Tennis

Idd. sterke wedstrijd tegen Ruusuvuori op een onverwacht moment want denk niet dat de moraal erg hoog was na een moeizame 3-setter vrijdag tegen ATP 408 en een dubbele fout op matchpunt tegen na een paar kansen op de overwinning te hebben verkwanseld. Ben wel blij voor hem en hopelijk kan hij die lijn doortrekken.
Bergs was goed maar die Virtanen had behalve zijn service ook niet echt veel in huis om het hem moeilijk te maken.

Had vrijdag Goffin nog paar games per toeval zien spelen... (sinds wanneer is die Davis Cup vrijdag en zaterdag?) Dacht niet dat we deze tie zouden winnen toen ik hem zag spelen... Gisteren blijkbaar wel een veel betere Goffin. Hopelijk kan hij op dat elan verder... Bergs ook wel goed voor de moral om een matchke te winnen in de DC. Hij zal de volgende weken toch iets meer resultaten moeten gaan boeken, wil hij niet zakken op de ranking.

Ik was net door de draws van de challengers aan het gaan, zie ik ineens dat Goffin in Phoenix speelt. Hij is 8e reekshoofd en speelt in de eerste ronde tegen een qualifier.

De 70-68 van Isner-Mahut zal niet snel verbroken worden. Vanaf Roland Garros alle slams een tiebreak tot tien bij 6-6 in set vijf.

Jammere evolutie vind ik persoonlijk ook al is er consistentie tussen de slams onderling nu.

Ik was net door de draws van de challengers aan het gaan, zie ik ineens dat Goffin in Phoenix speelt. Hij is 8e reekshoofd en speelt in de eerste ronde tegen een qualifier.
Geen slechte keuze, Phoenix is een opvangnet voor degene die er in Indian Wells direct uitlagen. Hij heeft vooral nood aan een paar overwinningen, soms is dat voldoende om weer vertrokken te zijn. t is vooral ook een vertrouwensspeler he

Geen slechte keuze, Phoenix is een opvangnet voor degene die er in Indian Wells direct uitlagen. Hij heeft vooral nood aan een paar overwinningen, soms is dat voldoende om weer vertrokken te zijn. t is vooral ook een vertrouwensspeler he
Zeker goede keuze gezien zijn resultaten. 4 van zijn 5 laatste matchen gewonnen, ok geen toppers, maar hopelijk genoeg om het hoofd weer mee te krijgen.

Vorig jaar in Madrid was hij nog wat star-struck tegen zijn idool Nadal maar dat zal nu wellicht al een stuk minder zijn. Misschien dat Nadal het nog haalt op ervaring, lastig te voorspellen allemaal.

Ik weet toch niet of Goffin nu zo veel vertrouwen tankt door nipte winst tegen Kovacevic en Eubanks en verlies tegen Broady :p .

Al geef het het best zen niveau aan.

Sowieso gaat hij binnenkort geen andere keus meer hebben dan op dit niveau te spelen. In Monte Carlo bvb. staat hij op kwalificatietabel, voorlopig (?) even gedaan met GS-reekshoofd en hoofdtabellen op de toptornooien

Vorig jaar in Madrid was hij nog wat star-struck tegen zijn idool Nadal maar dat zal nu wellicht al een stuk minder zijn. Misschien dat Nadal het nog haalt op ervaring, lastig te voorspellen allemaal.
Nadal gewonnen en nu finale verloren. Geeft ook een mogelijke blessure aan :( Het moment van retirement van Nadal lijkt dichter en dichter te komen. Het zou me niet verbazen dat hij stopt in of net voor 2023.

Achja uncle Tony zegt dat Nadal al jaren nooit pijnvrij speelt (en pas op ik denk niet dat hij daarover liegt ofzo he), Nadal is zo'n karakter dat die niet stopt voor Djokovic (en vice versa) tenzij het écht niet anders kan. Federer net hetzelfde overigens al heeft die zijn leeftijd nog een stuk meer tegen dan de twee andere. Federer zie ik dit jaar nog stoppen, de andere twee zou ik niet van verschieten dat die tot ergens 2025 meedoen en dan meedoen als in voor de slams en grote titels.

Achja uncle Tony zegt dat Nadal al jaren nooit pijnvrij speelt (en pas op ik denk niet dat hij daarover liegt ofzo he), Nadal is zo'n karakter dat die niet stopt voor Djokovic (en vice versa) tenzij het écht niet anders kan. Federer net hetzelfde overigens al heeft die zijn leeftijd nog een stuk meer tegen dan de twee andere. Federer zie ik dit jaar nog stoppen, de andere twee zou ik niet van verschieten dat die tot ergens 2025 meedoen en dan meedoen als in voor de slams en grote titels.
Nadal is -worst case- 6 weken out waardoor RG mogelijks in gevaar komt. Hij heeft een blessure aan de ribben opgelopen waardoor ademen moeilijk is.

Nadal is -worst case- 6 weken out waardoor RG mogelijks in gevaar komt. Hij heeft een blessure aan de ribben opgelopen waardoor ademen moeilijk is.
Dan heeft hij meer dan gewoonlijk en kan ik enkel zeggen dat ik hoop dat het snel over is :) .

Dat die opgeeft dit seizoen of zelfs volgend seizoen, no way daar durf ik (veel) geld op inzetten, of hij moest echt met een blessure zitten die zijn verdere leven als normaal gezonde mens bedreigd.

Terug
Bovenaan