Tennis

Ja man, pijnlijk om dat verhaal te horen. Toch veel respect voor zijn eerlijkheid, zou jammer zijn als hij zijn toekomst zo zou laten afhangen van zulk debiel publiek.

Ja man, pijnlijk om dat verhaal te horen. Toch veel respect voor zijn eerlijkheid, zou jammer zijn als hij zijn toekomst zo zou laten afhangen van zulk debiel publiek.
Hij is zwaar teleurgesteld in het publiek, in the heat of the moment. Nadat de woede wat zakt en hij het laat bezinken zal dit wel meevallen.

Al geloof ik hem wel als hij zegt dat hij wel eens een belangrijk toernooi zou laten schieten voor een minder groot toernooi in zijn thuisland
(Of hij echt een GS ervoor zou skippen weet ik niet, maar niet elk groot toernooi is een GS hé)

---

Daniil Medvedev heeft zich nog wat minder populair gemaakt bij de tennisfans
Hoezo minder populair? Hij had toch gewoon gelijk vandaag? Het was er gewoon over.

Laatst bewerkt:
Velen doen precies of de nuance hier wel van de posts afdruipt als het niet over Nadal of Federer gaat. Lachwekkend.

Veel respect gekregen voor Medvedev na het bekijken van deze video. Al moet ik eerlijk zijn dat ik zijn techniek écht barslecht en lelijk vind. Nog nooit iemand zo klungelig zien tennissen (op hoog niveau)

Inderdaad. Wél véél respect van hem tov Nadal zelf, maar géén enkele appreciatie tov het publiek.
Terecht. Ik zou exact dezelfde reactie doen. Ik heb tonnen van respect voor Nadal, maar ik zou ook onder geen enkele omstandigheden enige vorm van dankbaarheid tonen naar het publiek. Appreciatie en respect moet je afdwingen in mijn eigen ogen. Als ik iemand appreciaar, bedank en respecteer, dan weet je tenminste dat het gemeend zal zijn.

Medvedev is een goede speler. Ik denk dat hij benadeeld wordt door die nationaliteit. Er is gewoon weinig sympathie voor een Rus vandaag. Dat geldt in elke sport, dat zie je en voel je, en dat is niet fair. Daarnaast is Medvedev ook eerder een defensievere speler met een sterkere serve die het ook wel moet hebben in de ander in de fout te lokken. Medvedev heeft ook nog niet de reputatie van Nadal-Federer-Djokovic etc. . Nouja, ik denk ook wel dat Novak heel verdeelde reacties zal oproepen bij een terugkeer. Rafa en Roger zijn de grootste publiekslievelingen, maar die draaien ook heel lang mee.

Maar goed, als dit sport vandaag de dag is, dan vind ik niet dat er nog publiek moet toegelaten worden. Dit hoort niet, en als het niet op een correcte en eerlijke manier kan, dan heb ik liever dat het op geen enkele manier kan. En dat heb ik ook al gezegd in de voetbalthreads, en ik zeg het hier meteen ook.

Supporteren voor iemand betekent uw kant toejuichen, niet de andere gaan uitfluiten. Die mannen werken enorm hard om daar uiteindelijk te staan. Dan verdient dat enkel en alleen respect, voor allebei. Mensen onderschatten hoe zwaar topsport is, fysiek en mentaal. En ja, je krijgt er dan ook wat voor terug natuurlijk.

EDIT: En als de umpire ietwat lef had, gaf hij een waarschuwing. En bij herhaaldelijk optreden had hij de match moeten stilleggen en het publiek opdragen om het stadion te verlaten (met hulp v/d veiligheidsdiensten) om dan de match weer voort te zetten. Het zal enkel zo nog kunnen, vrees ik. Maar als arbiter/scheidsrechter moet je niet enkel de spelers corrigeren, je dient ook het publiek te corrigeren. Op zich is dat soort gedoe ook een vorm van "spelvervalsing" en op zijn minst "spelbederf". Dat heeft niets te maken met aanmoedigen of het zijn van een neutrale supporter die naar een tennismatch kijkt, en daar mag van mijn part gerust een stuk harder opgetreden wordt. Je gedraagt je of je vertrekt. En als umpire/scheidsrechter/arbiter draag je de morele verantwoordelijkheid om toe te zien dat fair play wordt nageleefd door zowel de spelers (wat meestal gedaan wordt) maar ook door het publiek. Sport hoort mensen samen te brengen, niet mensen te verdelen.

Als je als kleine man of vrouw een droom hebt om ooit een toptennisser te worden en in een grandslamfinale te staan, dan droom je ook van voor een publiek dat te kunnen doen. En niet voor dit soort publiek.

Laatst bewerkt:
Terecht. Ik zou exact dezelfde reactie doen. Ik heb tonnen van respect voor Nadal, maar ik zou ook onder geen enkele omstandigheden enige vorm van dankbaarheid tonen naar het publiek. Appreciatie en respect moet je afdwingen in mijn eigen ogen. Als ik iemand appreciaar, bedank en respecteer, dan weet je tenminste dat het gemeend zal zijn.

