Tennis

Ik zou toch eens graag Goffin vs Bergs zien. Volgens mij gaat Goffin die match verliezen met zijn huidige (slechte) vorm.
Of hij gaat het toch héél lastig hebben. 3 sets of zo ..

Bergs als LL op de maindraw in Marseille. Verloor van Dzumhur met 6-3 6-2 maar mag morgen tegen Holger Rune aan de bak in de eerste ronde. Wel zijn 7e enkelmatch in een week tijd...

Financieel is het een goede zaak om qualies te spelen op de Tour ipv Challengers maar qua ATP-punten niet.
Stel dat hij geen LL was geweest dan kreeg hij 3190€ voor 1 gewonnen kwalificatiematch en 6 punten.
Vorige week 4 matchen moeten spelen voor 2160€ maar de halve finale bracht wel 30 punten op.

Ik zou in zijn geval toch eerst voor de punten kiezen, naarmate de ranking stijgt gaat het geld automatisch volgen (Slam-kwalificaties en nu en dan eens een ATP-hoofdtabel ipv de loterij vd qualies)
Want laat ons eerlijk wezen op een Tour event gaat hij niet ver geraken. Heb de match tegen Dzumhur niet gezien maar aan de stats te zien kwam hij er niet echt aan te pas. Beter dit jaar nog een paar Challengers winnen.

Bergs blijkbaar sterk begonnen maar ben pas beginnen zien in set 2 toen die Deen net op kruissnelheid kwam. 18j en al ATP 90 is geen slechte speler natuurlijk. Nog 1 keer re-break in set 3 maar toen was het kalf al verdronken.

Jammer jammer, niks van gezien, had nog een kleine hoop op winst omdat Rune dit jaar toch ook nog niet op kruissnelheid leek te zijn...

Er werd vandaag niet veel gewonnen door Belgische spelers/speelsters... Goffin kan het nog rechttrekken :unsure:

Goffin set en break voorsprong in 2de set, wordt dan 2 keer op rij gebroken en de 2de set foetsie. Man man man...

Dus 6-4 4-2 en dan nog 1 game winnen, dat gaat van kwaad naar erger... Sinds Gigounon zijn trainer is, zijn de resultaten in vrije val. Die gaat Goffin als vriend toch ook niet bij de tijd zetten... nooit een goede zet gevonden.

Tennissen kan hij wel maar er staat geen goeie kop op. Iemand als Wim Fissette bijvoorbeeld zou een goede match zijn als coach. Maar die gaat zich daar niet aan verbranden natuurlijk.

Goffin die tegen Daniel 3-6 2-2 staat, 40-00 op voorsprong, dan een domme fout, beetje door de wind... en daarna de break. Gaat weer niet goedkomen.

Goffin had nog kansen in de tweede set, op zich was hij vaker de betere speler in set 2, maar benutte 2 setballen niet: 6-3 7-6 voor Daniel.
Spelers zijn voortaan sowieso al in het voordeel als ze tegen Goffin moeten spelen, want die is pas present op de court als hij 4-0 in het krijt staat... Zo win je natuurlijk geen matchen.

Ik wist niet dat hij het dubbel zo serieus nam! :D

Bergs geen kwartfinale, tegen Mmoh precies achter de feiten gehold: 6-4 6-2. Bemelmans speelt nog in Pau, maar zal lastig worden om Gilles Simon te kloppen.

Bergs mag gezien zijn intrinsiek talent toch stilaan wat meer brengen dan 2de rondes in een Challenger. Misschien dat Davis Cup volgend weekend wat meer zijn ding is dan een kille sporthal met 5 man en een paardekop.

Joran Vliegen positief getest op Corona. Extra mankementje voor het team... :cautious:

En gewonnen met 3-2 (wel verlies in het dubbelspel). :clap:

De Finnen hadden toch wél een beetje pech dat ze de beste Goffin zagen spelen, sinds een jaar of zo ... het was niet de allerbeste Goffin die ik al (ooit) gezien heb, maar het was wel aanzienlijk beter dan zijn recentste weken/maanden.

En Zizou .. held (!). Maakt het dan netjes af onder grote druk. :tongue:

Terug
Bovenaan