Tennis

Collins verloren :love: .

En Barty ze valt misschien minder op maar die heeft verdekke een straf tornooi gespeeld, meer dan terechte winnaar bij de vrouwen.

Idd helemaal verdiende winnares. Geen set afgestaan, enkel in de problemen gekomen bij 5-1 in de finale, maar helemaal rechtgezet. Staat wel een stapje boven de Sabalenka's en Krejcikova's in de top-10.

Costoulas jammer genoeg in de finale onderuit met 7-5 6-1 tegen Marcinko. Maar goede weken in Australië, veel beter dan verwacht. Stijgt denk ik naar 5e plaats op de Junior ranking.

Kyrgios en Kokkinakis, wa een bazen. Vooral Kokkinakis was waanzinnig goed deze finale.
Purcell aan de overkant was ook schitterend, wat een volleys elke keer, impressionant.
Kyrgios was decent, beetje show hier en daar, weinig speciaals maar was gewoon elke keer goed op service, kon rekenen op Kokkinakis om het elke keer af te maken.

Ebden daarentegen was vandaag ronduit zwak.

Nadal zijn reflexen zijn nog zo goed. Twee keer verloren punt nog winnen door snel zijn racket ertegen te gooien.
En zo zweten al na 2 games 😅

proficiat Rafa winst in de Australian Open 2022 in vier sets. 21 slams ik had het liever nog iemand anders eerst zien halen maar het is zo. Kan je enkel respect voor hebben.

Uit pure frustratie mijn tv afgezet. Deze Medvedev is echt pakbaar vandaag maar is zowat de slechtste match die ik Nadal sinds heel lang heb zien spelen. Ongelofelijk gewoon. Dat het hier niet 1-1 staat is een mirakel. 0-2 met zijn slecht spel van vandaag haalt hij nooit meer op.

Nadal lijkt dus weer zijn 21ste te missen.
Djokovic zal misschien niet meer op een tennisveld mogen staan om voor zijn 21ste te gaan
En Federer is ondertussen al 40 jaar oud.

Nadal is vooral erg wisselvallig. Wisselt geniale dingen af met onnozele fouten. Je moet ook niet vergeten dat hij van ver komt hè. Maanden gesukkeld met z'n voet en eigenlijk maar juist op tijd fit geraakt voor het Australisch gedeelte.

Had wel altijd de tweede set moeten winnen ja, kansen genoeg gehad.

Nadal toch wat zuiverder geworden in zijn spel precies.

Ik heb nu wel geen idee hoelang hij dit nog kan rekken met z'n fysiek.

Medvedev chokete ook wel, vooral aan het net. Blundert daar, twee breaks voor Nadal en grootste applaus van de match nadat Mev een open kans in het net slaat.

Terug
Bovenaan