binnen de top 10 vijf jonger dan 25 en slechts twee boven de 30. Het heeft ook wel zijn charme dat je niet langer op voorhand weet wat de halve finales van elke slam zullen zijn.
Bij de Juniors vandaag wel een goede overwinning van Gilles Arnaud Bailly, die het topreekshoofd en ATP-785 Bruno Kuzuhara klopt in drie sets! Als 16-jarige is dat wel een knappe zege! :clap: Kwartfinale tegen Dylan Dietrich.
Mooi idd. Maar we hadden in 2012 al een RG winnaar bij de juniors en dat is toch niet echt helemaal goed gekomen.
Ik heb voor de gein eens de draw van toen bekeken en 10j. later zit er geen enkele echte topper bij.

Mooi idd. Maar we hadden in 2012 al een RG winnaar bij de juniors en dat is toch niet echt helemaal goed gekomen.
Ik heb voor de gein eens de draw van toen bekeken en 10j. later zit er geen enkele echte topper bij.
Klopt idd, maar wel met het verschil dat Kimmer toen al 18 was en de jongste Bailly deftig staat te presteren als 16-jarige. Maar alles zal afhangen hoe hij de volgende jaren nog progressie kan maken. Hope for the best! 🤞

Over Kimmer gesproken, met moeite op de hoofdtabel in Forli maar dan weer eerste ronde eruit. Is al van februari in India geleden dat hij nog eens voorbij de eerste ronde op de hoofdtabel geraakte.

Ge moet eens zien wie er uit de top-10 na een week nog in't tornooi zat. Ik denk 3 op 10 ofzo :D
WTA is gewoon van laag niveau de laatste jaren, al is het sinds Barty ( :frown: ) en Swiatek iets consistenter geworden denk ik.
Swiatek is ook nog maar net 21 geworden. Als de rest niet snel wakker wordt / beter gaat spelen dan zie ik haar toch gewoon ook ver geraken op Wimbledon. (ondanks dat ze daar tot op heden nooit echt ver geraakt is)

Swiatek heeft wel de potentie om een absolute toptennisster te worden alleszins. Daar zit echt wel veel muziek in.

Soit, da's natuurlijk altijd met twee woorden spreken.

Bij 7-6 en 6-6 in het voordeel van Nadal heeft Zverev zich geblesseerd. Hij kan voorlopig niet meer verder.
Het zou jammer zijn als zo'n spannende en intense match op zo'n manier beslist wordt. :confused:

Update: Opgave Zverev, ik denk dat Nadal baalt, zo wil hij niet winnen. Jammer dit ..

Laatst bewerkt:
Bah, arme Zverev, das minstens een verrekking maar ik vrees een gescheurd ligament.

Nadal was matig vandaag, enkel buitenaards niveau in de 1e tie break toen hij 2-6 achter stond. 2e set trok op niks van beide kanten, als je beide je service 4x verspeelt in 1 set...

Hopelijk op een finale zonder dat dwaas dak, condities waren echt niet goed vandaag voorb beide spelers.

Spijtig voor Zverev, zag er echt enorm pijnlijk uit. Het was een goeie match tot dan, beide spelers gaven echt alles. Erg mooie duels.

Alleszins ook blij dat Nadal kan doorgaan.

Edit: ja de match had zijn dieptepunten maar ze zat ook vaak vol overgave van beiden

Ik geef Cilic of Ruud ineens toch wat meer kans in die finale, was allesbehalve een goeie Nadal vandaag imo.

Jammer dat de match zo moet eindigen, al had Zverev al een 2-0 voorsprong moeten hebben (had hij nog niks mee gekocht, akkoord).

Ik geef Cilic of Ruud ineens toch wat meer kans in die finale, was allesbehalve een goeie Nadal vandaag imo.

Jammer dat de match zo moet eindigen, al had Zverev al een 2-0 voorsprong moeten hebben (had hij nog niks mee gekocht, akkoord).

Zijn wel de slechtst mogelijke omstandigheden vandaag voor Nadal. Met het dak dicht + hoge vochtigheidsgraad. Als het zondag zonnig is zie ik hem gewoon 3-0 winnen tegen eendert wie.

Terug
Bovenaan