Tennis

Berrettini-Alcaraz voorlopig match van t tornooi imo :thumb: .
Idd, had wel op andere winnaar gehoopt, maar in die match tiebreak was hij jammer genoeg afwezig.

Ook nice om zien dat Auger-Aliassime ondertussen kipkap maakt van Evans... Dan denk je wel ff hoe Goffin daar met een 6-0 van kan verliezen. :cautious:

Mertens heel vlot naar de vierde ronde, 6-2 6-2 tegen Zhang. Na moeizame eerste ronde, speelt ze elke match beter. Volgens ronde niet tegen Tauson, maar wel Collins. Toch ongelooflijk hoe regelmatig Mertens speelt in een Grand Slam, minstens elke keer 3-4 ronde. Hopelijk heeft ze hier weer een uitschieter, maar als ik zie dat haar dubbels telkens weer naar drie sets gingen, zal ze in de tweede week weer minder fris zitten.

Ik ga misschien iets gewaagd zeggen, maar ik heb altijd de indruk dat als Mertens zich volledig op het enkelspel zou richten en ze heeft eens een uitschieter, dan kan ze toch echt wél een GrandSlam winnen? :unsure:

Maar ze gaat het dubbelspel nooit laten vallen vrees ik, ..

Keys was indrukwekkend tegen Badosa seg.

PS: Ik heb na Raonic een volgende die nooit een slam gaat winnen, Zverev.

Deze had ik echt niet zien aankomen, zeker gezien zijn vorige wedstrijden. Hij leek er precies ook geen zin in te hebben vandaag en Shapo net super veel. Bovenste tabelhelft wordt nu wel interessant.

Mertens heeft ervoor gevochten, da's ook al veel, kan zichzelf weinig verwijten. Dubbel jammer want die irritante Française ging zeker haalbaar zijn.

Die Cressy wat een hardhitter zeg. Is een van de gasten op de Tour die de voorbije 2 jaren qua spel (en uiteraard ook qua ranking) het meeste vooruitgang heeft gemaakt. Was vroeger een irritante schreeuwer maar heeft zijn energie gelukkig wat weten te kanaliseren :cool:
Er gaan zich daar nog veel toppers aan mispakken op hardcourt als hij zo voortdoet.

Monfils lijkt, niet dat ik er fan van ben, toch ook wel terug richting zijn betere dagen te gaan.
Zonder setverlies naar de kwartfinale en met een Berrettini die toch naar mijn idee minder vooruitgang boekt dan sommige anderen acht ik de kans (zeer) aanwezig dat hij de halve finales haalt.

Ga ik het zeggen? Ja begot ik ga het zeggen ik zou wel uitkijken naar een halve finale Monfils-Nadal.

Rafa wat een fenomeen zeg! Hangt met haken en ogen aaneen en hoeft nog 0,0 te bewijzen maar blijft er vol voor gaan. Voorbeeld voor veel jonge gasten. Kans is heel klein, maar van mij mag hij zeker winnen!

En nu weer tegen Krejcikova precies. Wat die heeft gegeten geen idee maar die is beter dan ooit dit seizoen.
Keys idd heel sterk, vooral haar service draait goed! Vorig jaar 3-9 op hardcourt, dit jaar al 11 matchen gewonnen op hard.
Rafa wat een fenomeen zeg! Hangt met haken en ogen aaneen en hoeft nog 0,0 te bewijzen maar blijft er vol voor gaan. Voorbeeld voor veel jonge gasten. Kans is heel klein, maar van mij mag hij zeker winnen!
Blijft geweldig om zien...van mij mag hij het ook winnen! Maar als je hem dan nadien door de fitness ziet strompelen, dan vrees ik er toch voor. Gelukkig wel 2 dagen om te herstellen :)

Berrettini die Monfils klopt is ook altijd wel leuk die degoutante show van Monfils enkele jaren terug tegen hem vergeet ik nooit nog (al was er toen ook gerechtigheid in een vijfsetter).

Geef Berretini wel minder kans tegen Nadal.