Medvedev is een goede speler. Ik denk dat hij benadeeld wordt door die nationaliteit. Er is gewoon weinig sympathie voor een Rus vandaag. Dat geldt in elke sport, dat zie je en voel je, en dat is niet fair. Daarnaast is Medvedev ook eerder een defensievere speler met een sterkere serve die het ook wel moet hebben in de ander in de fout te lokken. Medvedev heeft ook nog niet de reputatie van Nadal-Federer-Djokovic etc. . Nouja, ik denk ook wel dat Novak heel verdeelde reacties zal oproepen bij een terugkeer. Rafa en Roger zijn de grootste publiekslievelingen, maar die draaien ook heel lang mee.

Maar goed, als dit sport vandaag de dag is, dan vind ik niet dat er nog publiek moet toegelaten worden. Dit hoort niet, en als het niet op een correcte en eerlijke manier kan, dan heb ik liever dat het op geen enkele manier kan. En dat heb ik ook al gezegd in de voetbalthreads, en ik zeg het hier meteen ook.

Supporteren voor iemand betekent uw kant toejuichen, niet de andere gaan uitfluiten. Die mannen werken enorm hard om daar uiteindelijk te staan. Dan verdient dat enkel en alleen respect, voor allebei. Mensen onderschatten hoe zwaar topsport is, fysiek en mentaal. En ja, je krijgt er dan ook wat voor terug natuurlijk.

EDIT: En als de umpire ietwat lef had, gaf hij een waarschuwing. En bij herhaaldelijk optreden had hij de match moeten stilleggen en het publiek opdragen om het stadion te verlaten (met hulp v/d veiligheidsdiensten) om dan de match weer voort te zetten. Het zal enkel zo nog kunnen, vrees ik. Maar als arbiter/scheidsrechter moet je niet enkel de spelers corrigeren, je dient ook het publiek te corrigeren. Op zich is dat soort gedoe ook een vorm van "spelvervalsing" en op zijn minst "spelbederf". Dat heeft niets te maken met aanmoedigen of het zijn van een neutrale supporter die naar een tennismatch kijkt, en daar mag van mijn part gerust een stuk harder opgetreden wordt. Je gedraagt je of je vertrekt. En als umpire/scheidsrechter/arbiter draag je de morele verantwoordelijkheid om toe te zien dat fair play wordt nageleefd door zowel de spelers (wat meestal gedaan wordt) maar ook door het publiek. Sport hoort mensen samen te brengen, niet mensen te verdelen.

Als je als kleine man of vrouw een droom hebt om ooit een toptennisser te worden en in een grandslamfinale te staan, dan droom je ook van voor een publiek dat te kunnen doen. En niet voor dit soort publiek.
Mag ik deze post 12 likes geven? Pleeaaase?

Queensland en New South Wales waren in de 18de en de 19de eeuw strafkolonies van Groot-Brittannië en Ierland. Een vrij aanzienlijk deel van het thuispubliek stamt dus af van criminelen. De woke-brigade zal het daar ongetwijfeld niet mee eens zijn maar is volgens mij wel een deel van de verklaring voor het gedrag op de AO. Het is daar ook alle jaren hetzelfde dus de uitleg die je nu leest dat ze gefrustreerd zijn door Covid slaat nergens op.

Ik versta Medvedev ook wel maar vind anderzijds dat een echte kampioen die negatieve energie van het publiek moet kunnen omdraaien in zijn voordeel. Djokovic is daar bijvoorbeeld een meester in. Die heeft in vrijwel alle grote matchen het publiek tegen en de statistieken spreken toch duidelijk in zijn voordeel.

On a positive note, Goffin heeft zowaar nog eens gewonnen op het tornooi waar hij zich vergat voor in te schrijven ;)

Vorig jaar ook begonnen met een driesetter tegen Bonzi en daarna het tornooi gewonnen dus go Goffin :unsure: .

Ik had het gemist maar blijkbaar is Cagnina definitief gestopt.
van De Loore horen we ook al een paar maanden niets meer

t zal niet voor dit jaar zijn, zal stilaan mogen kwalificaties spelen wil hij nog op ATP500 en 1000 tornooien aantreden
Al stijgt hij voorlopig 5 plaatsen... ik denk dat de punten van vorig jaar samen met de AO eraf zijn gegaan vorige week... Maar op deze manier zullen kwalificaties idd niet veraf meer zijn. Mannarino stond de laatste weken wel goed te spelen, maar met z'n H2H 5-1 had hij toch iets meer weerwerk mogen bieden. :unsure:
Ik had het gemist maar blijkbaar is Cagnina definitief gestopt.
van De Loore horen we ook al een paar maanden niets meer
Cagnina was idd niet echt succesvol met z'n protected ranking... denk 1x een zege tegen Zverev maar dat was het dan ook.
De Loore blijf ik zo jammer vinden, ik hoop echt dat die z'n carrière toch nog een positieve wending kan geven...

Terug
Bovenaan