Laatst bewerkt:
Kwartfinale ook voor Costoulas, eindelijk eens een goed resultaat op een Grand Slam. Speelt morgen tegen tweede reekshoofd Shnaider die ze vorige week nog klopte. Kans op een halve finale zit er dus in! :)

Medvedev knap lastig tegen Auger-Aliassime. Heeft nu wel de derde set gepakt.
Toch een paar fantastische halve finales gezien. Eigenlijk waren drie v/d vier gewoon fantastisch.

Toch (eindelijk?) duidelijk een generatie die gewoon de opvolgers zijn/worden van de grote drie. Het mannentennis gaat ook na die namen springlevend zijn.

Als Barty en Keys hun niveau van het hele tornooi halen is dat gewoon de finale avant la lettre bij de vrouwen, geloof oprecht nooit dat Swiatek of Collins de titel pakken.

Mannendubbel: Kokkinakis/Kyrgios zowaar halve finale dubbel, stel je voor dat Kyrgios een grandslamwinnaar wordt :unsure: .

Toch een paar fantastische halve finales gezien. Eigenlijk waren drie v/d vier gewoon fantastisch.

Toch (eindelijk?) duidelijk een generatie die gewoon de opvolgers zijn/worden van de grote drie. Het mannentennis gaat ook na die namen springlevend zijn.

Als Barty en Keys hun niveau van het hele tornooi halen is dat gewoon de finale avant la lettre bij de vrouwen, geloof oprecht nooit dat Swiatek of Collins de titel pakken.

Mannendubbel: Kokkinakis/Kyrgios zowaar halve finale dubbel, stel je voor dat Kyrgios een grandslamwinnaar wordt :unsure: .
Moest jammer genoeg in de vierde set stoppen met kijken aangezien ik moest gaan werken, maar ik had toen al wel het gevoel dat Medvedev 'm over de streep ging trekken. Auger-Aliassime had eigenlijk tot en met de tiebreak in de derde set de bovenhand in de partij. Won zijn opslagspelletjes makkelijker, maar Medvedev heeft zich echt naar setwinst geknokt.

Ik ben wel echt fan geworden van Medvedev tbh. Hij heeft misschien niet de mooiste speelstijl, maar om de een of andere reden zie ik die echt graag bezig. Is mentaal ook echt een stuk sterker geworden wat zijn speelstijl ten goede is gekomen.

Al blijf ik wel hopen dat Nadal z'n 21e pakt zondag, maar zowel tegen Tsitsipas als tegen Medvedev ben ik daar toch niet gerust op.

Het wordt dus Barty vs Collins. Barty gewoon de betere speelster en Keys iets minder vandaag. Collins ook weinig moeite met Swiatek....
In de finale zie ik Barty niet al teveel problemen hebben met Collins.

Costoulas naar de halve finale :) Net als vorige week knappe zege tegen Shnaider in 3 sets. Vorig jaar wat blessureleed maar daar lijkt ze nu helemaal van verlost. Benieuwd of ook de overgang van ITF naar W15 en W25 beter vergaat dit jaar.

Beest Nadal in de finale. Ik hoop echt dat hij dit toernooi wint, alleen om Djoko te irriteren zodat die laatste een beetje extra hard(er) gemotiveerd is, om er ook nog een beetje langer mee door te gaan. :tongue:

Beest Nadal in de finale. Ik hoop echt dat hij dit toernooi wint, alleen om Djoko te irriteren zodat die laatste een beetje extra hard(er) gemotiveerd is, om er ook nog een beetje langer mee door te gaan. :tongue:
Hoop het ook! Zou na z'n blessure toch echt straf zijn, ongeacht het hier over Nadal gaat! Gaat wel lastig worden tegen Medvedev, maar dan zal Daniil geen meltdowns mogen krijgen zoals vandaag. Vond hem wel enorm onbeschoft tegen de umpire.
Wel interessant om te zien in de aftermatch op Eurosport dat zelfs Griekse tolks in de buurt van de playerbox (verscholen) staan, die teken geven als er werkelijk aan coaching wordt gedaan.

En Costoulas in de finale, na een makkelijke 6-4 6-1 zege tegen Kempenaers-Pocz. In de finale speelt ze tegen de nummer 1 Petra Marcinko. Ze speelden nog niet eerder tegen elkaar. Hopelijk volgt ze Mestach op, maar gaat ze daarna niet dezelfde weg op. :p

Terug
Bovenaan